na gemeenschap heel lang harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemRomaissa, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    Hallo dames,
    ik heb na gemeenschap altijd lang harde buiken, en dan blijven me benen soms wel 4 uur lang na tintelen

maar nu sinds 3 weken als we gemeenschap hebben gehad krijg ik soms wel 4 uur lang voorweeen, deze komen om de 2/3 minuten en houden 45 tot 60 seconden aan, ze doen pijn en ik moet ze wegpuffen

3 weken geleden had ik dit ook een ging ik naar het ziekenhuis toe in de ochtend (weeen kwamen snachts) en na inwendig onderzoek bleek er niets gebeurd te zijn (kwa ontsluiting ofzo)

gisteren had ik dit ook weer dus, en ze deden we meer pijn dan de vorige keer, ik vind het niet nodig om het ziekenhuis te bellen aangezien ik morgen naar de vk moet voor controle en ik nu geen last meer heb

de vorige keer is me niet verteld om de stoppen met gemeenschap ofzo, wel zijn we het dus uit ons zelf minder gaan doen, maarja we hebben allebei behoeftes. maar nu vind ik het wel enger worden , 2 keer in de 3 weken gemeenschap en gelijk raak kwa voorweeen

wie herkent dit ook?

2. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herken het wel een beetje van de vorige keren.maar dan niet zulke regelmatige weeen..mss wel vk morgen toucheren, als er weer niets is zou t wel geen probleem zijn denk ik..

Succes

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ja ik herken het ook wel iets minder sterk dan bij jou! als ik klaarkom reageerd mijn bm erg heftig met pijnlijke harde buiken dus er voor gekozen minder sex te hebben (of het is niet meer te houden hahaha) maar dan heb ik als toetje vele harde buiken auw

4. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik krijg na gemeenschap ook echt hele harde buiken en kramp in mijn bovenbenen. Kramp daaronder.
    Nu de baby aant indalen is, durf ik eigenlijk niet zo goed meer.

Maar ik heb sowieso erg veel harde buiken en soms ook vrij pijnlijke.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.967
    113
    Vrouw
    Van gemeenschap kan je inderdaad harde buiken krijgen die weer kunnen overgaan op weeen.
    Ik heb momenteel (helaas) een gemeenschapsverbod. Als je zelf klaarkomt, komt er namelijk oxytocine vrij wat weeen kan veroorzaken en als je man klaar komt zit er een stofje in de sperma wat weeen kan veroorzaken.
    Denk dus dat je beter helemaal geen gemeenschap meer kan hebben.

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Herken het niet. We hebben nog zo'n 2x per week gemeenschap maar krijg daar geen harde buiken van.

7. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen herkenning hier meerdere keren per week maar sta gewoon weer op en ga weer dingen in huis doen hihi

8. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    ik denk dat ik gewoon een goevoelige baarmoeder heb :)
    morgen zal ik anderes wel even vragen of ze wil toucheren, wat ze liever niet doet omdat ze bang is dat het dan helemaal geprikkeld raakt

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Laatste x dat wij geenschap hadden lag ik de hele nacht met een voetbal in mn buik.. Ik hoopte dat het doorzette (ben natuurlijk al iets verder) maar helaas....
    Als het zo gevoelig is en je reageerd er zo op dan is het misschien verstandig niks te doen voorlopig??

10. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    daar dacht ik ook aan, maar we doen het al minder en uiteindelijk hebben we onze behoeftes en het blijkt niets te doen kwa ontsluiting en de baarmoedermond is ook nog mooi 3.8 cm (dinsdag dan, ik weet niet wat er vannacht gebeurd is)

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik krijg wel altijd harde buiken, maar het klaarkomen ontwijk ik om die reden dan ook de laatste weken van de zwschap. Is gewoon niet prettig, ik sta zelf een uur lang te bibberen op mn benen onder de douche met buikpijn en ML ligt al lang en breed weer te snurken ;)

12. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Geen last van. Maar ik merk dat het moeilijker word ! En dat ik snel buiten adem ben,maar geniet er nog steeds van. Al moeten we wel vaak lachen omdat het allemaal met veel gestuntel gaat.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi wij durven het al negen maanden niet meer te doen..

Zou als je er zo heftig op reageert, zeker gaan minderen..straks heb je een vroeggeboorte.

14. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    mijn dochtertje is geboren met 36.2 en ik heb toen met haar met 32 weken weeenremmers gehad, mijn baarmoeder is dus snel geprikkeld

ik vind het aan de ene kant dus eng maar aan de andere kant lijkt er niets te gebeuren. vorige keer werd mijn cervix opgemeten en toen was hij 4.3 ofzo, afgelopen dinsdag 3.8 (nog steeds heel mooi) en ja gisteren die krampen dan, ik heb geen idee wat die veroozaakt hebben, ik zal eens morgen vragen of mijn vk me wilt toucheren (ze zal wel moeilijk doen, want vorige keer wilde ze het ook niet doen, ze gaf toen ze kennen dat als ik zou ontsluiten en zou bevallen, die krampen vanzelf wel door zouden zetten!)

als blijkt dat het wel iets gedaan heeft is het natuurlijk einde oefening

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik herken het niet. Misschien eens een harde buik, maar zeker niet meer dan dat. Terwijl het van mij nu wel zou mogen ;)

16. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Ik heb dat ook! Vreselijk. Maar na vanochtend heel de tijd een pijnlijke harde buik. Vooral de onderkant en de zijkanten. Met 26.6 was mijn bmm 3.4 cm dus ook goed toch :)

17. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    mijn vk wou me niet toucheren uit angst om de baarmoeder te prikkelen dus ik weet niet wat die harde buiken/voorweeen doen

de laatste keer was de baarmoedermond 3.8, maar daarna heb ik 2 keer , hele valse / pijnelijke voorweeen gehad van 4 en 5 uur!

mijn dochtertje is geboren met 36.2, en bij haar had ik dit ook, ik heb zo vermoeden dat deze rond het zelfde termijn geboren zal worden

18. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jeetje zeg, waar ben je mee bezig? Als je dochtertje zo vroeg geboren is, je bm al zo gevoelig is, harde buiken goed kunnen overgaan in weeën (en er komt al regelmaat in, dat is link). Als je dat allemaal weet dan ga je toch niet gewoon door "want je hebt je behoeftes"??

Dan neem je toch het zekere voor het onzekere, die behoeftes kunnen toch wel even aan de kant voor het welzijn van je kindje? Als je er voor kan kiezen om zwanger te raken kan je nu toch ook even de ongemakken voor lief nemen, je kindje moet het zijn of haar hele leven met de basis die hij of zij in je buik maakt doen..

19. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

7 jun 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    Aan de ene kant vind ik dat je gelijk hebt, maar aan de andere kant heb ik dit al weken/maanden (vanaf week 17) en er gebeurd niet! de baarmoedermond blijft lang

als het te gevaarlijk was, dan had mijn vk en de gyn in het ziekenhuis mij toch wel een gemeenschap verbod gegeven?

20. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Volgens mij doen gym/vk's pas wat als het echt dringend is of bijna te laat is.

Je kan toch wel gewoon t beter hand en span werk doen maar hem niet naar binnen laten gaan? Ik denk dat je het jezelf echt kwalijk neemt als dit kindje heel vroeg geboren wordt en je hebt in je achterhoofd dat je het misschien wel had kunnen voorkomen.

Deel Deze Pagina