"Bruinverlies"....net ontdekt....

Discussie in 'Miskraam' gestart door Meryl, 1 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ging zojuist naar het toilet en zag met afvegen dat er wat slijmerig bruin bloed was meegekomen, slechts heel weinig (ben meteen na 5 minuten...en weer 5 minuten.... ;) opnieuw gaan kijken, maar verder niets nog)....

Meteen het internet opgedoken en nu lees ik veel verschillende informatie:
    - voorteken van een miskraam;
    - bruin bloed = oud bloed en niets ernstigs;
    - kan met de innesteling te maken hebben.

Tja, waarschijnlijk is hier ook geen eenduidig antwoord op te geven, ieder mens is immers uniek! Ook al heb ik mezelf 'voorgenomen' de eerste 3 mnd niet 'teveel te verwachten', merk dat ik toch een wat snellere hartklop heb na deze ervaring net.... :rolleyes:

Hoe gingen jullie met dit soort dingen om?

2. mvKyano07

mvKyano07 Lid

12 jan 2009
    54
    0
    0
    Heyhey,

Heb vandaag ongeveer hetzelfde gehad.
    Bloed was het hier alleen niet te noemen...alleen wat rozige afscheiding zeg maar. Nu is het ook weg.
    Kan je behoorlijk onzeker maken he...
    Ik kan je helaas ook niet zeggen hoe of wat... diep van binnen weet je wel dat het niks ernstigs hoeft te betekenen...maar angstig ben je toch.

Ik lees ff met je mee...

3. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Het hoeft helemaal niks te betekenen maar helaas had ik dit ook, en daardoor begin januari een miskraam gekregen.
    Begon met bruin verlies. Het bleef bij die ene keer.
    Toen na zo'n 2 weken weer en na een paar uur wat krampen, dag erna echo gehad en bleek dat het 2 weken daarvoor (dus de 1e keer bruin verlies) het is afgestorven.

Maar iedereen is anders, hoop voor je dat alles goed blijft gaan.

Sterkte en veel liefs!

4. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties...

Wat naar mvKyano dat jij een soort van hetzelfde hebt ervaren vandaag. Ik hoop dat het niets zal betekenen voor je....ik leef ook met je mee.
    Voor jou ook een spannende tijd nu Laus.

Ik ging net opnieuw naar het toilet en had toen ook enkel een soort van heel licht roze kleur bij het afvegen... :rolleyes:

Ik probeer maar positief en realistisch te blijven...ben 35 jaar, dus loop volgens mij sowieso meer kans op een miskraam...hoop echter dat het niets ernstigs is, want kijk zo uit naar deze baby! :eek:

5. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Vanmorgen de verloskundige gebeld, volgens haar komt dit vaker voor het zou het oud bloed van het innestelen kunnen zijn. Garantie kon zij echter niet geven....ik kon volgens haar nu niets anders doen 'dan afwachten'...

Maak me toch wel wat zorgen, vooral omdat ik ook best sterke buikkrampen heb... :cry:
    Als het maar goed komt....

6. Laus85

Laus85 Actief lid

7 nov 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    Jeetje.. hoop voor je dat alles goed blijft gaan.

Hou me op de hoogte, ben wel benieuwd.

Liefs

7. idioootje

idioootje Lid

29 dec 2008
    34
    0
    0
    Assistent Accountant
    Achterhoek
    Hier hetzelfde; bijna 6 weken geleden. Beetje bruinige afscheiding, wat na een dag of 6 overging in hevig vloeien. En dat was het einde.
    Was net 5 weken, dat was ook nog nix, maar toch.... De verloskundige kon op dat moment ook niets doen en zei ook dat het nog beide kanten op kon gaan. Helaas is het fout gegaan.

Veel sterkte en geduld! (vooral dat geduld is helemaal niets voor mij).

8. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Ik hoop voor jou dat het 'niks' is!
    Het hoeft namelijk niet altijd te betekenen dat het slecht is.

Ik had sinds mn nod al een paar keer heel licht bruin slijmverlies gehad. Oud bloed, tsja.. Zo kon ik het ook niet noemen.
    Maar vorige week dinsdag kreeg ik super krampen en kwamen er bruine stolseltjes los. Volgende dag echo.. Hartje gestopt.
    Bij mij betekende het dus weinig goeds...

Maar nogmaals, het hoeft niks te betekenen! Ik hoop voor jou dat het gewoon goed zit!
    Mag je misschien iets eerder komen voor een echo?

9. Kaatje80

Kaatje80 Bekend lid

Heb hetzelfde gehad rond 6 weken, hier is het echter allemaal goed gekomen! Duim voor je dat het bij jou ook zo is!

10. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    het is 50/50 meid, bij de een betekent het niks en bij de ander gaat het helaas mis en is het een voorbode van een MK...

