Vriendschappen en zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door The Lucidique, 4 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Lucidique

23 jun 2015
    13
    0
    0
    Hoi hoi,

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit herkennen. Ik ben zelf 37 jaar en woon sinds een aantal jaar in Hoofddorp waar ik leuke mensen had ontmoet. Gesamenlijke vrienden en vriendinnen van mij en mijn vriend tot...... Ik zwanger werd. Een van de meiden die mij als haar beste vriendin zag was ook megablij voor ons en had al een vermoeden en dus ook al cadeaus gekocht en vierde het samen met een lekker gebakje.. Nu had ze laatst blijkbaar een issue met mijn vriend, niks mis mee, kan gebeuren, alleen wisten wij beide niet wat er was en deed ze ook tegen mij wat afstandelijker waardoor ik me afvroeg of ik wat verkeerd gezegd of gedaan had. Totdat mijn vriend haar gesproken had en we hoorden wat er was. Ondanks dat, hoor ik nauwelijks nog wat van haar, soms stuurd ze wat en soms stuur ik wat, maar daar blijft het bij. Een andere vriendin heeft zowel mij als mijn vriend van FB gehaald, maakt verder niet uit want ieder moet dat zelf weten, maar vind het wel wat vreemd en kan dan ook niet spreken van een vriendin. Ik voel me hierdoor soms erg rot en twijfel aan mezelf of ik dan zo onaardig ben. Ik weet dat ik best wat direct kan zijn, maar als dat een reden is om zo te doen, dan hoeft het ook niet. Ik hou namelijk niet zo van die vrouwendrama's en zo. Daarbij kreeg ik ook het gevoel dat de zogezegde beste vriendschap blijkbaar afhangt van wel of geen issue hebben met mijn vriend....
    Ik krijg ook het gevoel dat, omdat wij een kindje krijgen, en de rest van de mensen om ons heen (nog) niet, dat ze ons daarom links laten liggen, niet meer vragen om wat af te spreken, etc. Ook als de mannen in het café zijn laten ze mijn vriend links liggen terwijl ze eerst wel een app stuurde of hij ook gezellig een biertje komt doen. Mijn vriend maakt zich er niet druk om want dat heeft toch geen zin maar merk ook aan hem dat hij het niet leuk vind.

Zijn er mensen die die een beetje herkennen?

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou denken dat er iets anders aan de hand is, vraag me af of het aan het zwanger zijn ligt.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lijkt me niet dat het aan je zwagerschap ligt, tenzij jullie je opeens anders zijn gaan gedragen.

4. The Lucidique

23 jun 2015
    13
    0
    0
    Dat zou ook kunnen. Indenk ook dat er meer speelt maar ik weet ook dat die ene vriendin er moeite mee heeft dat iedereen een stel vormt en zij alleen is en dan krijg ik ook nog eens een kind en als ik ernaar vraag krijg ik ook geen duidelijkheid.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als ik je verhaal zo lees vind ik het meer lijken op een gelogen roddel die verspreid is door iemand en dat er daarom zo gedaan word tegen jullie.
    Vrouwen oke, die zijn soms raar. Maar omdat de mannen je vriend ook links laten liggen ?
    En jullie weten niet waarom. Denk dat er meer aan de hand is dan jullie zelf denken/weten

6. The Lucidique

23 jun 2015
    13
    0
    0
    Ik denk ook dat jullie gelijk hebben alleen, en zeker gezien de leeftijd, erg kinderachtig om op deze manier met mensen om te gaan. Zegt mijn inziens ook genoeg om hier geen energie meer in te steken als men al te beroerd is om ook maar iets te zeggen. Blijkbaar zeer misplaatste vriendschappen. Gelukkig zijn er genoeg anderen die wel oprecht zijn. Vind het wel jammer dit en ook zonde van de energie die ik erin gestoken heb. :(:(:(

7. Dandelion87

Dandelion87 Actief lid

30 aug 2014
    185
    7
    18
    Waarom stap je er niet gewoon op af en vraag je het? Wellicht dat ze je wel een eerlijk antwoord geven en het wel kunnen waarderen dat je zo recht op de man af vraagt water aan de hand is.

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Lijkt mij sterk dat het om de zwangerschap gaat.
    Al heb ik zelf (buiten onze situatie om) wel een tijdje minder contact gezocht met mensen die nergens anders meer over praatten.

9. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik denk ook dat er over je gepraat is en blijkbaar iets wat niet waar is aangezien je niet weet waar t over gaat

10. The Lucidique

23 jun 2015
    13
    0
    0
    Dandelion87; Dat heb ik dus al gevraagd, maar er komt niks uit, behalve dat er niks aan de hand is en dat ze het heel druk. Na een paar x vragen houdt het toch echt op.

Ik ben ook niet het type die constant of veel over mijn zwangerschap praat, juist omdat ik het zelf ook altijd hinderlijk vond van anderen dus een ander vindt het ook hinderlijk van mij.

