Bloeddruk 54/90

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door smashbox, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Was reactie op exciting die aangaf verpleegkundige te zijn en het dan over 54 als bovendruk had (eerste pagina).

2. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Hier een bloeddruk van 100/50 en een hartslag van 100

Tja tis voor een goed doel!

3. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Ik snap je punt niet zo. Als je 54/90 ziet staan weet je toch als verpleegkundige binnen 1 tel dat het 90/54 moet zijn? Andersom is niet mogelijk.

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    uh mijn punt? Ik heb geen punt..
    TS schreef wel over een bd van 54.. daar ging het mij even om! Ik zeg toch zelf ook dat dat niet kan? Daarom moet ze het wel in de gaten houden.. ivm flauwvallen.. Bedoel helemaal niks verkeerds ofzo hoor!

5. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Sorry, maar je gaf me de indruk dat je uitging van een bovendruk van 54 in dit berichtje. Maar een onderdruk van 54 is niets mis mee. En een bovendruk van 90 ook niet.
    Ik wil alleen voorkomen dat ts zich bezorgd gaat maken vanwege reacties hier terwijl dat totaal onnodig is. ;)

6. nyx

nyx Lid

20 apr 2014
    98
    0
    0
    Keurige bloeddruk hoor!
    Liever iets aan de lagere kant, dan te hoog!
    (zeg ik dan als ervaren verpleegkundige:D)

Maar altijd een beetje in de gaten houden natuurlijk hoe je je erbij voelt.
    Zeker als je zwanger bent...

Greetzzz

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik zeg er duidelijk bij dat ze het vast verkeerd om heeft geschreven! Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen! En nee daar is niks mis mee, en het verschilt natuurlijk ook pp! Ik zou me misschien niet lekker voelen met een onderdruk van 54 omdat de mijne altijd 75 is. En mijn bovendruk is indd ook wel eens 90! Tis maar net hoe je je erbij voelt ;) en wat je normaal hebt..

8. Boris10

Boris10 Niet meer actief

Helemaal mee eens ;)

9. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Mooie bloeddruk, rond die koers zit ik ook al de hele zwangerschap (en de vorige ook).

Enige nadeel is dat je snel duizelig kunt worden. Dus voorzichtig en niet te snel opstaan. En zorg dat je iets zouts bij je hebt voor als je je flauw voelt.

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    betwetwers :p:p

maarre, valt dat van mij weer mee hihi, ik vond de mijne met 110/60 al laag aant worden... gelukkig verder ook geen last ofzo!

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Aan mijn linker arm was mijn bloeddruk bij de laatste controle 96/60 voor mij is dit een mooie bloeddruk. Ik zit meestal zo laag.

12. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier ook 90/50 met ruim 21 weken, was aan de lage kant volgens vk dus moest beetje opletten of ik niet dizzy of erg moe was en als dat was wat extra druivesuker of iets zouts nemen.
    Voel me er zelf goed bij en dat was volgens de vk het belangrijkste. Voor de baby kan het zeker geen kwaad

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Helemaal prima!
    Als je je goed voelt is er helemaal geen enkele aanleiding tot zorgen...vaak ook niet als je je niet helemaal top voelt want in het begin is je bloeddruk gewoon even wat lager...hoort erbij ;)

Als verpleegkundige hoop ik ook niet dat je hiervan in de stress schiet trouwens...

14. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Hier ook 90/50 gehad.. Volgens ziekenhuis prima. Nu is het inmiddels wel wat hoger..

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Even rustig aan doen bij het opstaan.
    Verder is het gewoon zo. Je doet hier niks aan! Echt geen reden tot zorgen hoor. Ik heb een aantal patiënten die dit al jaren hebben. Ze lopen nog steeds rond :D

16. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Nou ik weet wel dat mijn bloeddruk tijdens de bevalling nog maar 80/34 was en toen gingen er ook allemaal toeters en bellen af en kreeg ik gelijk medicijnen toegevoegd... dus het lijkt mij ook niet helemaal goed. maar dat is mijn ervaring...

17. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal, kan echt geen kwaad!
    Stefanie912 dat zal dan wel een andere reden hebben gehad, want als je gewoon bij standaard controles lage waarden hebt gaan er echt geen alarmbellen oid af hoor ;)

18. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Stefanie, wanneer dit zomaar tijdens je bevalling gebeurt kan dit meerdere oorzaken hebben.
    Bijv. teveel bloedverlies of shock. Je vaten lijken om wat voor reden dan ook ondervult te raken.

Maar zoals bij TS is er niets aan de hand hoor.

19. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Niet vergelijkbaar. Bloeddruk in laatste trimester is vaak anders dan in het begin. Tijdens de bevalling is hij vaak sowieso hoger.
    Het gaat ook niet om een enkele meting maar om het geheel waar je naar kijkt.
    Bij TS heb je een stabiele situatie, zonder klachten en geen processen gaande. Zo ver we weten is het een eerste meting aangezien er geen vermelding wordt gedaan dat de bloeddruk normaal gesproken veel hoger is.
    Bij een bevalling kunnen er een hoop dingen gebeuren. Er is dan wel drgelijk iets aan de hand en er zijn eerdere waardes waaraan je ook veel waarde hecht.
    Als je bloeddruk in een uur van 160/100 naar 90/54 gaat tijdens een bevalling (bijvoorbeeld...) heb je een hele andere situatie dan een vrouw aan het begin van haar zwangerschap die een bloeddruk van 90/54 en een uur later 89/52...dat is dan absoluut niet zorgwekkend.

Kortom...laat je niet in paniek maken door wat iemand anders zn bloeddruk is. Hoe een ander zn bloeddruk is heb je echt weinig aan...
    Heb je ergens twijfels over...schroom niet om het gewoon te vragen aan je hulpverlener.

Deel Deze Pagina