Succes. Ik hoop dat er gauw duidelijkheid is en je je ook beter mag voelen. Dank je! Ik weet het eigenlijk allemaal aan de drukte van het gezin van 5 (jonge) kids. En dat is er nog steeds. Ik kan functioneren maar kijk er wel naar uit om weer voldoende energie te hebben voor het volledige huishouden en gewoon weer zonder te hijgen de trap op te kunnen zegmaar.
Wat ik me nog afvraag... kan je door bloedarmoede ook telkens verhoging/net aan koorts hebben? Overdag is mn temperatuur goed maar dan onder/na het avond krijg ik het koud en komt mn temperatuur tussen 37,5 en 38,0.
Uiteindelijk vorige week toch weer naar het ziekenhuis geweest om me hb te prikken. Het was in het ziekenhuis nu een 6,8 en me ijzer zelf was ook aan de vrij lage kant. Heb nu ijzertabletten voorgeschreven gekregen. Hoe snel merkten jullie wat verschil kwa fitheid ?
Ik ben nu na 5 weken iets minder snel duizelig maar echt nog niet energiek. Dinsdag weer geprikt. Hb is fout gegaan (formulier of lab kon assistente niet zien). Ferritine was wel mooi gestegen van 3,4 naar 8,9 maar dat is nog te laag dus moet nu nog 4 weken slikken, dan weer prikken en dan op spreekuur komen voor de uitslag en vervolg bespreken zei de assistente.
Ik hoop snel wat verschil te merken, Ik doe normaal aan krachttraining maar heb het afgelopen week toch wel ondervonden me lijf een tekort heeft tijdens krachttraining Heb nu net me medicatie opgehaald. Heb jij trouwens dat je het elke dag moet nemen of 2x per week? Ik hoorde namelijk dat sinds dit jaar het veranderd is en dat 2x per week dus voldoende moet zijn. Mijn huisarts heeft voor nu elke dag voorgeschreven en dan half Mei weer naar de assistente om het weer te prikken en vanuit daar te kijken als ik nog elke dag moet blijven gebruiken of dat ik naar 2x in de week kan. Was ook even vergeten wat een gedoe het is met de juiste timing te vinden wanneer het in te nemen Het eerste wat ik altijd in de ochtend doe is een kop koffie nemen maar dat moet ik dus de komende tijd even uitstellen
Ik heb vanochtend geholpen met koningspelen, hsd groep 8 dus hoefde alleen aanwezig te zijn en toezicht te houden maar ben me toch moe nu! En straks nog visite en vanavond slaapfeestje van oudste dochter en morgen ook drukke dag Ik moet er 1 per 48u, liefst halfuur voor ontbijt.