Hoi dames, Ik moet even mijn verhaal kwijt... We zijn aan het proberen om zwanger te worden van een tweede kindje. Op 20 augustus ben ik ongesteld geworden, en precies 28 dagen later (17 september) werd ik opnieuw ongesteld. Jammer dus, weer niet zwanger Afgelopen zaterdag ochtend hebben we geklust, s middags had ik bij het afvegen een klein beetje helder bloedverlies maar zelfs niet genoeg om een maandverband te gebruiken. Ik dacht dat dit misschien door het klussen was, stelde mij er verder geen vragen bij. Zondag ochtend zag ik weer hetzelfde, maar ik heb toch maar niets in mijn ondergoed gelegd omdat het zo weinig was. s Avonds was het ietsje meer (een stipje was door mijn ondergoed aan de binnenkant van mijn jeans), dus besloot ik toch maar om een maandverband in te leggen om gerust de nacht in te gaan. Dat was om half 11. Om half 4 werd ik wakker omdat ik iets voelde lopen, ik had het gevoel dat ik in mijn broek aan het plassen was. In een reflex voelde ik even, en ja hoor, helemaal nat. Eenmaal op het toilet aangekomen zag ik dat ik niet geplast had, maar dat alles onder het bloed hing. Van het maandverband bleef werkelijk NIETS wit meer over, het was een en al bloed en er lag zelfs nog een plasje bloed met klonters op mijn maandverband. Toen ik op het toilet zat kwamen de klonters er zelfs uit vallen. (sorry voor de details) Ik heb geen enkel moment krampen gehad, enkel een gewone menstruatiepijn. (niet fel) We hebben even getwijfeld om naar de spoedgevallen te gaan, maar omdat ik ons dochtertje niet wou wakker maken en ik geen pijn had besloot ik even af te wachten. Een uur later had ik bijna geen bloedverlies meer dus besloot ik om toch nog even te slapen en s morgens gewoon naar de huisarts te gaan. De huisarts heeft bloed getrokken en daaruit bleek dat ik zwanger ben. Gezien het bloedverlies zei hij wel dat hij vreest voor een miskraam, de kans zou 50% zijn Vanavond om kwart over 8 mag ik naar de gynaecoloog, maar ik ben op van de zenuwen! Ik weet dat jullie niet kunnen zeggen of ik een miskraam heb gehad of niet, maar ik hoopte hier wat ervaringen te kunnen lezen van jullie. Misschien kom ik zo sneller de dag door Dus mijn vraag is: Hebben jullie dit al eens gehoord of meegemaakt? Alvast bedankt voor het lezen! Groetjes, Welshfan
Ik heb er geen ervaring mee maar hoop dat alles goed is ! Laat je het vanavond weten als je wat meer weet?
BMJunior, dank je, ik zal zeker iets laten weten. Ik blijf natuurlijk wel realistisch, zo veel bloed heb ik zelfs nooit tijdens een menstruatie verloren dus het zou zeer vreemd zijn als dit geen miskraam was, maar toch hoop ik dat ik nog steeds zwanger ben. Ik heb me al suf gezocht op het internet, maar overal lees ik dat een miskraam in het begin van de zwangerschap gewoon lijkt op een menstruatie, maar dit leek alles behalve op een menstruatie. Een soortgelijk verhaal heb ik nog nooit gelezen of gehoord, dus ik weet werkelijk niet wat ik ervan moet denken.
Ik heb wel is gehoord dat je in het begin met name oud bloed kan verliezen .. Maar zoveel is wel heel vreemd ! Laten we hopen dat het allemaal gewoon goed zit ! Een tante van mijn vader die wist niet eens dat ze zwanger was die is heel de zwangerschap "gewoon" ongesteld geworden tot ze hevige buikpijn kreeg toen moest ze bevallen! Dat is wel heel zeldzaam maar het kan natuurlijk altijd
Ja dat heb ik ook al gehoord, maar dit was echt geen oud bloed... Bij mijn eerste zwangerschap heb ik innestelingsbloed verloren, maar dat was maar een klein beetje. Zoals ik al zei, zoveel bloed als gisteren nacht heb ik zelfs nooit tijdens een menstruatie verloren. Ik vond het al vreemd dat ik überhaupt zwanger ben, omdat ik pas op 17 september ongesteld ben geworden, zondag was ik dus nog maar op dag 11, op dat moment had ik mijn ei ook nog niet gehad normaalgezien. Dus dan zou mijn menstruatie van 17 september ook al geen echte menstruatie geweest zijn, al leek die wel heel normaal te zijn.
