Op het werk heerst waterpokken&roodvonk!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamakaatje, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Hallo meiden.
    Zoals de titel al zegt heerst er op dit moment op mijn werk waterpokken en de roodvonk. De waterpokken heb ik als kind al gehad, dus daar maak ik me niet zo druk om. De roodvonk heb ik niet gehad.
    Ik voel me er ook niet zo fijn onder. Heb 2 miskramen gehad eind vorig jaar. Ben hierdoor erg onzeker en nog steeds bang dat het dit keer weer mis zal gaan.
    Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!

2. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik heb het even voor je opgezocht en dit is wat ik oa heb gevonden.

zwangerschap, kinderziekten; roodvonk

Roodvonk is niet schadelijk voor het ongeboren kind.
    Symptomen:
    Plotseling hoge koorts en keelpijn. Gezwollen amandelen. Hoofdpijn en braken.
    Na enkele dagen ontstaan er kleine rode puntjes in de hals en oksels. Deze puntjes breiden zich over het hele lichaam uit. Typisch voor roodvonk is een aardbeirode dikke tong. De ziekte geneest spontaan na enkele dagen. Omdat roodvonk wordt veroorzaakt door een bacterie is het mogelijk de ziekte te behandelen met antibiotica.
    Bij een zwangere vrouw is het in ieder geval verstandig de koorts te temperen omdat hoge koorts weeën op kan wekken. Verder zijn er geen complicaties of restverschijnselen.

3. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt natuurlijk altijd even overleggen met je verloskundige.... Maar als ik jou was, bleef ik even thuis!
    Geen risico nemen hoor....Je kindje is nu het belangrijkste!

Deel Deze Pagina