Ben ik het nou of verbeeld ik het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door miimii, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miimii

miimii Lid

28 mei 2008
    8
    0
    0
    hallo,

ik ben een meisje van 18 en zit met een vraag,

ik neem altijd de pil maar er is wat fouts gegaan.
    de aller eerste pil ben ik vergeten die heb ik de volgende ochtend ingenomen. die avond gewoon weer zoals gebruikelijk verder gegaan.
    heb 2x sex gehad en heb die avond overgegeven binnen 3-4 uur en geen nieuwe pil ingenomen.

3 dagen lang misselijk geweest daarna stopte het,
    rond de tijd dat er een ovulatie mogelijk is heb ik een ongi klachten,
    niet dat ik bloed heb verloren.
    nu ben ik were heel misselijk en zit nu op mijn 14e pil alweer.
    wat rare steken onder in de buik, net alsof ik ongi moet worden maar dat kan nog niet want zit aan de pil en dat duurt nog 2 weken.

is er een kans dat ik zwanger ben?

graag hoop ik op een reactie.

liefs

2. riannebeijer

3 mrt 2008
    37
    0
    0
    Het zou kunnen, maar dat was je dan waarschijnlijk vorige maand al.
    Je moet eerst een ovulatie hebben gehad voordat je zwangern kunt zijn.
    Ik zou gewoon voor de zekerheid een test doen.
    Als deze negatief is zou ik deze maand wel veilig vrijen, omdat je zo misselijk bent geweest.
    Misschien heb je gewoon een buikgriepje opgelopen.
    Veel succes ermee.

Groetjes,

Rianne

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    je moet zoals ze hierboven al zeggen eerst een eisprong hebben gehad meestal op dag 14 na de eerste dag van je laatste menstruatie .
    dus dan zou je of vorige maand zwanger geraakt zijn maar deze ronde kan het nog niet. dan moet je nu rond deze tijd een eisprong hebben en dan zou je pas over 2 weken kunnen testen

4. miimii

miimii Lid

28 mei 2008
    8
    0
    0
    bedankt voor de snelle reacties, erg fijn.

die eiersprong heb ik nu dan toch al gehad deze maand?

woe. 7 mei zou ik de pil ingenomen moeten hebben in de avond.
    do. ochtend heb ik hem in genomen, in de middag 2e sex gehad, en in de avond werd ik misselijk maar zakte wel af. rond 22.00 uur heb ik zoals gebruikelijk weer de pil van do. in genomen. rond 01.00 uur moest ik acuut overgeven en heb ik de pil niet extra daarna ingenomen. want dach dat word dan me 3de al vandaag en strax heb ik overgegeven omdat ik er al 2 heb gehad. vanaf die nacht t/m zo ben ik met vlagen misselijk gebleven en daarna was het weg. heb die dagen ook sex gehad. mijn eerste dag van mijn laatse menstruatie was 2 mei. t/m 6 mei.

dan is mijn eiersprong rond de 14e zijn geweest?
    haha ingewikkeld verhaal.
    waar ik nu last van heb zijn klachten die lijken alsof ik ongi moet worden. en nu vandaag speelt die misselijkehid weer op alleen begon dit in de middag en niet zoals veel vertellen in de ochtend.

over 7 dagen stop de strip weer en dan word ik als goed is over 10 dagen ongi. misschien dat mijn verhaal nu anders duidelijker vertelt is.

vind erg spannend en probeer er zo min mogelijk over na te denken alleen gaat dat niet echt goed.

hoop graag weer op een reactie, alvast heel erg bedankt!

liefs miimii

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik denk niet dat de klachten die je hebt al van een evt. zwangerschap zouden kunnen zijn, volgens mij zou dat nog te vroeg zijn.
    Maar goed, zeker weten doe ik het ook niet natuurlijk.

Ik vrees dat er niks anders op zit dan toch nog even te moeten wachten.

Nog even geduld meid.

6. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Om het zeker te weten kun je een test doen. Ik zou stoppen met de pil tot je zekerheid hebt - en wel veilig vrijen als je test negatief is, maar dan opnieuw beginnen met de pil, in een nieuwe cyclus dus.

Zou het welkom zijn, een zwangerschap?

