IVF ICSI hoe vaak man mee

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marloes84, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Graag zou ik van jullie willen weten hoe vaak jullie man mee moet naar het ziekenhuis voor een onderzoekje of dergelijke.

2. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Bij ons bij het startgesprek en verder bij de punctie en terugplaatsing. Hij ging niet mee naar echo's.

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier idem. Startgesprek, punctie en terugplaatsing.
    Maar bij het startgesprek zat ook semen-analyse ed. Dus als dat niet gelijktijdig kan, dan nog een keer.

4. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Idem hier.

Echo's voor een FM moet je zelf weten, maar de mijne ging nooit mee. Vond het onzin voor die ene minuut.

5. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Bedankt voor jullie reactie's maar was zijn hulp ook echt nodig op die momenten? ik bedoel moest hij sperma inleveren?

ik ben alleen naar het startgesprek geweest. mijn man heeft er niet zo 'n oren naar, hihi

6. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Hier ook bij startgesprek, punctie en terugplaatsing.

Bij het startgesprek hebben we gelijk bloedgeprikt. Semenanalyse hadden ze al van mijn man, we hebben er ook IUI behandeling gedaan.

Ik neem aan dat ze bij je man al een keer een semenanalyse gedaan hebben?

7. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Als je puur kijkt naar wanneer hij nodig is, is het alleen bij de punctie. Maar terugplaatsing zou ik ook samen willen doen!

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    startgesprek, punctie en TP ... FM's in NL is hij nooit meegeweest, behalve in Duitsland ...

Overigens moet ik zeggen dat ik het startgesprek ook best belangrijk vind om beide bij te zijn. Het hele traject wordt toch besproken en m.i. toch niet onbelangrijk. Ik persoonlijk zou het iig niet kunnen waarderen als mijn man niet bij het startgesprek is "omdat hij er geen oren naar heeft"...

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Punctie en terugplaatsing, meer niet.
    Startgesprek hoefde voor mij niet zo zeer, ik wist toch wel wat ik moest vragen, dat bespraken we de avond ervoor samen.

10. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Vond ik eigenlijk ook,maar ja iedereen doet het op zijn eigen manier. Zou wel aanraden om zeker samen naar de voorlichtingsavond te gaan

11. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.470
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bedenk me net dat mijn man helemaal niet bij de terugplaatsingen is geweest... Raar dat ik dat vergeten was...

12. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    mijn man ging overal mee naartoe. we hebben echt alles samen gedaan.
    ja je kiest er toch samen voor en het heeft onze band ook alleen
    maar sterker gemaakt.

en nu ik voor de 2de keer zwanger ben gaat ie ook mee naar
    elke afspraak en echo. gelukkig is zijn baas heel flexibel dat
    hij tussendoor eeen uurtje weg mag.

13. deb27

deb27 Fanatiek lid

17 okt 2010
    2.052
    0
    0
    in het noorden
    mijn vriend gaat ook mee naar alles...soms een enkele fm echo niet, maar vind het juist wel prettig dat we dit allemaal samen doen...

14. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Theoretisch gezien hoeft t volgens mij alleen op de dag van de punctie. Wij hebben wel alles samen gedaan. Vond t erg fijn om alles samen te kunnen delen.

15. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Startgesprek en punctie. Verder niet.
    Mijn vriend vind het 3x niks..

16. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Kijken ze niet raar op als je alleen komt met een terugplaatsing? Bij ons wordt aan ons beiden de geboortedatum gevraagd enzo.

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Startgesprek, voorlichting, punctie en TP.

En bij onze pogingen voor een brusje alleen de punctie en TP. Vind het wel belangrijk dat hij daar bij is.

18. sjak

sjak Niet meer actief

Wij hebben alles samen gedaan... Zou het vreselijk gevonden hebben om dit allemaal alleen te moeten doorstaan! Het is niet niks!
    Een kindje maken doe je meestal samen als het niet lukt, kan je daar hulp bij krijgen, maar ik ben blij dat we dit ook samen doorstaan hebben.
    Mijn man vond het ook niet alles en ik stond ook niet te juichen bij elke naald die in me gezet werd of elke keer dat we naar het zh moesten, maar als het mogelijk is dat hij erbij is vind ik dat hij erbij hoort te zijn.

19. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Wij zijn nog niet met IVF bezig maar als dat zou gebeuren vind ik de punctie wel voldoende. Met de IUI is hij bij mijn kijkoperatie geweest,dat vond ik eerst niet nodig maar het deed zo verrekte zeer dat ik blij was dat ie erbij was. Zo zal het met een punctie ook wel zijn.

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier is KatMan meegeweest bij het startgesprek, bij de beide operaties, bij het HSG, bij enkele follikelmetingen en IUI-insemnaties (als deze toevallig in het weekend vielen), bij de beide puncties (uiteraard), en bij 3 van de 4 terugplaatsingen.

Bij één terugplaatsing kon hij er vanwege zijn werk moelijk bij zijn. Ik had zoiets van 'ik ga wel even alleen', maar dat vond ik naderhand toch niet prettig.

Het was een cryo-terugplaatsing, en ik had daarna helemaal het gevoel alsof hij er helemaal niet aan te pas gekomen was. Alsof ik eventueel 'alleen' zwanger geworden was.

Gelukkig was hij er bij de laatste terugplaatsing wel bij. Wat een lol hebben we gehad! (zie blog) Ik kan me het 'zwanger worden' voor altijd als een hilarische gebeurtenis herinneren.

Deel Deze Pagina