Hallo dames, Vanmiddag naar de gyn geweest voor een HSG. Netjes een pijnstiller ingenomen die voorgeschreven was, dus ik dacht: "laat maar komen die handel!" Nou, viel dat ff tegen. Speculum plaatsten, geen probleem, slangetje inbrengen, geen probleem, maar toen het ballonetje opgeblazen werd...ik dacht dat ik levend geslacht werd van binnen. Sorry voor de details, maar ik heb werkelijk nog nooooooit zo'n pijn gehad! Heb een hele hoge pijngrens, maar dit ging er toch écht over heen. We besloten dan ook om maar niet verder te gaan, want dat zou niet gaan lukken. Nu heb ik een afspraak gemaakt om een kijkoperatie te ondergaan. De gyn denkt dat er namelijk wel iets meer aan de hand is en dan kunnen ze me lekker laten slapen en alles meteen goed onderzoeken. Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt? Ben erg benieuwd naar de verhalen van "mede-lotgenoten" Groetjes, pluiz
Jeetje meid! Wat een nare ervaring! Ik denk dat als het zo'n pijn deed dat er idd misschien iets meer aan de hand is. Heb je snel de kijkoperatie?
Ik herken dat wel van de inwendige echo, toen gilde ik het ook uit terwijl ik normaal niet gauw een kik geef, hopelijk komt het toch allemaal goed met je meid!
Volgende week donderdag naar de fert. verplkundige en dan wordt er een datum geprikt voor de kijkoperatie. Moet weer wel eerst ongesteld zijn geweest. Dus dat kan wel weer ff duren....(zie mijn cyclusbanner...)
Jemig Pluiz, wat vervelend. Ik weet dat een HSG geen pretje is maar als je het uitgilt, zal er van binnen idd iets meer aan de hand zijn. Kijkoperatie is wel oke hoor. Heb er persoonlijk niet echt last van gehad. Succes.
Oei, dan zal het wel heel veel pijn hebben gedaan. Bij mij deed het ook wel pijn maar niet zo erg dat ik het gewoon niet meer aan kon. Het ging wel supersnel voordat ik het wist was het al over. Het inbrengen van de ballon gaf mij een gevoel alsof ik verscheurd werd van binnen zeg maar (kan het niet zo goed uitleggen) . Maar het inspuiten was niet echt pijnlijk soort van ongi krampen meer niet, werd er trouwens erg misselijk van. Maar dat was snel voorbij. Het hielp trouwens wel toen ik mij ontspannde dat ging prima
Hoi, Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt gehad met de HSG. Ik heb het vorig jaar ook gehad en heb hier eigenlijk geen last van gehad, bij mij leek ook alles goed te zijn. Bij mij hebben ze uiteindelijk toch nog een laprascopie gedaan waar uiteindelijk toch nog iets gevonden werd. Moet zeggen dat ik erg tegen de laprascopie op zag maar dat het uiteindelijk toch allemaal wel mee viel. Ik weet wel dat ze bijvoorbeeld bij ons in het ziekenhuis rond de 10de dag een laprascopie doen. Bij mij was dat op vrijdagmiddag en het was op zich wel prettig dat het daarna weekend was. Wens je verder veel succes toe. groeten, Mirjam
Sjonge jonge wat heftig en balen voor jou! Ik heb zelf op 19 april een HSG gehad.. maar het blijkt dus dat er meerdere soorten HSG zijn denk ik, want ik had geen ballonnetje dat werd opgeblazen. Het deed bij mij ook zeer maar gelukkig duurde het al met al niet zo heel lang. xx
och meis, wat heftig zeg! Nou ik kan je gerust stellen wat die kijkoperatie betreft.Ik heb hem 3 weken terug gehad.Viel echt 100% mee!Je gaat lekker slapen en voor je het weet is het gebeurd!Weinig pijn nadien, alleen irritante pijn tussen je schouders(?!) Komt door gas wat in je buikholte gespoten wordt om de boel op te blazen.Schijnt je buikvlies te irriteren en dit staat in verbinding met spieren in je nek.Tip:de 1e dag lekker plat blijven liggen, voel je de pijn stukken minder tussen je schouders! Ik heb maar 1 dag pijnstillers ingenomen, had de volgende dag nergens last van!Alleen 1.5wk last gehad van wondje onder m'n navel. Dus maak je maar geen zorgen over die kijkoperatie, ik ben blij dat ik geen hsg gehad heb! Veel succes!
@pluiz: nou dan kunnen wij elkaar een handje geven! ik heb een tijdje gelden ook een hsg gehad en ik heb nog nooit zoiets verschrikkelijks mee gemaakt! ik riep de hele tijd....ik hou het niet meer...haha ik moet er achteraf wel een beetje om lachen maar op dat moment bij mij was alles goed...dus die pijn wilt niks zeggen
Hoi Pluiz.... Ik herken de pijn erg goed. Bij mij is het wel gewoon doorgegaan. Maar ik heb echt geschreeuwd. Bij mij was alles goed..de eileiders waren doorgankelijk. Toen de baarmoederfoto gemaakt was..viel ik bijna flauw. Moest ff wat langer bijkomen... Bij mij is dat nu al een tijd geleden... groetjes Minou
Ik moet 1 juni een baarmoederfoto laten nemen als de uitslag niet positief is van de 4e IUI. Ik hoor en lees inderdaad dat het best pijnlijk is. Ik hoop maar dat het heel kort is, dan is het in ieder geval uit te houden. gr
Nou dames, wat een hoop uiteenlopende ervaringen he. Ben blij te lezen dat het niet alleen bij mij zo pijnlijk was. Begon al een beetje te twijfelen of ik niet een aansteller was. @French: dat die dokter dan tóch is doorgegaan zeg, terwijl jij het uitgilde! Mijn mannetje mocht erbij zijn en die had al meteen zoiets van: Als de dokter doorgaat, dan breek ik de hele behandeling eigenhandig af! Vreselijk zoiets, maar voor jou is het gelukkig allemaal heel goed afgelopen! Voor de dames die nog een HSG moeten ondergaan; Het is niet om jullie te ontmoedigen hoor, ik hoop van harte dat het te verdragen zal zijn. En natuurlijk voor alle dames hoop ik dat jullie snel een mooie banner hebben. Ik wacht geduldig af op mijn kijkoperatie. Daar ben ik helemaal niet nerveus voor ook. Liefs, Pluiz