Bij mij is het gister helaas misgegaan (klil op berichten van mij om meer te lezen) begon afgelopen woensdag ook met bruin slijmverlies, heel licht alleen met afvegen, maar het werd niet minder en gister na een plas bij afvegen hele papiertje onder donkerrood/ bruin bloed... en het is dus mis. (inw.echo gehad en hcg geprikt en beide geven aan dat vruchtje niet klopt met berekening) Dus ja nu heel verdrietig en we voelen ons K*T,

maar meid ik kan 1 ding zeggen, focus je NIET op internet, ga niet teveel rondlezen want daar wordt je superonzeker van, als je iets wil weten bel dan je VK zij kan je echt zeggen hoe of wat als je bv meer gaat bloeden, vraag dan om een inw echo... Het hoeft nogmaals niks te betekenen! En dit klinkt naar maar als het vruchtje zich niet goed gedeeld heeft is het maar beter dat het loskomt, de natuur doet zijn werk, en je kan aan MK echt niets doen, het is gewoon domme nare pech!

Lieverd, probeer relaxt te blijven en gezond te leven, meer kun je niet doen!

liefs humm

11. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    mijn schoonzusje heeft het ook gehad. en daar is het goed gegaan is nu 22 wkn zwanger. dus kan echt alle kanten op. soms kun je ook wat boed verlies hebben na sex. Doordat alles van binnen beter doorbloed is en dat er dan eenklein adertje springt.

12. nique

nique Actief lid

27 feb 2006
    197
    1
    0
    Tja lastig is dit altijd en het kan echt beide kanten op.
    Ben nu voor de 4e keer zwanger, alle keren heb ik bruin verlies gehad.
    2 keer is geeindigd in MK
    1 kindje
    en nu wachtende op nr 2 ( 33 wkn)

Dus het is echt afwachten.

Heel veel succes

13. BoBam

BoBam Niet meer actief

Ik heb dat ook gehad en er was niks aan de hand!
    Maar ja even in de gaten houden of het niet weer gebeurd. Je schrikt je rot he dan, ik zat ook met
    tranen op de wc toen

14. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Lieve dames, bedankt voor jullie reacties...

Het kan dus echt twee kanten opgaan....ik wacht het maar af (23 feb de echo) en hoop zo dat het blijft zitten. Weet dat ik ook realistisch moet blijven, wetende dat het de minder prettige kant op kan gaan :rolleyes:

Voor de dames waarbij het mis ging, een hele warme knuffel, bedankt dat jullie het verhaal wilde delen...hoop voor jullie al het beste en dat jullie snel weer positief bericht mogen brengen, komt gewoon goed!

15. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hoi Meryl,

Waarom bel je de VK niet en vraag je een echo voor volgende week? Dan ben je 7 weken en zou je een hartje moeten zien kloppen op de echo.

Ik had het ook bij mijn zwangerschap met 7 weken en mocht die week nog komen van de VK voor een echo.

Later is het alsnog misgegaan, maar dat had niks met het bruinverlies te maken. Dat was pure innesteling en schijnt vaker voor te komen rond de 6e en 7e week.

Ik zou echt je VK bellen als je je zorgen maakt.

Liefs Romy

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Meryl, het kan echt van alles betekenen. Ik heb het van 2 kanten meegemaakt. Bij de eerste zwangerschap begon het met bruine afscheiding, wat steeds meer werd en na 10 dagen kreeg ik een mskraam (rrod bloedverlies en krampen).

Nu ben ik meer dan 10 weken zwanger en heb 3 weken bruine afscheiding gehad en 4 keer wat rode afscheiding (incl 1 echte bloeding) en het kindje doet het geweldig.

Dus niet meteen in paniek schieten, maar als het echt rood word direct een dokter of verloskundige bellen, dan krijg je vast een extra echo. Ik heb er ook al 3 gehad....

17. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

17 okt 2008
    2.780
    0
    0
    ik heb in november ook een mk gehad.. in de week ervoor op en af ook wat bruinverlies..

hoop dat t blijft zitten meid...en idd t kan alle kanten op..

18. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt weer dames voor jullie verhalen.

Ik maak me nu iets minder zorgen moet ik zeggen, omdat ik sinds afgelopen weekend enorme last heb van misselijkheid (niet gewoon meer), daarnaast nog zeer gevoelige borsten en last van moeheid. De reden waarom ik me minder zorgen maak is omdat ik overal lees dat wanneer er een mk in aantocht is, de kwaaltjes vluchtig verdwijnen toch...bij mij worden ze alleen maar sterker lijkt wel...

De vk liet weten toch maar even 2 wkn af te wachten, dus denk dat ik dat maar gewoon doe. Het is tot nu toe bij die ene keer gebleven :rolleyes: hoop dat mijn argumentatie van hierboven een beetje kloppend is ;) maar wat ik wel denk nu is dat je eigenlijk nooit garantie hebt bij een zwangerschap...wat een uiteenlopende ervaringen lees je toch.

Thanks nogmaals voor jullie bijdrage en iedereen veel geluk met het zwanger worden of zwanger zijn! :D

Deel Deze Pagina