bloeddruk goed, maar toch sterretjes zien.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door casanova, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Momenteel ben ik bijna 33 weken zwanger. Vanmiddag raapte ik iets op van de grond, ging weer zitten en zag sterretjes. Toen ik 's middags thuiskwam en met een polsbloeddruk mijn bd ging meten was ie iets hoger dan anders maar acceptabel. (Ik kwam net van de fiets gesprongen en toen was 147/89) Normaal is het ongeveer 140/80 en hij wijkt af naar boven in vergelijking met de handmeter in het zh. Even later ging ik mijn bd weer controleren en toen was het 137/74. Moet ik toch naar het zh om het te laten checken? Mijn vorige zwangerschap eindigde met 33.5 weken ivm zwangerschapsvergiftiging. Vandaar dat ik me rotschrok toen ik die sterretjes zag.. of kun je die ook zien als je gewoon erg moe bent? Buiten mijn zwangerschappen om heb ik nog nooit sterretjes gezien. Ik slik 3 maal daags methyldopa, Dank je wel!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Bij twijffel altijd bellen maar bij bukken of snel omdraaien is het in de zwangerschap normaal dat je sneller sterretjes ziet. Dit komt omdat er een extra bloedsomloopje zit.
    Ik verwacht daarom niet dat het door je bloeddruk word veroorzaakt. Maar liever een controle teveel dan een te weinig!

Imke

Deel Deze Pagina