Hallo. Ik ben 24 weken zwanger. Alles verloopt nu prima gelukkig Alleen enigste waar ik last van heb is maagzuur en vermoeiheid. Maar mijn vraag is het volgende: Elke dag heb ik een best wel natte onderbroek. Hoe komt dat? Is dat door de afscheiding of wat kan het zijn? Het is niet echt leuk en al heel zeker niet plezierig. Ik zou er maandvrrband voor kunnen gebruiken maar ik doe dat niet omdat ik heb gehoord dat dat juist niet goed is ivm je dan te weinig zuurstof daar krijgt of sneller een infectie kan oplopen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja ik had het ook. Het is normaal dat je tijdens je zwangerschap meer afscheiding verliest. Je moet wel zeker weten dat het geen vruchtwater is. Afscheiding droogt wit op, vruchtwater droogt onzichtbaar op en heeft een herkenbare zoete geur. Je kunt gewoon een inlegkruisje gebruiken, wel vaak genoeg vervangen.
Zo herkenbaar! Ik heb ook geen idee wat ik er mee aan moet. Ben in ieder geval katoenen broekjes gaan dragen.
Ik gebruik wel inlegkruisjes inmiddels, kon 2k per dag een schone onderbroek aan doen. Kijk even naar de variant met het minste plastic.
Toevallig had ik dit gisteren ! Moest toen langs komen in het ziekenhuis. Bij mij bleek het afscheiding ook te zijn maar wel raar bij mij droogt het niet altijd wit op. Soms blijft het echt een tijd vochtig. Beste kun je inderdaad een inlegkruisje onder doen. Stel je voor je twijfelt wel wat het nou is kun je altijd even naar de vk bellen, die kan zo aan het inlegkruisje ook zien wat het is.
tja... ik denk dat iedereen weer een ander merk het fijnste vind.. ik heb het liefst kruidvat eigen merk omdat ik nogal snel irritatie krijg van inlegkruisjes en met deze het minste last van.. maar vond libresse ook altijd wel fijn
Hello, Ik heb ook waterdunne afscheiding en het is al getest het is geen vruchtwater. Het droogt gewoon onzichtbaar op. Maar ik heb ook witte/iets wat gelige afscheiding. Ik verbruik 2-3 schone onderbroeken per dag. Ik vind die inlegkruisjes persoonlijk ook maar niks. Liefs
Hier ook en het droogt idd onzichtbaar op. Het is gewoon nagenoeg waterdun. Niet fijn en mijn broeken gaan ook bijna iedere dag in de was (naast de onderbroeken natuurlijk ). Inlegkruisjes doe ik alleen als ik ergens een afspraak heb oid, maar vaker niet, want krijg gelijk last van schimmelinfecties anders. Vorige zws overigens niet gehad en deze dus wel.
Oke bedankt voor de reactie Het is zeker geen vruchtwater bij mij. Want het kleurt wit/geelachtig als het op droogt alleen voor mezelf is het niet echt fris waardoor ik vaker schonen kleren aan doe
Bij mij hetzelfde verhaal.. Zelfs in paniek een keer verloskundige opgebeld omdat ik dacht dat m'n vliezen waren gebroken. Toen kreeg ik de tip dat ik op m'n hand moest blazen zo hard mogelijk, als je dan ineens heel veel verloor dan zou de kans bestaan dat het om vruchtwater ging. Was bij mij gelukkig niet het geval.
Ik had er ook erg veel last van en droeg gewoon inlegkruisjes van Libresse want 3 keren per dag schoon ondergoed aandoen zag ik niet zitten.
Ik heb het ook, ik vind inlegkruisjes irriterend en broeiend dus ik gebruik gewoon een dubbel wc papiertje wat ik ieder toilet bezoek vervang
zijn er ook inlegkruisjes zonder plastic? Ik ben niet zo thuis in de inlegkruisjes, normaal gebruik ik ze nooit, maar heb ze nu wel nodig! Nog ideeën voor hoe je dat in je bikini gaat doen @ strandvakantie?
Er bestaan ook wasbare inlegkruisjes, die hebben vast geen plastic. Hier ook veel waterdunne afscheiding, zelfs wel eens voorgekomen dat het langs mijn been liep toen ik wilde gaan douchen (of is dit 'too much information' ). Vorige zwangerschap op laten vangen, was geen vruchtwater. Nu aan de inlegkruisjes