Hallo dames, Graag zou ik van jullie willen weten hoe vaak jullie man mee moet naar het ziekenhuis voor een onderzoekje of dergelijke.
Bij ons bij het startgesprek en verder bij de punctie en terugplaatsing. Hij ging niet mee naar echo's.
Hier idem. Startgesprek, punctie en terugplaatsing. Maar bij het startgesprek zat ook semen-analyse ed. Dus als dat niet gelijktijdig kan, dan nog een keer.
Idem hier. Echo's voor een FM moet je zelf weten, maar de mijne ging nooit mee. Vond het onzin voor die ene minuut.
Hallo dames, Bedankt voor jullie reactie's maar was zijn hulp ook echt nodig op die momenten? ik bedoel moest hij sperma inleveren? ik ben alleen naar het startgesprek geweest. mijn man heeft er niet zo 'n oren naar, hihi
Hier ook bij startgesprek, punctie en terugplaatsing. Bij het startgesprek hebben we gelijk bloedgeprikt. Semenanalyse hadden ze al van mijn man, we hebben er ook IUI behandeling gedaan. Ik neem aan dat ze bij je man al een keer een semenanalyse gedaan hebben?
Als je puur kijkt naar wanneer hij nodig is, is het alleen bij de punctie. Maar terugplaatsing zou ik ook samen willen doen!
startgesprek, punctie en TP ... FM's in NL is hij nooit meegeweest, behalve in Duitsland ... Overigens moet ik zeggen dat ik het startgesprek ook best belangrijk vind om beide bij te zijn. Het hele traject wordt toch besproken en m.i. toch niet onbelangrijk. Ik persoonlijk zou het iig niet kunnen waarderen als mijn man niet bij het startgesprek is "omdat hij er geen oren naar heeft"...
Punctie en terugplaatsing, meer niet. Startgesprek hoefde voor mij niet zo zeer, ik wist toch wel wat ik moest vragen, dat bespraken we de avond ervoor samen.
Vond ik eigenlijk ook,maar ja iedereen doet het op zijn eigen manier. Zou wel aanraden om zeker samen naar de voorlichtingsavond te gaan
Bedenk me net dat mijn man helemaal niet bij de terugplaatsingen is geweest... Raar dat ik dat vergeten was...
mijn man ging overal mee naartoe. we hebben echt alles samen gedaan. ja je kiest er toch samen voor en het heeft onze band ook alleen maar sterker gemaakt. en nu ik voor de 2de keer zwanger ben gaat ie ook mee naar elke afspraak en echo. gelukkig is zijn baas heel flexibel dat hij tussendoor eeen uurtje weg mag.
mijn vriend gaat ook mee naar alles...soms een enkele fm echo niet, maar vind het juist wel prettig dat we dit allemaal samen doen...
Theoretisch gezien hoeft t volgens mij alleen op de dag van de punctie. Wij hebben wel alles samen gedaan. Vond t erg fijn om alles samen te kunnen delen.
Kijken ze niet raar op als je alleen komt met een terugplaatsing? Bij ons wordt aan ons beiden de geboortedatum gevraagd enzo.
Startgesprek, voorlichting, punctie en TP. En bij onze pogingen voor een brusje alleen de punctie en TP. Vind het wel belangrijk dat hij daar bij is.
Wij hebben alles samen gedaan... Zou het vreselijk gevonden hebben om dit allemaal alleen te moeten doorstaan! Het is niet niks! Een kindje maken doe je meestal samen als het niet lukt, kan je daar hulp bij krijgen, maar ik ben blij dat we dit ook samen doorstaan hebben. Mijn man vond het ook niet alles en ik stond ook niet te juichen bij elke naald die in me gezet werd of elke keer dat we naar het zh moesten, maar als het mogelijk is dat hij erbij is vind ik dat hij erbij hoort te zijn.
Wij zijn nog niet met IVF bezig maar als dat zou gebeuren vind ik de punctie wel voldoende. Met de IUI is hij bij mijn kijkoperatie geweest,dat vond ik eerst niet nodig maar het deed zo verrekte zeer dat ik blij was dat ie erbij was. Zo zal het met een punctie ook wel zijn.
Hier is KatMan meegeweest bij het startgesprek, bij de beide operaties, bij het HSG, bij enkele follikelmetingen en IUI-insemnaties (als deze toevallig in het weekend vielen), bij de beide puncties (uiteraard), en bij 3 van de 4 terugplaatsingen. Bij één terugplaatsing kon hij er vanwege zijn werk moelijk bij zijn. Ik had zoiets van 'ik ga wel even alleen', maar dat vond ik naderhand toch niet prettig. Het was een cryo-terugplaatsing, en ik had daarna helemaal het gevoel alsof hij er helemaal niet aan te pas gekomen was. Alsof ik eventueel 'alleen' zwanger geworden was. Gelukkig was hij er bij de laatste terugplaatsing wel bij. Wat een lol hebben we gehad! (zie blog) Ik kan me het 'zwanger worden' voor altijd als een hilarische gebeurtenis herinneren.