Voorkolven tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Merlijn, 12 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Beste Heidi,

Ik heb een korte vraag.
    Ik ben een moeder van een nu 3 jaar oud mannetje, die nog steeds bv krijgt (ik schat gemiddeld zo'n 3x per dag nog, we zijn wel aan het afbouwen, krijgt nu bijna geen nachtvoedingen meer)

Ik heb pas ontdekt dat ik zwanger ben. (nu 4 weken, dus uitgerekende datum: 20 september)
    Wanneer kan ik het beste voorkolven als ik alvast wat spuitjes/flesjes melk voor het kleintje wil verzamelen?
    En waarin kan dat het beste? Spuitjes, flesjes, zakjes?
    Kan ik die melk tot aan 20 september in de vriezer bewaren?

Alvast bedankt voor je antwoorden

2. Merlijn

Merlijn Actief lid

16 mrt 2012
    280
    0
    0
    Ik had nog een vraag
    een van de leidsters van het kdv zei dat de dunne wat zuur ruikende ontlasting die zl (3 jr) zo'n 2-3 x per dag heeft, te wijten kan zijn aan het feit dat ik hem nog voed.
    Kan dat?
    Ik geef hem nog zo'n 2/3 voedingen per dag.

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Meestal gebruik je colostrum vanaf een week of 37 wanneer je gaat voorkolven. Wanneer je nog voedt kun je natuurlijk al eerder wat kolven, het gaat dan om kleine beetjes. Je houdt rekening met houdbaarheid en bewaartijden van de melk. Dus kijk naar wat je vriezer aan kan.
    Voedt je je kleintje nog tegen die tijd, dan hoef je nu niets extra te doen. Anders na de 36e zwangerschapsweek een paar keer kolven. Omdat je zolang gevoed hebt verwacht ik daar geen problemen mee.

Vraag het tegen die tijd nog eens ;)

Ontlasting kan inderdaad daardoor komen!

Geniet!
    Heidi

Deel Deze Pagina