Ik ga binnenkort beginnen als gastouder en wil graag een opvouwbare bolderkar aanschaffen. Nu heb ik al het een en ander langs zien komen. De mooiere zoals de coocarooc en walking wagon zijn niet voor mijn portemonnee haalbaar jammer genoeg. In de karwei folder staat er nu eentje, ik zag de mac sports (korte trekstang), de brunner, de fuxtec of een duwwagen van eurotrail. Ik ben vrij lang, wil er graag 3 kids in kunnen vervoeren en het moet dus stevig en opvouwbaar zijn. Ik neig nu naar de fuxtec qua grootte en stevigheid. Al vind ik het nadeel dat velen geen luchtbanden hebben. Wat zijn jullie ervaringen?
mijn ervaring: Wij hebben die van de karwei. Het rijdt wel maar ik vindt het toch nog best zwaar rijden. Dan heb ik een kind van bijna 4 en 1 van 2.5. als die er samen inzitten zit het vol. 3 kleine kindjes zal wel gaan. de duwstang is wel wat kort. zou van mij wel wat langer mogen zijn. succes met kiezen! groetjes marion
Wij zijn ook aan het kijken voor de vakantie maar die in de folder van karwei staat kunnen daar ook kindjes inzitten dan? Dat zou mooi zijn
Ik neig nu naar deze. Geen idee of de binnenkant echt groot genoeg is, maar ik denk het wel als ik een beetje google! FUXTEC bolderkar JW-76 rood | Tuin, Water en Ontspanning | Kwaliteitstuingereedschap online besteld voor de beste prijs! | FUXTEC online shop En hij lijkt me stevig!
Daar kunnen nooit 3 kinderen in! Kan je niet zo'n houten bolderkarachtig ding met zitjes kopen bij de groothandel omdat je gastouder bent? Ze hadden er 1 op het kdv, daar konden 4 grote kinderen in. Ik ging mee als hulpouder bij uitjes en ondanks mijn slechte rug, trok ik dat ding zo weg. Had wel luchtbanden. Geen idee wat dat kost hoor!
De grote, mooie, goede, degelijke bolderkarren die vele kinderdagverblijf's e.d gebruiken zijn erg duur.... Dat gaat het niet worden. Daarbij wil ik een inklapbare, want ik heb geen opbergruimte voor zo'n grote jammer genoeg! Er hoeven ook geen grote kids in, want die kunnen lopen op op een loopfiets. Eventueel een plankje voor achter de wandelwagen aan de bolderkar vastmaken. Er moeten gewoon voor korte stukkies een paar kleintjes vervoerd worden. Ik heb een duwkar gezien en weet de binnenmaat. Daar passen er drie in. Zodra ik de binnenmaat van deze weet kan ik gaan vergelijken...!
Is het geen idee om via Marktplaats een bolderkar te zoeken? Scheelt je dan in elk geval zo de helft v/d prijs, en kun je wellicht wel voor een mooie, stevige houten kiezen? Ik heb wel eens naar die opvouwbare bolderkarren gekeken, maar leek mij toch niet heel stevig, zeker niet voor het gebruik wat jij ermee wilt doen. Onder de houten karren zitten vaak ook goede banden, dus hoef je ook minder kracht te zetten. Ik weet natuurlijk je budget niet, maar ik kom ook wel eens houten bolderkarren tegen voor 80/90 euro, nieuw. Nu weet ik daarvan de maten niet natuurlijk. Succes iig met je keuze! Edit: sorry, ik lees nu pas dat je een opvouwbare zoekt ivm ruimte. Dan houd zo'n houten op, natuurlijk.
wij hebben die van de anwb. onze dochter van bijna 3, haar neefje van 2,5 en neef van 5,5 kunnen we inzitten. de kleinsten naast elkaar en grote neef er tegenover. 4 kleintjes moet dus ook wel kunnen. ik vind hem geweldig. ik neem hem mee boodschappen doen, hij gaat mee naar het strand, naar het heideveld. En als hij eenmaal rolt, loopt het niet meer zwaar.
Ik heb er afgelopen zomer ook naar gezocht, maar van wat ik begreep is dat zo'n opvouwbare niet echt geschikt is om kinderen in te vervoeren omdat er een stevige bodem in ontbreekt....?
Wij hebben ene opvouwbare op MP gekocht en daar kunnen ook prima kindjes in. Wij gebruiken heb op vakanties, ideaal tassen met zwemspullen en een kind. Die van ons zijn samen 30 kg en dat gaat prima. Weet niet of als je dat structureel doet hij erg lang mee gaat trouwens, hier gebruiken we hem misschien 50 keer per jaar dus dat valt wel mee
Nijntje1983: mag ik weten wat de binnenmaat van jouw bolderkar is? Zou je me dat willen laten weten? Een houten kan ik niet goed opbergen. Een opvouwbare is ook wel voor kinderen, iig deze welke ik gezien heb heeft een stevige bodem.