Hallo, Zijn er meer mensen die last hebben van bloedarmoede? En dan bedoel ik niet een beetje ijzertekort....even pilletjes en hoppa, maar echt ernstige bloedarmoede. En hoe zijn jullie er mee omgegaan? Heeft het veel invloed gehad op de zwangerschap? Ik had al voor mijn zwangerschap bloedarmoede, maar het was goed onder controle te houden. Echter sinds ik zwanger ben daalt mijn bloedwaarde erg snel. Zou graag weten hoe anderen hoe mee omgaan? Groetjes....
Wel gehad tijdens mn zwangerschappen (nu niet trouwens). Kreeg een ijzerinfuus want het kelderde altijd tot onder de 5. Trouwens verder nooit echt last van gehad.
Heb je laten uitzoeken waar de bloedarmoede vandaan komt? Veel huisartsen komen niet verder dan een paar ijzer tabletten, terwijl een tekort aan ijzer lang niet altijd de oorzaak is. Sterkte!
Jawel, ben al een jaar in behandeling in het ziekenhuis. Het is idd een ijzer tekort, maar een oorzaak is tot op heden niet gevonden. Ijzertabletten worden bij mij niet opgenomen. Voor de zwangerschap heb ik verschillende keren een ijzerinfuus gehad op het peil ook maar een beetje normaal te krijgen. In de 7de week was mijn hb al gezakt naar 5,8 en inmiddels is het beneden de 5. In de eerste 12 weken was een ijzerinfuus niet toegestaan, gelukkig ben ik nu 12 weken en 2 dagen dus het infuus staat al gepland. Eerlijk gezegd vraag ik me af of het wel zo gezond is voor ons kindje, gezien ik aan 1 infuus niet genoeg zal hebben. De 12 weken echo was gelukkig wel super! Dus misschien moet ik me niet te druk maken
Denk dat het voor het kindje niet slecht zal zijn, die gebruikt jouw ijzer en jij vult het weer aan voir jullie beiden Ik heb zeker 10 jaar een flink ijzertekort gehad (zat tussen de 2,5 en 5.0), kreeg alleen ijzertabletten. Uiteindelijk kreeg ik een zwaardere anticonceptie-pil en andere ijzertabletten en een half jaar later zat ik op 6,5. Echt veel hoger kwam ik niet, maar het was prima zo. Was bang dat ik tijdens de zwangerschap weer van voor af aan kon beginnen met slikken, maar niets was minder waar: 7.5 op de teller! Nog nooit zo "hoog" gehad Echt apart, maar wel fijn natuurlijk. Ik vind het rot voor je dat je er nu mee zit, maar maak je niet te druk; de artsen weten echt wel wat ze doen en of het kwaad kan ja of nee tijdens de zwangerschap. Veel succes ermee!