7. miimii

miimii Lid

28 mei 2008
    8
    0
    0
    Nogmaals bedankt voor de reacties.
    Ik heb me voor genomen om over 10 dagen een test te doen.
    stel dat ik wel zwanger zou zijn dan ben ik over 10 dagen 1 dag overtijd.
    dan neem ik aan dat de test op zijn vertrouwbaarst is.
    Het kindje is natuurlijk welkom, dat het mis is gegaan met de pil is een fout van mij en niet van het kind. mijn vriend zou er van schikken maar zou zeker de zelfde keuze maken als mij. wij zijn inmiddels al 4 jaar bij elkaar en het gaat nog steeds erg goed. weet zeker dat wij samen er alles voor willen doen om het zo goed mogelijk te doen.

ik zou jullie een berichtje geven als ik wat weet. heel erg bedankt ;)

liefs

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey, ik begrijp je onzekerheid zeer goed. ik heb 5 jaar lang de pil genomen. wat ik deed toen ik hem eens vergat ofzo:

ik had in mijn portemonee een artikel zitten van een of ander medisch tijdschrift en hier stond in: 9 dagen na je ongesteldheid + 9 dagen voor je ongesteldheid en tijdens je ongesteldheid zelf kan je "onmogelijk~~) zwanger worden

~~ in zoverre dat iets echt onmogelijk is.

als ik lees dat jij op 7 mei normaal met je pil moest beginnen. (dit is meestal een 5tal dagen nadat je ongi bent geweest? en je hebt ook rond die tijd seks gehad dan is het denk ik niet mogelijk dat je zwanger bent... tel het even uit... je bent maar 24u per maand echt vruchtbaar. en in die 24uur moet je het net gedaan hebben... zou heeeel toevallig zijn, maar bij sommige overkomt het dus wel..

tel ze en hou ons op de hoogte :)

9. miimii

miimii Lid

28 mei 2008
    8
    0
    0
    nogmaals bedankt,
    en jullie trouwens allemaal gefeliciteerd, zie dat de meeste zwanger zijn ;)

tellen uhm.. 2 mei t/m 6 mei was ik ongesteld.
    7 mei pil niet gehad,,verder gegaan vanaf 8 mei.

vanaf 6 mei negen dagen verder is.. 15 mei.
    15 mei zelf heb ik geen sex gehad maar 16 mei, 17,18 wel weer.

als ik negen dagen vanaf de eerste dag van mijn laatste menstruatie moet tellen is dat..

2 mei en negen dagen is, 10 mei.
    dat valt in het weekend,, 9.10,11 mei ook sex gehad.

wat ingewikkeld allemaal :D

wanneer is dan die 24 uur per maand dat je echt vruchtbaar bent? is dat bij de eiersprong ongeveer 12-14 dagen na je eerste dag van je laatste menstruatie?

Groetjes.

10. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Dat je maar 24 uur per maand echt vruchtbaar is klopt ook niet hoor, een eicel kan als hij gesprongen is, nog een tijdje een spermacel tegenkomen, die leven namelijk langer dan 24 uur dus kunnen nog een tijdje overleven daarbinnen..dus onmogelijk is het zeker niet :(

Ik zou als ik jou was nu stoppen met de pil (want als je zwanger mocht zijn, is de pil doorslikken nu niet goed voor het vruchtje), het wel veilig doen, en over een paar dagen een zwangerschapstest doen (bij de huisarts?)
    Succes! ;)

11. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    Je hebt de meeste kans 2 dagen voor en op de eisprong dag zelf...
    inderdaad spermacellen leven langer dus kunnen er 2 daagjes over doen en dan zijn ze op het meest vruchtbare moment paraat snappie?
    Dan als je eitje gevlogen is dus 24h en dan is het over met de pret ;)
    Dus op zich ben jij wel 24h vruchtbaar dit klopt, alleen je hebt wel 2 kansen om bevrucht te worden..

En daarbij valt iedereen zijn eisprong ook nog eens ergens anders ook zo fijn :p

Dus de kans is heel klein maar gewoon even afwachten ja!
    Spannend hoor ben erg benieuwd!

We horen het wel..

12. miimii

miimii Lid

28 mei 2008
    8
    0
    0
    de kans dat ik zwanger zou zijn is dus wel aanwezig, maar de kans is dan wel vrij klein als ik het zo allemaal lees?
    ik doe de verpleegkundige opleiding en heb nu 2 lessen gehad over zwangere en barende vrouwen, de lerares hiervan is een verloskundige en die vertelde dat als vrouwen niet weten dat ze zwanger zijn en gewoon met de pil verder gaan (omdat ze van niets weten), dat dit niet schadelijk is.. klopt dat dan wel?

moet ik nu dan echt stoppen met de pil?
    moet nu nog t/m dinsdag slikken zeg maar.