Als ik dit lees lijkt dit wel een miskraam. Je zal waarschijnlijk al de hele nacht aan het vloeien geweest zijn en door plots recht te staan kunnen stolsel er dan plots uitkomen. De zwaartekracht begint dab zijn werk te doen. Nu ik hoop toch nog op iets anders voor je.
BMJunior, Ik kan het mij niet meer zo gedetailleerd voorstellen, maar ik had in ieder geval niets vreemd opgemerkt... Louloulo, ja ik denk ook dat zo veel bloedverlies duidt op een miskraam, maar toch... En je zegt dat ik de hele nacht gevloeid zal hebben, maar om half 11 had ik nog maar héél weinig bloedverlies en al om half 4 (slechts 5 uren later) wakker geworden in het bloed. Ik las op het internet dat het bij een miskraam lijkt op een menstruatie, maar ik heb gewoon 1 keer héél veel bloed verloren en daarna niets meer, dus dat is alles behalve zoals bij een menstruatie... Momenteel bij het afvegen is er wat bloed, maar dat is verwaarloosbaar. Ik vind het in ieder geval vreemd.
Wel herkenning maar helaas niet in een positieve zin, heb in de afgelopen jaren meerdere miskramen gehad en die verliepen of als een menstruatie (dus langzaam aan meer bloed maar wel pijnlijker en meer bloedverlies dan bij een menstruatie), of zoals jij beschrijft met in een keer een fikse "klonterige" bloeding die daarna afnam. Het kan dus op meerdere manieren verlopen. Desondanks hoop ik voor je dat je aan de goede kant van de 50% zit meid! Wonderen zijn ten slotte de wereld nog niet uit ik duim in ieder geval!
Dank jullie wel. Ik heb een afspraak om kwart over 8, dus nu is het echt spannend... Zitten nog even dochterlief haar avondfles te geven in de auto, dan kan ze gelijk gaan slapen van zodra we thuis komen.
Dit is mijn 2de miskraam en nu is het ook menstruatie achtig. De vorige keer kort en krachtig 2u goed gevloeid en veel klonters. Tegen s avonds was het enkel maar bij het afvegen.
Hoi dames, Wat we vreesden werd bevestigd, ik heb een miskraam gehad. Ik moet volgende week naar de HA om bloed te laten trekken en als de HCG waarde niet onder de 10 is moet ik terug naar de gynaecoloog bellen. Ze zei ook dat ik mijn menstruatie 1 keer moet laten doorkomen voordat we verder proberen. Ik moet er toch even van bekomen, ookal had ik een vermoeden Louloulo, heb jij ook een miskraam? Balen zeg, sterkte... De gyn zei net dat 1 op 5 zwangerschappen uitdraaien op een vroege miskraam. Ik zie net je onderschrift, ben jij in januari bevallen van Lize? Ik ben op 7 februari mama geworden van Lieze
Dank je. Ik had me voorgenomen om er nuchter in te blijven met het idee "Als het een miskraam was, wil dat zeggen dat er iets niet in orde was met het vruchtje dus moest het zo zijn.", maar het is toch even een klap in je gezicht hoor. Er zijn wel 2 positieve kanten: ik weet nu wat die hevige bloeding was, en ik weet dat mijn lichaam goed werkt en alles goed afgestoten heeft, want er was enkel nog een klein beetje bloed te zien... Eigenlijk geen tekenen meer van een zwangerschap.
Sterkte! Mooie naam he Na een lange cyclus bleek ik zwanger te zijn toen ik op controle ging. Maar een 2de hcg meting voorspelde al niet veel goeds. Het was echt een last die van de schouders viel toen het vrijdag begon. Ik denk morgen ten laatste donderdag nog eens bloed te laten prikken om te zien of hcg al goed weg is. Het doet toch wat met je maar ik kan het wel beter plaatsen dan de vorige keer.
Heel veel sterkte ik weet wat je nu doormaakt Hier vandaag ook via een echo te horen gekregen dat het vruchtje niet meer leefde....ik moet wachten tot mijn lichaam het zelf afstoot of een curettage..het meest wrede vind ik dat ik al die tijd en zelfs nu nog zwangerschaps symptomen heb terwijl de vrucht al 4 weken dood is :/ Het doet enorm veel pijn ook al bereid je je erop voor het komt keihard aan.