bloeddruk en meten vanaf schaamstreek

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kwekkie, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwekkie

kwekkie Actief lid

1 jan 2009
    102
    0
    0
    Hallo,

Ben nu 32 weken zwanger. Had een bloeddruk van 140/90, wat hoog is voor mijn doen. Omdat mijn ahrt zelf ook snel klopte, dacht ze dat ik gewoon wat onrustig was. Bij thuismetingen had ik een bloeedruk van 130/135 over 70/75. Is zo'n groot verschil normaal binnen een paar dagen?

Ze vond dit nog niet ernstig omdat ik ook geen eiwitverlies had in mijn urine en geen vocht vasthoudt. Maar toch, over twee weken moet ik terug, wat kan ik in de tussentijd doen om de bloeddruk te verlagen? Rust neem ik al voldoende en ik werk nu ook 4 ipv 5 dagen wat erg lekker is. Want door stress/inspanning kan het toch bij de ha niet 15 punten hoger zijn dan thuis?

Verder heeft ze de baby gemeten vanaf het schaambot tot en met de bovenkant van de baarmoeder. Dit was 31 cm wat 4 cm meer was dan twee weken terug. Is dat niet erg groot voor 32 weken of is dat normaal?

Ze zei wel dat beeb een groeispurt gehad had, en ik heb ook wat stria gekregen.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi kwekkie,

Het meten van de bloeddruk is een moment opname, een uur later zou het zelf al 130/70 kunnen zjin geweest. Het schommeld gedurende de hele dag. Het enige wat je kan doen is het rustig aan doen en misschein is 4 dagen werken dan toch nog wat te veel. Wacht de meting over twee weken even af.
    Gedurende de gehele zwangerschap maak je groeispurtjes dit is normaal! je zal zien dat het de volgende keer niet zo hard is gegroeid of zelfs hetzelfde is gebleven.

Imke

Deel Deze Pagina