dieet bij zwangerschapssuiker

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wennepen, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik ben afgelopen week bij de gynaecoloog geweest en ik moet gaan prikken op suiker. Ik heb zelf het apparaatje meegekregen.
    De gyn vroeg naar mijn eetgewoontes en ik nuttig best veel dingen met suiker op een dag. Hij gaf aan dat als ik geen suiker heb, toch moet letten op de suikers die ik nuttig. Heeft iemand een idee hoe zo'n dieet eruit ziet of welke producten ik beter kan laten staan, maar ook wat ik ervoor in de plaats kan nemen?

    De gyn zei dat mijn waardes ergens tussen moest zitten. ik ben alleen vergeten wat hij precies zei, tussen de 4 en 7?
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Die waarden klinken redelijk bekend, maar ik liep in Duitsland mijn controles en daar werkt men met andere waardes (<90 nuchter en <120 2 uur na de maaltijd)
    Ik heb ook dieet moeten volgen en dat zal wel vergelijkbaar zijn :D

    Let op cq vermijd de "snelwerkende" koolhydraten. Veel volkoren produkten eten ipv de geraffineerde produkten. Dus volkoren pasta/macaroni ipv de 'witte' pasta, niet teveel aardappelen, zilvervliesrijst etc;

    Let op met je fruit: ondanks het advies twee stuks fruit... ook daar zit veel suiker in, vooral sinaasappels (zorgde bij mn schoonzus voor gigantische uitschieters in bloedwaarden) Neem bij voorkeur 1 stuk fruit verdeeld over de dag. Dus een handvol druiven en dat dan in twee portie opeten. Of een halve appel s ochtends en dan smiddags de andere helft met wat yoghurt oid;

    Groente mag je onbeperkt eten;

    Eet liever hartig beleg dan zoet beleg op je volkoren boterham, al mag je volgens mn schoonzusje dus wel vruchtenhagelslag op je boterham;

    Drink vooral genoeg; liefst ongezoete dranken. Mn internist vertelde me dat ik wanneer ik echt een "craving" had naar bijv Cola of Sinas oid, dan nam ik liever de Light versie... al wilde ik dan niet weten hoeveel chemische zooi (zoetstof) ik dan binnenkreeg :$ aldus de internist :D

    Wanneer je een zoetekauw bent mbt je koffie/thee/yoghurt etc, neem dan liever zoetstof dan suiker.

    heel verhaal.... maar je komt hiermee een heel eind denk ik zo.
     
  3. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik zou graag weten welk beleg er "goed" is en of dat er bijvoorbeeld sappen zijn die je kunt drinken waar niet teveel inzit.
     
  4. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.904
    254
    83
    Aan beleg is vleeswaren en kaas goed, al het zoete niet. Vruchtensappen en andere heldere dranken (zoals bv dubbeldrank) zijn niet goed.
    Heb zelf een dieet ivm zwangerschapssuiker en mag alleen water, koffie, thee (beiden zonder suiker), melk, optimel en light frisdranken (geen light vruchtensappen).
    Daarnaast moet je oppassen met brood (zitten veel koolhydraten in), aardappels, rijst en pasta. Vlees en groenten mag je bijna onbeperkt hebben. Geen toetje of fruit na de maaltijd, maar een bakje yoghurt of een stuk fruit tussen twee maaltijden in is geen probleem.
     
  5. eerlijkbeertje

    eerlijkbeertje Bekend lid

    10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    hier ook een dieet....30+kaas(40% minder vet!)magere vleeswaren zoals rookvlees,kipfilet,ham,r.rollade etc...magere yogurt,jam light,vruchtenhagel,bebogeen mag ook...en mager vlees rund,kip...
    ik neem de thee met een 1 zoetje en frisdrank doe ik light en ik bak de produchten in vloeibaar vet! bleuband light en croma vloeibaar!fruit 2 stuks (let op sinaasappels dat zijn suikerbommen)
    s6 ermee meid!
     
  6. Djinti2011

    Djinti2011 Bekend lid

    8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Voor drinken kan ik je nog Slimpie aanraden.
    Te krijgen bij in ieder geval de C1000 en de Albert Heijn.
    Het is een suikervrije limonadesiroop in verschillende smaken.

    Succes ermee! Bij mij hielp een dieet helaas niet en ik spuit al sinds vrij vroeg in de zwangerschap insuline...
     
  7. wennepen

    wennepen Bekend lid

    30 dec 2008
    908
    0
    0
    Wij hebben nog een pak cristal clear staan en volgens mij staat erop dat er geen suikers in zitten.
    Zou dit ook mogen?
     
  8. Calypso

    Calypso Lid

    25 mrt 2012
    31
    0
    0
    NULL
    België
    Ook opletten voor druiven en bananen; daar zitten veel suikers in! Mijn moeder heeft diabetes en moet die twee echt vermijden.

    In plaats van frisdrank neemt zij water (plat of bruisend) met een scheutje citroensap in, kwestie van toch iets meer afwisseling in smaak te krijgen.
     
  9. fidel2010

    fidel2010 VIP lid

    26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    mijn vriend is zelf diabeet en hij drinkt niet anders dus zou niet weten waarom bij zwangerschapdiabeet t niet zou mogen..
     

Deel Deze Pagina