Hallo, Normaal hou ik ook wel vocht vast, maar dan vooral in de benen/voeten.. Nu opeens ook in de handen, armen, gezicht.. En tot nu toe kon ik ook niet aankomen en in 2 dagen ben ik 1,5 kilo aangekomen (vocht).. Verder heb ik drukkende hoofdpijn en voel ik me niet zo lekker. Dus had ik even naar de huisarts-assistent gebeld en gevraagd of ze mijn bloeddruk wilden meten (gyn. vindt ik ook nog zo wat, omdat ik me niet lekker voel..) Mijn bloeddruk was eerst 100/50 de laatste 3 afspraken (heb ook al een keer 120/60 gehad) en nu was hij vanmiddag 140/75. De assistent adviseerde mij wel even dit door te geven aan de verloskundige, dus heb ik gebeld met de verloskundige van het ziekenhuis en die vond het wel een nette bloeddruk. Alleen als ik me ziek blijf voelen moet ik morgen weer contact opnemen. (Nou voel ik me dus echt een zeurpiet, het was echt een beetje een reactie zo van.. Waarom bel je??) Dus ik wou even vragen wat de verloskundigen er hier van vinden, van mijn bloeddruk en wat jullie advies is?? Gewoon voor mijn eigen geruststelling.. Want ik vindt dat hij best gestegen is (40/25 punten gestegen). En ik heb volgende week pas weer een afspraak, 30 aug. bij de gyn. (Ben 35 weken en 22 jaar en nou in totaal 3,2 kilo bijgekomen, BMI 24,1.) Bedankt!! Gr. Carlien
Hallo, Het is inderdaad een mooie bloeddruk maar als je klachten gaat krijgen van hoofdpijn, sterretjes zien, misselijk of een band gevoel onder de ribben moet je altijd bij de verloskundige/zkh aan de bel trekken. Probeer veel water te drinken en met de voeten omhoog te gaan zitten dit drijft vocht af. Ook het warme, benauwde weer verergerd het vocht vasthouden. Groetjes Ineke