Steken in buik bij 10 weken, wat kan dit zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Melody2011, 12 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melody2011

5 apr 2011
    67
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben vandaag 10 weken zwanger en heb sinds vanavond (begon bij avondeten) af en toe steken in mijn onderbuik, ongeveer ten hoogte van mijn baarmoeder, precies in het midden van mijn onderbuik.

Het is mijn eerste zwangerschap en ik ben in maart geopereerd (endometriose weggehaald), dus ik voel mij een beetje onzeker hierover en schiet meteen in de stress dat het niet goed gaat vanbinnen.

Ik heb wel een echo gehad afgelopen maandag (bij 9 weken en 2 dagen) en alles zag er goed uit en het hartje klopte.

Zou dit bandenpijn kunnen zijn? Of een oprekkende baarmoeder? Ik dacht namelijk dat bandenpijn lager zit. Of toch mijn darmen? Ik heb PDS en heb al vanaf het begin pijn in mijn buik en obstipatie gehad, maar deze hardere steken herken ik niet. Het valt wel op dat ik daarna een paar harde windjes moet laten, dus ik hoop eigenlijk wel dat dat het is... :D

Wie herkent dit?

2. jeske160789

jeske160789 Bekend lid

9 sep 2015
    553
    72
    28
    Het kunnen misschien je darmen zijn maar ook je baarmoeder die oprekt...

Als je veel pijn hebt of ongerust bent gewoon even verloskundige bellen en vragen wat het zou kunnen zijn

3. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Het kan inderdaad een groeiende baarmoeder zijn wat pijn veroorzaakt, dat groeit allemaal nu zo hard. Ik heb zelf ook rond die termijn veel last van mijn darmen gehad en daar zelfs een keer voor bij de huisarts gezeten omdat het zoveel pijn deed. Bleek een flinke verstopping te zijn icm groeipijn van de baarmoeder.
    Maar inderdaad, als je erg ongerust bent kun je altijd even bellen naar de verloskundige.

4. anniko

anniko Actief lid

10 dec 2015
    437
    153
    43
    NULL
    Den Haag
    Ik heb het met 10 weken (en eerder, en later) ook gehad, gewoon je baarmoeder en/of banden. Geen zorgen maken als je er geen bloeding of krampen bij hebt hoor!

5. Melody2011

5 apr 2011
    67
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben daardoor wel iets meer gerustgesteld.

Na een nacht goed slapen waren de steken weg. Ik denk inderdaad dat het mijn darmen waren in combinatie met de groeiende baarmoeder.

Nog een weekje wachten op de officiële, eerste echo bij de verloskundige, spannend!

Deel Deze Pagina