Bedankt voor jullie reactie :)

11. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Hey ik kom ook ergens uit de buurt waar jij woont.
    Ik woon hier nog niet zolang, dus had ook amper nog vriendinnen over.
    Wel had ik 1 goede vriendin leren kennen, maar ook zij liet steeds minder zich horen. Na de 1e ging het nog wel, want die kwamen tegelijk, maar toen ik mijn 2e en 3e kreeg werd het steeds minder.

Ook bij mijn man. Hij heeft zijn hele leven al 1 beste vriend, maar toen ik zwanger werd was het contact ook een stuk minder ineens. pas nu zijn eigen vrouw zwanger is sturen zij ook weer meer berichtjes uit zichzelf. Ze hebben geen moeite gehad met zwanger worden, maar wilden eerst andere zaken op orde hebben.

Dus het zou best goed kunnen hoor. Er zijn mensen die dan gelijk denken o je wordt zwanger dus je hebt straks natuurlijk minder tijd enzo.

12. The Lucidique

23 jun 2015
    13
    0
    0
    @ xxessiexx, ik vind dat jammer, helemaal omdat er meer zijn die wel kids hebben en daar heeft zij dan wel tijd voor. Daarom trek ik ook nu wel de conclusie dat er meer aan de hand is en heb ik ook besloten niet langer nog energie erin te steken, kan ik veel beter in mijn lieve kleine draakje steken ;)
    Genoeg teleurstelling gehad wat dat betreft.

13. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier is er ook minder contact met sommige vriendinnen sinds de vorige zwangerschap. Ook dat is op een hele rare manier gegaan. Nog gevraagd wat er aan de hand was, maar nooit meer reactie gehad. Ik heb besloten om er geen energie meer in te steken, blijkbaar waren het niet zulke goede vriendinnen.

14. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Hier idem, maar werd letterl gezegt,jullie leven is n u zo anders dan dar van ons, daarom gebeuren dit soort dingen... Lekker dan..

15. The Lucidique

23 jun 2015
    13
    0
    0
    @ Charlie11 en Bjanc, zonde heh, steek je dan in eerste instantie toch je energie in. Maar ook ik steek nu liever mijn energie in mijn kleine meid en mijn vrien, zij zijn het zeker waard.

16. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Hier niet zo extreem maar ik merkte het toch ook wel hoor. Vrienden die nog geen kinderen hadden vonden het allemaal niet zo interessant en bijzonder. Uitgaan samen was voor hen niet meer vanzelfsprekend want ik werd sneller moe etc, man ging minder uit want hij moest ook rekening houden met mij...
    Nu ze zelf kinderen hebben is het contact vanzelf hersteld. Nu snappen ze het precies plots beter.

17. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Sinds ik geemigreerd ben naar Turkije hoor ik ook opeens niks meer. En ben nu nog eens zwanger ook.

Soms vraag ik me af of deze contactbreuken komt door de zwangerschap of niet. İk denk dat het meer te maken heeft met het feit dat de mens geen zin heeft om te vragen hoe het elke week gaat en al helemaal geen zin heeft om rekening te houden met een ander. De moeite word ineens veel te groot.
    Denk dat er daarom veel contacten worden verbroken. Niet zozeer door een zwangerschap, maar wel door gebeurtenissen die de situtie ineens anders laten worden.

18. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ja pijnlijk. Zeker als je denkt dat t je beste vrienden zijn...
    Hoe dan ook.. niks kon meer.. we konden niet mee op vrienden weekend want met een baby van 3 maanden? We gingen dus wek mee. En ze heeft zich niet een keer misdragen... Allthnas in mijn ogen. Blijkbaar was haar aanwezigheid al voldoende ofzo... Ik weet t niet. Maar t is goed. De bal ligt bij hun!

19. The Lucidique

23 jun 2015
    13
    0
    0
    Ik kan best begrijpen dat het ook voor vrienden een omschakeling kan zijn ook dat niet iedereen zit te wachten op dat continue babypraat, vond ik zelf ook altijd vervelend. Ik zeg er ook eigenlijk alleen maar wat over als men ernaar vraagt.
    Toch vind ik het geen reden om een 'vriendschap' waar men tijd en energie in heeft gestoken zo aan de kant schuiven. Maar ben het met Blondie eens, je verwoordt het mooi, het mag allemaal niet te veel moeite kosten, in mijn ogen zegt het dan toch wel voldoende over de 'vriendschap' en ben ik wel van mening dat je niet moet roepen dat ik je beste vriendin ben, want dat begrip mag ze dan wel eerst in het woordenboek opzoeken. En ook als er wat anders aan de hand is, wat in mijn geval waarschijnlijk zo is, dan vind ik dat je dat moet kunnen zeggen als 'beste vriendin' zijnde, dus daarom, ik kan mijn energie veel beter gebruiken, mijn kleine meisje bijvoorbeeld :)

Deel Deze Pagina