Geen eisprong na curettage

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by vlinder13, Aug 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

Jan 24, 2011
    881
    0
    16
    Hoi hoi,

Ik heb even een vraag,
    Ik ben 27juni gecuretteerd vanwege een MA en ben toen meteen verder gegaan met tempen omdat we graag weer snel zwanger willen zijn en om te kijken of m'n cyclus veranderd zou zijn na de curettage...
    Nu heb ik de eerste cyclus daarna geen eisprong gehad.
    Baalde daarvan maar snapte t wel na de held ingrijpende gebeurtenis,
    Maar nu de 2e cyclus zit ik nog steeds te wachtten terwijl ik al op cd 21zit!!!
    Weet natuurlijk niet of m'n cyclus nu gewoon weer 27dagen us zoals meestal voor m'n curettage was maar alles wijst erop dat ik ook deze ronde weer geen eisprong ga krijgen...
    Voel me daar niet goed bij omdat ik graag snel weer zwanger wil zijn natuurlijk!
    Is t verstandig om de gyn te bellen en een onderzoek aan te vragen of is dit normaal na een curettage dat je een aantal cyclussen geen eisprong hebt?!

Liefs vlinder...

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Het is normaal dat je cyclus na een miskraam verstoord is.
    Ben je wel gewoon ongesteld geworden?
    Waar baseer je op dat je geen eisprong gehad hebt?
    Want als je menstrueert heb je ook bijna altijd een eisprong gehad.

Het kan zijn dat je je de temperatuur stijging er niet uitgehaald hebt. Wat je evt. kan doen is ovulatietesten.

Succes.

Groetjes Ineke

3. vlinder13

vlinder13 Bekend lid

Jan 24, 2011
    881
    0
    16
    Hoi Ineke dankjewel voor je reactie,
    De eerste ronde na m'n curettage heb ik alleen getemperatuurd,en werd ik na 36dagen ongesteld, deze ronde ook getempt en clear blue ovulatie testen gebruikt, ook die waren niet positief:(
    En ik dacht eerst dat ik m'n eisprong had op dag 16 zoals ik eigenlijk altijd heb gehad, toen was m'n temp 36.1 dag daarna 36.4 en dag daarna 36.6 dus ik helemaal blij dacht nou dan hebben de ovulatietestjes geen gelijk gehad maar m'n temp stijgt iig, maar dag daarna was t weer 36.2 en ga er niet vanuit dat ik op de 3e dag al een innesteling heb gehad toch? Die ochtend ook klein beetje slijm met bloeddraadje erin...
    Dag daarna was m'n temp weer 36.6 dus op dag 20 was dat,
    Dag 21, 36.4 en vandaag 36.2 en had gister ligt wat bloed verlies bij t afvegen en dacht dus dat mn menstruatie begonnen was vandaag ook hele dag, en af en toe wat op m'n inlegkruisje...maar niet zoals bij een menstruatie
    Begin me echt zorgen te maken omdat ik voor m'n MA zo'n goed inzicht had in m'n cyclus en nu alles totaal onduidelijk is...
    Ik weet nu dus niet of dat ik nu ervan uit moet gaan dat dit m'n menstruatie is of wat dit dan wel is...
    En hoe betrouwbaar zijn je temp en ovulatietestjes samen, ik neem aan betrouwbaar genoeg toch?
    Wil zo graag weer zwanger worden...

Liefs vlinder...

4. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Temperaturen en ovulatietesten zijn inderdaad betrouwbaar maar helaas nooit 100%.
    Het kan inderdaad zijn dat je menstruatie eraan komt maar nog niet doorzet.

Je moet echt nog even geduld hebben dit onregelmatige/rare kan allemaal ten gevolge van de miskraam zijn en daar doet een huisarts/gyn nog niks aan.
    Probeer je niet te focussen.

Groetjes Ineke

Share This Page