Denkbeeldig hondje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Samama, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn dochter heeft een denkbeeldig hondje. Ze zei iedere keer wel; weg he, en als ik dan iets vroeg reageerde ze er niet op.
    Gisterenavond wees ze naar de deur en zei; kijk, weg he. Dus ik vroeg; wie is weg? Koko zei ze. En toen ik vroeg wie Koko was, zei ze; een hondje. Ik vroeg of hij lief was, maar ze zei nee. Hij slaapt wel bij haar in bed zegt ze.

Ik stond even te kijken gisterenavond, wist niet hoe ik hierop moest reageren.

Ze kan geen hondje willen, want we hebben al een hond dus dat kan het niet zijn.

Zijn er meerdere ouders met ervaring hiermee?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat hoort erbij.. Wees blij dat het geen olifant is ;)

Nee, geintje, maar het is normaal op deze leeftijd. Zie het maar als een fantasiespel, alleen dan gewoon wat groter. Heeft niet zoveel te maken met het willen van een hondje. Gewoon lekker laten gaan.

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd hoort erbij
    jelle heeft een "vriendje" die zo nu en dan ook wat chips wil en drinken koekje etc
    of in eens op zijn tractor zit en dan zegt hij he jongetje weg wezen die is van jelle

4. Mijn dochter ziet ook dingen die er niet zijn.Zo heeft zo opeens angst voor olifanten.
    Ze kijkt naar buiten rent dan heel hard door de kamer en roept "snel weg,verstoppen............olifant komt eraan!"
    Ze kijkt ook echt bang,probeer er niet te veel aandacht aan te besteden en al sik dat wel doe dan stel ik haar gerust.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    @vlindertje dat heeft die van mij ook, maar dat is wel nadat ze een echte olifant van dichtbij gezien heeft. Nu denkt ze steedsd at hij achter in de tuin staat.

6. Samama

Samama Niet meer actief

Dat zou wel erg krap worden op haar slaapkamer haha :D

Fijn om te weten dat dit ook "erbij hoort".

7. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    hHAHA, ja een olifant is wel erg groot ;)
    Laura pakt overal baby diertjes op! En houdt ze dan vast in haar hand! En komt ze aan me laten zien!!

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.782
    18.928
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hoort er inderdaad bij hoor. Lekker laten begaan. Als je het leuk vindt om mee te spelen kan dat ook gewoon hoor. Kan echt geen kwaad, dat hoort gewoon bij de levendige fantasie die ze op deze leeftijd hebben.

9. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ja herkenbaar :) Mijn dochter heeft een tijd een denkbeeldige muis gehad.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Mag hopen dat die van mij dat idee niet krijgt, ben doodsbang voor muizen dus dan laat ik em opeten door de kat ;) :D

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Herkenbaar :D
    Maar dan niet met beesten. Ik krijg regelmatig denkbeeldige schatkisten, ijsjes, doekjes etc. aangereikt.
    Ik ga dan gewoon lekker meespelen. Vindt hij helemaal geweldig!

12. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Wij krijgen ongeveer 100 denkbeeldige ijsjes per dag.. gelukkig zijn de calorieen ook denkbeeldig ;)

13. Samama

Samama Niet meer actief

ja dat met de ijsjes heeft ze ook, maar dat vind ik wat anders dan een denkbeeldig hondje. Nouja, ik speel gewoon mee :)
    Gisterenavond zat hij pizza mee te eten aan tafel. moet toch niet gekker worden :p

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat grappig, dat van die ijsjes doet Thijmen ook. Hier nog geen onzichtbare hondjes/vriendjes.

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoon begint hier nu ook mee, nog geen beestjes maar andere dingen. als ik hem ophaal van bed dan zegt hij "kijk daar een trein" nou ik kijken geen trein te zien... maar blijkbaar is de plint aan het plafond een spoorbaan in zijn fantasie haha. en we hebben sindskort een vlinder op zijn kamer... ik zie hem niet maar mijn zoon wel haha. "kijk mama daar mooie vlinder!" ik kijk altijd maar even en zeg: Zo ja dat idd een hele mooie vlinder! ik speel het ook altijd mee :)

16. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dat heeft mijn dochter ook, maar zo is het een olifant dan weer en draak dan weer een tijger.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, hier vaak pannenkoeken (daar is echt dol op) en als hij dingen komt brengen (ook vaak centjes) vind ik dat niet zo erg.

Toch kan hij ook levensecht doen alsof hij een kindje ziet. Dit vond ik toch wel een beetje eng hoor. Hij wijst dan ook echt en vindt het echt raar dat ik dat kindje niet zie.
    Ik laat het maar en zeg dan bijv: Ow, DAAR! Ja, nu zie ik het kindje. Hij is dan tevreden en lacht naar het kindje.

Geloof dat ik daar heel erg aan moet wennen...

18. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat ik wel moeilijk vind, is als Thijmen net doet alsof hij een ander kindje is (zijn vriendje van de creche bijvoorbeeld) of als hij zegt dat hij een meisje is. Laatst in de douche zat hij in de douche en was zijn piemeltje een beetje verstopt toen zei hij dat. Hij deed toen ook net alsof hij staartjes op deed. En toen was hij een meisje :)

Misschien ook de leeftijd om daar mee te experimenteren.

19. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier hebben we ook een hele tijd een denkbeeldige muis gehad. Hij heette Max en liep overal mee naar toe, winkel, peuterspeelzaal enz. Het heeft wel tot ongeveer 5 jaar geduurd en ze wist goed dat hij niet echt was maar zelf zag ze hem wel. Nu heb ik er al een jaar niets meer over gehoord, het gaat dus over. Komt heel veel voor.

Deel Deze Pagina