Bloedbad op school in VS Uitgegeven: 2 oktober 2006 18:42 Laatst gewijzigd: 3 oktober 2006 09:02 PARADISE - Een 32-jarige vrachtwagenchauffeur heeft maandag vier meisjes van de strenggelovige Amish-gemeenschap doodgeschoten in een school in de staat Pennsylvania. Zeven meisjes raakten gewond. Na het neerschieten van de kinderen beroofde de schutter zichzelf van het leven. Bekijk video: Modem/ Breedband De vrachtwagenchauffeur ging de school in Nickel Mines binnen met een verdovingsgeweer, twee messen en 600 kogels. Daarnaast had hij een voorraad rantsoen bij zich, waaruit de politie constateert dat de man rekening hield met een belegering van de school. De man stuurde de jongens, een zwangere lerares en drie moeders met kleine kinderen naar buiten en richtte zich daarna op de achtergebleven meisjes. Die werden aan de enkels gebonden en bij het schoolbord beschoten, aldus de nieuwszender CNN op gezag van de politie. Drie meisjes waren op slag dood. Zij hadden kogels in het hoofd. Politie Een vierde meisje bezweek later in een ziekenhuis aan haar verwondingen. De politie bestormde het gebouw toen de eerste schoten klonken, maar kon het bloedbad niet voorkomen. De schutter maakte zelf geen deel uit van de Amish-gemeenschap. De Amish in Nickel Mines kenden de dader goed, omdat hij vaak melk bij de Amish-boerderijen ophaalde. Volgens de politie handelde de schutter mogelijk uit wraak. De aanleiding zou een incident van twee decennia geleden zijn. Over de aard van het incident liet de politie zich niet uit. De man zou niets tegen de Amish-gemeenschap hebben gehad. Hij zou de school hebben uitgekozen omdat die dichtbij was en er jonge meisjes op zaten. De man was vader van drie kinderen. Volgens zijn vrouw leek er niets aan de hand te zijn toen hij maandag zijn kinderen naar school bracht. Het is toch werkelijk niet te geloven hoor. Het lijkt wel een mode trent ....Kon ook bijna m'n tranen niet bedwingen toen ik aan die arme meisjes dacht .....echt...wat een wereld zeg pffff
Echt vreselijk. Ik probeer er ook maar niet teveel bij na te denken, want dat is te erg. Maar goed, de hele wereld is vreselijk, want van de honger sterven nog dagelijks onschuldige kinderen en mensen.
Ja, de wereld is maf geworden... Las trouwens nog dit: Het schooltje staat in Nickel Mines, waar de strenggelovige protestanten van de Amish leven als een eeuw geleden. Ze rijden met paard en wagen en ze schuwen elke moderniteit. Ook het onderwijs is ouderwets. De kinderen krijgen tot hun veertiende jaar alleen wat basisvaardigheden aangeleerd. De pacifistische Amish komen zelden in het nieuws wegens criminaliteit of geweld. Raar, maar echt verschrikkelijk wat die man gedaan heeft, als een soort executie heeft ie de meisjes voor het schoolbord gezet en door het hoofd geschoten... Bizar gewoon...
Verschrikkelijk! En dan zou het iets te maken hebben met een incident van twee decennia geleden? Hoezo wraakzuchtig... en dan mensen erbij betrekken die er niets maar dan ook niets mee te maken hebben. Echt afschuwelijk. Soms vraag je je af in wat voor een wereld we leven...
En dan te bedenken dat dit het derde schiet incedent al is in Amerika in een week tijd. Dit is al drie keer gebeurd deze week, alle drie de keren op scholen Het word weer een mode verschijnsel, net als een paar jaar geleden
Ik snap het niet. als je jezelf van kant wil maken, okay, dat is je eigen beslissing (goed, of niet, maar wel een eigen beslissing). Maar richt je wraak niet op andere. Wat kunnen die kleine meisjes nou daaraan doen, wat 20 jaar geleden is geweest. Ze waren er toen niet eens! En het opvallende is, dat het gedrag in Amerika een aantal jaren geleden ook is overgestoken naar Europa. Kijk maar naar die scholen in Duitsland die een paar jaar geleden ook van die schiet incidenten hadden. En bij ons in NL geloof ik ook. Wat is de reden ervoor, dat mensen zover gaan. Is het copy cat wat de Amerikanen denken? Of is het de maatschappij, waar je 'kennelijk' niet meer over je problemen kunt praten, of een maatschappij waar de druk te hoog opgevoerd wordt (voor sommigen). In ieder geval is het geen excuus om met zoveel munitie een school met kinderen binnen te vallen en je zo te uiten. Ik heb heel erg met de families van de gedode kindertjes te doen, maar ook met zijn vrouw en kindertjes. Zij hebben geen flauw vermoeden gehad en krijgen nu alle naweeën van het incident te ervaren. pfff lange tekst maar ik moest er even mijn gevoel in leggen.
Helaas is er een 5e dodelijk slachtoffertje gevallen, meisje is in het ziekenhuis alsnog overleden. Verschrikkelijk!
Ik las net de Amish een fonds hebben opgericht voor de nabestaanden. Maar ook 1 voor het gezin van de dader dat nu achterbleef. Dat vond ik toch wel heel bijzonder, dat je dat kan doen.