Achterblijvende groei 1e echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door AvdY, 28 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AvdY

AvdY Niet meer actief

Hoi,

Vandaag was onze eerste echo, een vitaliteitsecho (standaard in regio hier). Ik had obv ovulatietest en temp kaartje berekend dat ik 8+3 weken moest zijn, de echografiste obv eerste dag laatste menstruatie dat ik 9 weken moest zijn. De echo liet echter een vruchtje zien van 5-6 weken, met kloppend hartje.
    Over twee weken heb ik een vervolgecho, om te kijken of er voldoende groei is. Twee opties volgens haar: of het vruchtje groeit te langzaam, en dan wordt het een miskraam, of ik ben toch minder lang zwanger dan ik dacht.

Ik ben vrij zeker obv ovulatietest en temp kaartje van mijn datum. Betekent dit dus dat de miskraam in aantocht is? :( Of is er ergens nog hoop?
    Komende vrijdag heb ik intake bij de verloskundige, maar afzeggen? Wat ga ik daar doen als ik toch een miskraam krijg?

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik zou de afspraak laten staan want misschien wordt het geen miskraam. Dan kun je ook zien of het vruchtje gegroeid is.
    Ik mis een optie meetfoutje. Ik zou nog niet heel veel conclusies trekken. Met 5 weken zie je no vaak nog geen hartje kloppen. Dit gebeurd over het algemeen bij 5,5-6,5 week

3. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Beetje vergelijkbaar als bij mij.. Vandaag eerste echo gehad en ik zou eigenlijk ongeveer 6.5 weken zwanger moeten zijn. Echter liet de echo een heel klein vruchtzakje zien zonder hartslag wat zou passen bij een echo van 4 weken. Volgende week een tweede echo om te zien of het gegroeid is en of het idd om een miskraam zal gaan of een zwangerschap die minder ver is als gedacht. Maar gezien mijn ovulatietesten etc zou dat eigenlijk niet moeten kunnen. Wat een onzekerheid hè.. :(

4. AvdY

AvdY Niet meer actief

Ze heeft het volgens mij niet eens opgemeten. De verloskundige maakt bij ons geen echo's, dat gebeurt bij een extern bureau helaas. Ik heb gisteren de verloskundige nog even gebeld voor overleg, ze was nog zeer positief en begon ook nog dingen te vragen als of m'n laatste menstruatie wel een echte was (als niet, dan zou ik nog langer zwanger zijn.... Kan dus niet), maar ik kreeg er beetje naar gevoel bij. Ik heb de afspraak afgezegd, ik wil eerst de tweede echo afwachten.

5. AvdY

AvdY Niet meer actief

Ja inderdaad die onzekerheid! En de vroege echo is nieuw hier, die was m'n vorige zwangerschap niet standaard. Ik heb eigenlijk spijt dat ik hem wel genomen heb (was keuze), want als de tweede echo goed of slecht is, het had me twee weken onzekerheid bespaard. Jij ook sterkte met wachten!

Typicalme vindt dit leuk.
  6. AvdY

AvdY Niet meer actief

Voor de nalezers, echo was niet goed, morgen volgt afspraak bij de gynaecoloog.

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Hè bah wat vreselijk. Sterkte

AvdY vindt dit leuk.
  8. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327