missed abortion / miskraam en blijvende klachten

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Tacita, Feb 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tacita

Tacita Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    1,365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vorige week woensdag (verloskundige) en donderdag (gynaecoloog) heb ik echo's gehad omdat men dacht aan een missed abortion. Ik zat toen op 8 weken en 4 dagen, en het hartje is gestopt op 7 weken en 1 dag bij een groei van 6 weken. Ik vloeide al vanaf 23 februari (6 weken en 5 dagen) en heb de week erop ook veel verloren, maar toch bleek ik niet 'schoon' te zijn. Mijn baarmoeder was wel normale grootte volgens de gynaecoloog.

Afgelopen zondag kwam het er ineens ook weer veel bloed uit in een vlug tempo uit en dacht ik een vruchtzakje verloren te zijn.

Ik heb gelezen dat de pijn hierna gauw af zou moeten nemen en het vloeien nog wel een tijdje mag duren. Dit laatste is ook wel een stukje minder, blijft elke dag helderrood terug komen als ik weer krampen krijg. Dit zijn aardig vervelende soort van menstruatiekrampen vooral ook in de onderrug; zo had ik dat ook het weekend voordat het los kwam.

Is het patroon en de duur van dit alles nog binnen de perken?
    Mijn gevoel is dat zolang ik me niet echt ziek voel, ik niet naar het ziekenhuis hoef te bellen. Maar ik wil tegelijkertijd ook dat het verantwoord blijft, zeker omdat dit al zolang duurt.

Ik moet volgende week vrijdag terugkomen in het ziekenhuis voor controle. Als het dan niet voorbij is gaan ze het hebben over cytotec of een curettage.

Ik vind het een beetje een lastige situatie, dus graag hoor ik hoe u erover denkt.
    Bij voorbaat dank!

Tacita

2. Tacita

Tacita Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    1,365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag een zwangerschapstest gedaan. Anderhalve week was dit nog een knaller, nu is hij wel afgenomen maar nog steeds aanwezig. Zegt dit iets over een al dan niet complete miskraam?
    Ik blijf nog steeds elke dag met vlagen krampen houden en ook nog steeds helderrood bloedverlies houden...

3. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Tacita,

het klinkt mij alsof je toch nog niet helemaal schoon bent. Je hebt nog teveel klachten. Meestal houdt het bloedverlies nog wel een week- twee weken aan (al wordt het meestal al wel na een paar dagen minder felrood), maar de buikkrampen zouden na een complete miskraam toch vrij vlot minder moeten worden en in principe niet de hele dag met vlagen terug moeten komen. Tenzij je heel actief bent en je lichaam je terugfluit omdat het nog herstelt van de miskraam.
    Dus houdt er toch rekening mee dat je nog een behandeling nodig hebt. Een test zegt helaas niets. Je kunt tot 2-4 weken na een miskraam positief testen, zeker als het een spontaan, rommelig verloop heeft gehad.

Sterkte, groetjes Brigitte

Share This Page