want me vriend weet hier niets van af en die heeft het gelijk door dat ik stop met de pil :S... zou het erg zijn als ik wacht tot de tijd dat ik ongi moet worden? en dat afwachten en mocht het uitblijven dan die test doen?
    ow nu weet ik het helemaal niet meer,, :(

stel ik ben zwanger doe vandaag een test, is de test dan wel betrouwbaar genoeg? (is die hormoon spiegel al hoog genoeg?). want ben vorig jaar met bijna dezelfde klachten naar de huisarts geweest en dacht ook dat ik zwanger was maar de test was negatief, en die test was 2 weken voordat ik eigenlijk ongi moest worden zeg maar. ben ook niet zwanger geweest toen die tijd.

alvast maar weer bedankt ;)
    erg fijn dat er een forum bestaat.

groetjes miimii

13. bwtje

bwtje VIP lid

8 okt 2007
    7.331
    0
    0
    Eindhoven
    er zijn genoeg mensen die de pil doorslikken tot hun volgende menstruatie en er dan pas achter komen dat ze zwanger zijn..

Maar op zich jij weet het nu natuurlijk al of hebt een vermoeden dus dan kun je wel stoppen ja..en hoe kan je vriend daar achter komen dan? houd die je pil zo goed in de gaten ? dan spoel je ze toch elke dag door de plee ;)

Maar wanneer moet je ongesteld worden? want je hebt testen die flink wat dagen voor die datum al kunnen aantonen dat er hcg aanwezig is..
    Maar je kan ook wachten..
    Misschien als je nu wel stopt word je ook ongesteld dan weet je het ook gelijk..en kun je weer doorgaan je kan neem ik aan met een 4 jarige relatie hier toch wel eerlijk in zijn tegenover je vriend?
    Lijkt me ook wel prettig ipv alleen de mededeling ja ik ben zwanger en dacht dit al ff..
    erbij betrekken is misschien wel zo fijn dan stiekem te doen he ;)

14. miimii

miimii Lid

28 mei 2008
    8
    0
    0
    hooi,

ja inderdaad ben nu 4 jaar bij hem en kan met alles bij hem terecht,
    misschien is wat ik nu op het forum doe wel om stiekem te noemen voor hem. het is alleen zo dat ik geen herrie wil schoppen voor iets wat niet zeker is, want voor hem is het natuurlijk ook een schok.. ow moeilijk, de een zegt wacht maar af en de ander zegt ja er is een kans.. :(

haha, hij controleert inderdaad wel vaak, ik vergeet hem in het weekend best snel, liggen we samen op bed tv te kijken en dan ben ik moe en val ik in slaap, tot de volgende ochtend, vaak is de gene die dan nog wel eens zegt heey,, eerst even de pil in nemen he, haha :D
    maar controleren wil ik het niet noemen,, als ik de keuze ga maken om te stoppen vertel ik het hem wel gelijk, ik zou dat niet stiekem kunnen doen.

wil gewoon een verstanidge keuze maken.. denk denk denk...

wachten tot dinsdag, doen alsof ik het niet weet allemaal of nu vertellen aan me vriend dat ik een vermoede heb en dan stoppen...

15. miimii

miimii Lid

28 mei 2008
    8
    0
    0
    p.s

ik moet tot dinsdag 3 juni aan de pil en dan zou ik het de vrijdag worden,, dat is dan 6 juni.

16. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Als je de pil slikt nu, en je stopt dinsdag zul je zeer waarschijnlijk evengoed een bloeding krijgen. De pil zorgt namelijk voor een onttrekkingsbloeding, een "neppe" ongesteldheid dus.

Je moet het zelf weten, maar ik zou stoppen, en misschien zelfs een bloedtest laten doen door de huisarts.

17. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Als je pas 3 juni ongesteld moet worden, heeft testen nu geen zin. Alleen die hele vroege testen (matcare bijvoorbeeld) kun je voor nod gebruiken. Een dag of 4 ervoor. En als die dan positief is, zegt dat nog niet zoveel. Voor je nod kan er nog zoveel misgaan met een bevrucht eitje!
    Daarnaast denk ik dat de kans dat je daadwerkelijk zwanger bent heel erg klein is. In elk geval hebben de klachten van misselijkheid eerder met een virusje dan met een zwangerschap te maken, gezien de termijn dat je zwanger zou kunnen zijn. De meeste klachten beginnen pas met een week of 6 zwangerschap en klachten voor nod komen zelden voor.
    Dus er zit niet veel anders op voor je dan afwachten. Succes daarmee!

ps. Is een spiraaltje geen goed idee als je de pil zo vaak vergeet? Want het gaat natuurlijk een keer wél fout als je er zo onzorgvuldig mee om gaat!

