Dames, Ik vroeg me af of het hebben van rugklachten invloed kan hebben op het hebben van harde buiken....? Ik heb 2 jaar geleden onder het mes gelegen voor een hernia, mijn rug blijft een zwak punt wat nu in mijn zwangerschap weer aan het opspelen is. Nu had ik gisteren weer erg veel last van mijn rug en kreeg ik vanacht af en toe een harde buik. Ik vraag me nu dus af of dit met elkaar te maken kan hebben....? Vanmiddag kan ik mjn vk pas bellen dus vandaar dat ik de vraag hier ook alvast stel.... Groetjes Sukke
Ik heb dat niet zo`n erge rug klachten als jou, maar ook vreselijk pijn dit keer laag in mijn rug en krijg idd soms een harde buik er bij zo lang het maar van hele korte duur is maak ik meself niet zo heel erg druk en wacht ik het maar even af. Hou wel in de gaten en vraag idd goed na bij de Verloskundige.
omdat je rug een zwakke plek is (zie mijn onderschrift, heb ervaring helaas) zal jij makkelijker daar pijn voelen. Het is bijmijzelf og niet voor gekomen dat ik door "gewone"rugpijn harde buiken had. Wel voel ik eenblaasonsteking direct in mijn rug en reageer gelijk met harde buiken, zou dat in ieder geval even laten nakijken.. Als de pijn in je rug blijft gewoon even overleggen met je vk of ze je even helemal wil latennakijken door een gyn. met veeeeeeeeeeel ervaring. Die hebben alles al eens gezien en kunnen vaak goed symptomen uit elkaar houden. Zo zijn wij erachter gekomen dat ik weer een hernia heb.
Volgens de bekkenfysio kan het iig wel andersom, door een harde buik komt er extra spanning op je banden te staan waardoor ook je onderrug en bekken ook extra belast worden.
Ik heb de vk gebeld, ze was alleen vrij dus een vervanger. Moet van haar nu sowieso 2 dgn rust pakken en woensdag mijn vk weer bellen om te overleggen. Probeer ook heel de ochtend al een afspraak te maken bij de manueel therapeut om te kijken of hij het 1 en ander goed kan zetten. Net tijdens het wandelen met de hond kwam er weer wat spanning op. Hij word niet knoer hard en het gaat ook wel redelijk snel weg maar het voelt niet prettig.
Ik heb momenteel ook behoorlijke BI en rugklachten. Bij alles wat inspanning kost en rug/bekkenpijn oplevert krijg ik harde buiken. Soms alleen het opstaan vanuit een stoel levert al problemen op. Voor deze zwangerschap heb ik anderhalf jaar wekelijks fysio en chiropracie gehad ivm ernstige bekken en onderrugklachten. Ik moet morgen naar de vk en ga dit ook aangeven. Waarschijnlijk zal ze het gelijk voelen als ik op het 'bed' ga liggen om naar het hartje te luisteren. Waarschijnlijk gaat ze zeggen dat ik rustiger aan moet doen, maar ik zou niet weten hoe, met drie kids... Ik vraag me af of het slecht is voor je kindje. Ik vind het erg onprettig, maar dat ik er nou heel veel last van heb kan ik niet zeggen. Ik heb meer last van de pijn aan mijn bekken en rug.
het kan ook een blaasontsteking zijn (heb ik zelf namelijk en liep er denk ik al een hele tijd mee rond zonder pijn te hebben met plassen)