bloedarmoede,

Discussion in 'Zwangerschap' started by arianeke, Feb 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. arianeke

arianeke Lid

Oct 1, 2005
    68
    0
    0
    huismoeder
    denderleeuw
    hey iedereen ,heb juist controle gehad voor onze kleine meid ,en met ons kindje bleek alles inorde te zijn ,maar met mij veel minder ,bleek dat ik al maanden lijd aan bloedarmoede zoals ik vermoed had ,maar niemand wou mij geloven,dus dat wil zeggen dat dat ik na de bevalling direkt zakken bloed ga krijgen en ik kijk er tegenop .

2. Olove

Olove Actief lid

Oct 23, 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    ben je daar dan niet op getest..in het hele begin met bloed prikken? Of heb je het later pas gekregen..zo ja..en je vermoedde het al..waarom heb je dan alsnog niet je bloed laten testen.Ik heb ook bloedarmoede ( in de 8e week bloed geprikt ) en heb meteen ijzertabletten gekregen die ik gedurende mijn zwangerschap moet slikken vanaf de 24ste week gaan ze kijken hoe mijn HB gehalte is, dus of de pillen hebben geholpen.

Ik begrijp dat je er tegenop ziet maar dit wordt gewoon via een infuus aangelegd en zal je waarschijnlijk niet eens wat van merken.

3. arianeke

arianeke Lid

Oct 1, 2005
    68
    0
    0
    huismoeder
    denderleeuw

inderdaad ben al getest geweest in het begin van zwangerschap en alles was in orde ,in de loop van zwangerschap voelde ik me heel flauw en vroeg aan dokter om me toch nog eens te laten testen en zei dat het niet nodig was ,dus ja je gelooft de dokter natuurlijk ,en ikzie er tegenop voor bloed te krijgen heb het al meegemaakt van derde zwangerschap ,dokter heeft al gezegd dat hij me verder gaat laten testen na bevalling doordat het niet meet normaal is .

4. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

Dec 13, 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik heb het ook hoor! Had altijd een Hb van ong 9 voordat ik zwanger werd. Nu was hij ineens 6.8 en een week later 6.3. Kreeg bij 6.8 eerst Floradix, maar ik werd steeds slapper en dat klopt want hij was gedaald naar 6.3. Dus toen kreeg ik ijzertabletten. Die slik ik nu zo'n 2 weken en heb al wel het gevoel dat het wat beter wordt. Moet di naar de VK en die zal het dan wel weer nakijken.
    Van dat bloed dat je krijgt zal je niets merken hoor. Helemaal niet als je net bevallen bent.
    KAn me wel voorstellen dat je er tegenop ziet!

Share This Page