18. Niet meer actief

hoi miimii

ik snap je punt bwel dat jegeen herrie wil maken. maar denk ook even andersom. wat als je zwanger blijkt en vriendlief komt erachter dat jij het al een tijdje dacht... is ook een teleurtselling. juist samen delen en naar dat moment toeleven is beter denk ik zo.

ik zelf ben ook door de pil heen zwanger geraakt. dit komt door mijn medicijngebruik. pil is dan minder betrouwbaar als je bijvoorbeeld net medicijnen hebt verhoogd of ziek bent geweest. als ik medicijnen verhoog doe ik dan standaard al extra veilig. nu was ik wat verkouden geweest en toen was het toch alsnog raak. kans is klein maar toch dus gebeurd.
    'ik was nog niet ongi geraakt en heb een test gedaan. niets gezegd tegen mijn vriend, maar wist zelf ook van niets was meer even checken. dan is het ineens een shock terwijl als je al een gedachte erbij hebt kun je het er samen over hebben enz.

dus bedenk even wat je zelf het prettigst vind.

een pil kan wel schadelijke effecten hebben ... lees KAN. het hoeft dus niet erg te zijn maar er wordt niet voor niets gezegd te stoppen. zodra ik het wist ben ik meteen gestopt !

enne... ga vast foliumzuur halen.
    is BELANGRIJK mocht je zwanger zijn vermindert dat de kans op afwijkingen.
    er zijn ook bepaalde vitaminetabletten met foliumzuur erin. ikzelf gebruik gravitamon.

succes ermee.

19. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zou zeggen gewoon vertellen dat je bang bent dat je zwanger bent omdat je je pil een x bent vergeten deze maand... kan iedereen is overkomen (ik ben hem zo dikwijls vergeten, soms meerdere keren per maand zelf en ik heb het geluk gehad dat ik niet zwanger was... wil natuurlijk niets zeggen over jou situatie)

zou je het heel erg vinden mocht je toch zwanger zijn? woon je nog thuis en ga je nog naar school?

ik weet natuurlijk niet hoe je vriend gaat reageren, maar na een relatie van 4 jaar denk ik dat jullie er vast wel uitkomen. ps. zeg hem gewoon dat je "denkt" dat je zwanger bent... niet dat het al zeker is ofzo...

suc6!

20. miimii

miimii Lid

28 mei 2008
    8
    0
    0
    nogmaals bedankt voor alle fijne antwoorden,
    het is voor mij echt allemaal zo nieuw al die dingen die ik nu leer via deze forum.

de ene kant denk ik dat ik het wel ben en de andere weer niet,
    heb klachten die lijken alsof ik ongi moet worden, lichte steekjes echt onderin me buik (vaak bij inspanning), af en toe misselijk (zet niet door tot misselijkheid) (vaak als ik iets gedaan heb, trap lopen bijv.) en er komen steeds meer puistjes bij :( ahum... soms ook dat ik helemaal niets voel en dan denk ik.. zie je wel niets aan de hand waarom zou ik stoppen enz... maar toch houd het me bezig en kruip ik weer achter te laptop kijken of ik reacties heb gekregen op mijn laatste bericht... is toch raar ?!

het is allemaal zo dubbel,,
    het is eigenlijk gewoon een keuze maken,
    me vriend vertelen en stoppen met de pil en afwachten of gewoon afwachten tot mijn stopweek en dan kijken wat er gebeurd...
    ik denk dat ik het me vriend ga vertellen inderdaad dat ik een vermoede heb dat ik zwanger kan zijn... oow vind het wel erg moeilijk hoor..

ik voel me wel een beetje een zeurtje worden op deze forum,, :( hihi
    echt heel erg bedankt, voor mij geldt dit echt als steun.
    mijn vriendin zegt van,, ow het zou vast van niet.. maar toch heb ik zelf een raar gevoel..

zit nog op school en de opleiding duurd nog 2 jaar, ik werk op een 0 - ueren contract en mijn vriend is 19 en heeft al wel een vaste baan, alleen wonen we nog bij onze ouders. het kindje is natuurlijk wel welkom, heb altijd al een kinderdroom gehad alleen was ik in mijn denk wereld wel wat ouder ;)

ik wil jullie graag nog bedanken en ga goed nadenken wat ik nu ga doen.
    ik zou in in ieder geval laten weten wat het uit eindelijk is geworden.

groetjes miimii

Deel Deze Pagina