Bloeddonor zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Hopmarjanneke, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Dat zou wel een verschil kunnen maken. Ze vroegen wel hoe lang hij in NEderland woonde.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik moest vorige week voor een keuring, maar ze zeiden dat ik maar 1 goed vat heb om te prikken en dat ik die maar beter kan bewaren voor het geval ik 'm zelf 'n keer nodig heb bij een ziekenhuisopname.

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben geen held in bloed prikken, vind het al rampzalig als ik 1 buisje bloed moet prikken. Als het iets anders was dan zou ik het graag doen zodat ik andere mensen kan helpen, maar bloed prikken, brrr....

4. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik ben ook jarenlang bloeddonor geweest, heb een favoriete bloedgroep: O+
    Maar helaas ging het de laatste jaren niet meer omdat het bloed te langzaam liep en dan loop je kans op trombose...En ik heb hele dunne aderen en omdat ik al zo vaak bloed had gegeven, prikten ze die steeds stuk en moest ik stoppen omdat ze anders geen vaten meer kunnen vinden mocht ik zelf eens bloed nodig hebben. Dus helaas moest ik stoppen, echt helaas, want vind het een mooie manier om je medemens te helpen en er is een schreeuwend tekort aan bloeddonoren! Net als aan orgaandonoren overigens en dat ben ik ook ;)

5. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb zoveel respect voor mensen die dat kunnen. Mijn vriendin doet het ook en ik vind het zo knap.
    Ik kan het gewoon niet. Ik val ALTIJD flauw als ik bloed moet prikken. De laatste keer moest de buurman zelfs mee omdat mijn ventje of een vriendin niet konden. Echt verschrikkelijk maar ik kan er niks aan doen.

Dus voor iedere boeddonor : respect!!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.860
    113
    Ik ben een tijd bloeddonor geweest, maar ze zaten daar altijd zo te klooien met die naalden. Op een gegeven moment moesten er 3 verpleegsters aan te pas komen voor ze konden prikken, vervolgens hadden ze hem er nog verkeerd in gestoken ook. Toen vond ik het wel mooi geweest.
    Om nou te zeggen dat ik moeilijke aders heb, bij bloedafname hebben ze er altijd zo eentje te pakken, weet niet wat het verschil is, maar ik vond dit niet echt fijn.

7. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Dat doen ze inderdaad ja! En als er iets mis is, nemen ze binnen drie weken contact met je op voor een gesprek en als je niets hoort is alles goed!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben welgeteld 1 jaar bloeddonor geweest... En daarna mocht het niet meer wegens ziekte (inmiddels hersteld, maar de uitsluiting is blijvend in dit geval). Helaas dus, hoewel m'n bloedvaten inmiddels zo slecht zijn, dat ik het ook niet meer zou doen hoor.
    M'n man is bloeddonor en plasma donor geweest. Maar bij hem ging het telkens op de helft mis. Het bleef gewoon niet lopen. Dus na een keer of 3 klooien (en mislukte farese), is hij er ook mee gestopt, het ging gewoon niet.

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

#69 schaapie123, 24 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2010

ik ben je in iedergeval al heeeeeeeeeeeeeeel dankbaar, ik ben iemand die zelf bloed heeft ontvangen van donors.
    tijdens mijn bevalling heb ik ruim 3 liter bloed gekregen (de rest verloren)
    en idd heel erg baal dat ik geen bloed mag geven.
    mijn broer is jaren donor geweest,hij had zeer gewild bloed, helaas door zijn beroep mag hij geen bloed meer geven

10. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben ook jaren bloeddonor geweest. Totdat ik na een galblaasoperatie zelf bloed kreeg (ze hadden mijn slagader geraakt tijdens de operatie), dus nu mag ik geen bloed meer geven. Ik heb O positief en mocht 1x in de 3 maanden komen. Mijn man is ook al jaren bloeddonor. Hij heeft een hele gewilde bloedgroep (O negatief, de enige die iedereen zonder testen mag ontvangen vanwege de megatieve rhesusfactor), en hij wordt 1x in de maand gebeld dat ze hem weer nodig hebben.

Ik had me toen ook aangemeld voor plasma-donor, maar ik had maar aan 1 arm een goed ader terwijl ze dan beide armen nodig hebben (aan de ene kant halen ze het eruit en dan filteren ze het en dan doen ze het via je andere arm er weer in), dus werd ik daarvoor afgekeurd.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    ff de test gedaan: ik mag nog niet :(
    Heb bloedgroep A neg. en volgens mijn HA is dat een vrij zeldzame groep, dus is mijn bloed zeer gewild. (?)
    Zodra de kleine 6 maanden is ga ik er nog eens naar kijken, want vind het wel een iets heel moois!

12. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    ik denk dat ik me ook ga aanmelden als mijn zoontje 6 maanden is.. ik heb O negatief dus ook erg gewild

13. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Voor de genen die nog twijfelen en angstig zijn,
    je ligt tijdens de donatie overigens in een relaxte stoel(ik sukkel af en toe gewoon in slaap :D)
    En nog een tip,neem van te voren even iets waar lekker veel ijzer in zit,bijv.een paar boterhammen met appelstroop.
    Persoonlijk vind ik die vingerprik(voor ijzercontrole)gemener dan de naald in mijn arm.

14. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wel een paar keer bloed gedoneerd. Maar mijn Hb is steeds op het randje, dus mag niet... Nu al een poos niet laten controleren. Sta overigens wel geregistreerd in het donorregister. Maar da's weer wat anders...

15. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Eh????:(:( Bij mij gaat het gewoon via één arm hoor. Via hetzelfde naaldje gaat het eruit en weer terug erin. Dus niets 2 armen.

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ga toevallig 9 maart voor het eerst bloed geven.

Ben wel benieuwd, want ik ben blijkbaar heel lastig te prikken.(echt een paar keer 4 weken met enorme blauwe plekken gelopen omdat ze de goeie plek maar niet te pakken kregen)

17. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Dit was 10 jaar geleden,dus misschien zijn de technieken veranderd? Zou best kunnen hoor. In dat geval, excuses!

18. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Helaas mag ik geen bloed geven. Een paar jaar geleden heb ik namelijk een transfusie gehad en sinds de geboorte van mijn tweede slik ik levenslang antistolling. Vind het wel jammer, vooral omdat ik ook niet mee mocht doen voor Moeders voor Moeders.

19. Ik ben afgelopen maandag voor de test gegaan,als het goed is wordt ik ook donor!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een paar jaar terug was ik nog bloeddonor, ben ermee begonnen toen ik 18 was, alleen was mijn hb vaak te laag en mocht ik dus niet geven. Toen is het een hele tijd goed gegaan, ik heb mijn vriend ertoe overgehaald om ook bloeddonor te worden.
    Toen gingen ze over op een nieuw administratie systeem ofzo, we kregen in ieder geval geen oproep meer. Nog een paar keer erachteraan gebeld, maar we konden geen nieuwe afspraak maken, we moesten wachten op een oproep, die dus maar niet kwam. Toen kregen we maanden later opeens een oproep voor een keuring omdat we zo lang niet waren geweest, maar daar hebben we niets meer gedaan, zaten toen ook midden in de medische molen. Beetje jammer hoe het gegaan is... Straks na de bevalling en borstvoeding ga ik wel weer eens kijken... en sleep ik mijn vriend gewoon weer mee :)

Deel Deze Pagina