Op welke dag zijn verjaardag vieren???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Judi, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Mijn zoon is op 5 december geboren. Alles gedaan en gehoopt het niet deze dag geboren te laten worden. Maar feit het is wel zo ... en ik ben natuurlijk heeeeel blij met deze jongen.

Nu is 5 december een vind ik 'ROTDAG' voor een kind om jarig te zijn.
    Oja! Mijn schoonmoeder is dus ook op 5 december jarig (en zij is aardig maar een claimer).
    Was ook een reden niet OP DIE dag onze zoon geboren te laten worden.
    Hij zou dus 8 december gehaald worden, maar bleek vruchtwater te kort en het weekend worden er geen keizersnede gedaan in dit ziekenhuis. Vrijdag de 5e was de enige optie.
    En gezondheid gaat voor he!

Wij zitten er zelfs aan te denken de komende jaren zoiezo zijn verjaardag op een andere dag te vieren.
    Wij denken aan of de 1e of de 8 december zijn verjaardag te vieren.
    Echter de 8e is na sinterklaas, dus heb je kans dat het in het weekend valt en veel mensen vieren sinterklaas ook wel in het weekend.
    Dus betere optie dus waarschijnlijk 1 december van te maken.

Graag handige tips...

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Als je er een traditie van maakt (ivm Sinterklaas) om het op 1 december te vieren lijkt me dat prima. Lijkt me trouwens ook heel leuk voor een kind om op 1 december je verjaardag altijd te vieren en dan op 5 december sinterklaas (en misschien een kleinigheidje omdat je echt jarig bent van papa en mama)...
    Goed idee zeg ik! Gewoon doen en het met wat bombarie aankondigen!

3. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    Vervelende datum hoor 5 december... maar idd gezondheid gaat voor.
    Ik ben helaas ook een ervaringsdeskundige... (niet mijn zoontje, maar ikzelf ben op 5 december jarig.
    Wil je wel vertellen hoe ik het vroeger ervaren heb...
    Ik denk dat je de eerste paar jaar best iets eerder (weekend ervoor) de verjaardag kan vieren. Maar ikzelf vond het echt niet leuk als mijn verjaardag verschoven werd voor die stomme sinterklaas, maar dat was pas toen ik natuurlijk zelf besefte dat ik jarig was.
    Je "leert" je kind toch dat op je verjaardag alles om de jarige draait.
    Mijn ouders hebben er dus eigenlijk altijd voor gekozen om de sinterklaas te verschuiven...
    (sinterklaas heeft het zo druk... hij kan echt niet bij iedereen op bezoek komen op 5 december... ) En er altijd voor gezorgd dat mijn verjaardag niet ondergeschoven werd.
    Van buitenaf gebeurde dit jammer genoeg altijd wel. Andere gezinnen willen niet de sinterklaas verschuiven, omdat ik toevallig jarig was...

Heb helaas geen goede adviezen voor je. Ben het alleen niet eens met Zwaantje. Ik vond (maar dat is mijn ervaring/mening) het niet leuk om mijn verjaardag af te staan aan sinterklaas.

4. lindabreusers

lindabreusers Actief lid

9 feb 2008
    337
    0
    0
    Ik zou dan ook voor 1 december kiezen. Bas is op 26 december geboren. Ook niet echt de makkelijkste dag, maar toch ook wel weer speciaal.

5. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    ik zou het dan ook op 1 dec. vieren.
    vroeger vierde wij onze verjaardagen op de zondag die het dichtstbij de verjaardag zat, dan kon iedereen tenminste komen

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Wij vieren onze verjaardagen altijd in het weekend en niet op de dag zelf!
    Vroeger als kind al en nu bij mijn eigen kind ook!
    Ik zal zijn verjaardag gewoon steeds in het weekend ervoor vieren! En is sint op zaterdag dan vier je het zondag en visa versa...
    Zo vier je het nooit tijden sint, maar ook niet te ver van zijn verjaardag af!
    En op zijn ecte verjaardag geef je ene klein kadotje van jullie!

Zo doen wij het ook, en meneer is 26 mei jarig! hahahaha

kus miek

7. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik zou denk ik ook voor 1 december gaan. Ook omdat het nog voor sinterklaas valt en veel mensen na vijf december ook nog wel eens naar de schoonfamilie of eigen familie gaan om het dan ook nog te vieren, zeker als de kinderen wat ouder zijn en niet echt meer geloven...
    Maar dat is mijn ervaring wat sinterklaas aangaat. En het is voor je kind ook niet leuk als de helft van de visite niet komt opdagen omdat ze andere verplichtingen hebben. Ikzelf ben namelijk altijd jarig als bij ons de avondvierdaagse gelopen wordt of met vaderdag (17 juni jarig)

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als het alleen om sinterklaas zou gaan, dan zou ik dat verschuiven.. Dat in het weekend ervoor/erna, en dan de verjaardag op de dag zelf.

Maar je zit ook nog met je schoonmoeder. En om haar nou ook te vragen om haar verjaardag te verschuiven zal wel lastiger worden?

Als je zijn verjaardag gaat verschuiven. Dan zou ik het voor 5 december vieren. Dan kan hij genieten van alle aandacht en cadeautjes. Op sinterklaas krijgt hij dan nog wat (kleine)cadeautjes. Andersom loopje het risico dat mensen (opa's en oma's) op sinterklaas een groot cadeau geven, en dan op de verjaardag nog een klein cadeautje. terwijl een verjaardag toch meer bijzonder is..

Deel Deze Pagina