Bloedneus

Discussion in 'De lounge' started by Dahlia, Feb 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn lieve man heeft heel vaak een bloedneus.

Zo heeft hij het periodes niet.
    Nu heeft hij er bijna elke dag wel één.
    Zo vanavond dus ook weer. Het begon op zijn werk en dan komt hij thuis en staat hij weer te 'lekken' boven de gootsteen. En dan stopt het eventjes, dan na het eten begint het weer. Heel wat zakdoekjes liggen nu bebloed in de prullenbak en hij is nu misselijk van het bloed dat hij per ongeluk inslikt.

Heeft iemand enig idee wat hier tegen te doen is? Of moet hij naar de dokter gaan? Kan de dokter er ook iets aan doen als zijn neus net op dat moment niet druipt?

Iemand met ervaring?

2. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    heb er zelf geen ervaring mee, maar als hij dit toch vaker heeft, zou ik zeker even langs de ha gaan, mischien dat er een adertje iedere keer openspringt. lijkt me in ieder geval niet fijn zo vaak!

sterkte ermee

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

of het idd als het niet bloedt ook kan weet ik niet maar soms schroeien ze zon adertje dan dicht. en volgens mij klinkt het enger dan dat het is. zal es bij de ha informeren als ik jou was...

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok, ik ga morgen maar eens bellen met de huisarts en een afspraak maken voor hem.

5. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Langs de HA gaan,dan laten ze het dichtbranden(het adertje dan he)

Ik had er vroeger ook heel erg last van,nu niet meer gelukkig

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

En doet dat dichtbranden zeer? Moet er zelf niet aan denken maar dat zal ik maar niet tegen mijn man zeggen... Anders krabbelt ie misschien wel terug.

7. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Mijn vriend heeft daar ook super veel last van, elke week minstens 4 keer (bijna elke dag gewoon;)) maar hij vertikt het om daarvoor naar de huisarts te gaan omdat er bij hem in de familie iets in 't bloed zit en zijn broers en zus om de zoveel tijd naar het ziekenhuis moeten om bloed af te tappen. snap nog altijd niet wat het nou precies is, lijkt mij vreselijk om zoveel bloedneuzen te hebben hoor;)

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Die bloedneuzen lijken mij inderdaad ook helemaal niet fijn.
    Hij zei ook dat hij een beetje draaierig was. En misselijk. Niet lekker dus.

Hij zei ook steeds dat hij niet naar de dokter wou, maar nu stemt hij er toch mee in om te gaan.

Dus ik ga morgen maar even voor hem bellen, want zelf doet hij dat niet!

9. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    ik heb weleens gehoord dat het dichtbranden wel erg pijnlijk is, maar dat is al heel lang geleden, mischien doen ze het nu wel anders en voel je er weinig aan.

10. chaya

chaya Bekend lid

Oct 27, 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    #10 chaya, Feb 24, 2010
    Last edited: Feb 24, 2010
    Mijn oudste dochter had ook heel veel last van bloedneuzen, vooral in de zomer.
    Maar zelfs zo erg dat ik haar van school moest komen ophalen omdat hun haar bloedneus niet konden stelpen.
    Via de huisarts naar de kno arts geweest, een tampon met vloeistof in haar neusgat gedaan wat niet haar bloedneusen heeft verholpen, daarna heb de kno arts haar onder narcose haar aders dicht gebrand en geen bloedneus meer gehad.
    Jongste dochter begont ook en gelijk via kno arts haar aders dicht geschroeit en nergens meer last van....
    De pijn schijnt voor ons volwassenen heel erg mee te vallen wan t mijn jongste dochter heeft het ook zo laten doen, dus zonder narcose en had helemaal geen pijn, ze was toen 6 jaar.

succes...

11. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    misschien door de droge lucht in huis ,ik heb het vaak in deze periode van het jaar. tip zet overal in huis bakjes met water onder je verwarming , dit verdampt en komt in de lucht en maakt het net wat vochtiger,, wordt zijn neus ook niet droog van binnen.

anders evennnn naar de doctor om het te laten dicht branden

12. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

p.s doet niet zeer, doen ze met een soort zuur op een watten staafje. prikkelt en dat is het

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld voor mijn man. Hij belde al uit zijn werk op dat hij vóór negen uur al weer 2 bloedneuzen had gehad. Niet normaal..... Dus kijken wat de huisarts morgen doet of zegt.

14. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Mijn zoon heeft vorig jaar ook adertjes in zijn neus laten dicht branden (was toen 17) Gebeurde onder plaatselijke verdoving en hij vond alles reuze meevallen.
    Drama's altijd met dat bloed, heel zijn leven lang, minimaal 1x per dag, meestal vaker. Altijd alles onder het bloed.
    Hij is blij dat ie er eindelijk vanaf is, nouja...voor n groot gedeelte dan, helemaal weg is het niet. Paar keer p/m gebeurt t nog wel eens.

15. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat heeft mijn man eigenlijk niet, dat dan alles onder het bloed zit, hooguit een druppel op zijn trui. Hij voelt het altijd op tijd komen. Net alsof hij dan een snot-druip-neus krijgt. Hij kan altijd net op tijd een zakdoekje pakken of boven de gootsteen gaan hangen.

Ik kan er zelf echt niet naar kijken. Soms klinkt het net alsof de kraan drupt in de gootsteen, maar dat is dan zijn bloed. BAH! Ik word daar echt misselijk van, van zoveel bloed.

16. Happy

Happy Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,553
    0
    0
    Midden van het land
    Ja het dichtbranden lijkt erger dan dat het is hoor..
    Je krijg zoizo verdoving

17. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    De laatste tijd dat ie t had was hij ook redelijk op tijd (als t niet in zn slaap gebeurde en t hele kussen onder t bloed zat:x)
    Maar die jaren daarvoor was ie nog een kind, of hij voelde t niet/te laat, of t boeide hem niet, kan natuurlijk ook:)
    En dan overal die druppels op weg naar de wasbak...
    Blij dat dat voorbij is.

18. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    oo ja vergeten laat zijn bloeddruk ook even opmeten als die te hoog is kan je ook bloedneuzen krijgen.

bij mij is het trouwens dicht gebrand zonder verdoving en vond het reuze meevallen, maar ja elk mens voelt pijn weer anders

xx

Share This Page