Ola! Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog voor een colposcopie en lisexcisie. Aanleiding is een herhalingsuitstrijkje met de uitslag Pap3b. Vorig jaar september een uitstrijkje laten doen en daar kwam HPV uit. Ergens vind ik het zorgelijk dat ik binnen een half jaar tijd van (alleen) HPV naar Pap3b ben gegaan. Iemand die in een vergelijkbare situatie gezeten heeft? Uiteraard zal ik mijn zorgen ook bespreekbaar maken met de gynaecoloog. Groetjes
Bij mijn uitstrijkje was er ook HPV gevonden en heb vorige week het herhalingsuitstrijkje gehad. Ik wacht nog op de uitslag daarvan. Ik wil je veel sterkte wensen! Snap je zorg.
Duim op een goede uitslag voor je! In de meeste gevallen ruimte je lichaam het virus zelf op. Blijft wel spannend uiteraard..
Nav jouw bericht heb ik ingelogd bij de huisarts en daar zag ik de brief die de huisarts al binnen heeft gehad. Wat ik daar uit opmaak is alles goed. Dat is dus fijn Veel sterkte voor jou!
Hier eenzelfde ervaring. Zit er nog middenin. Ik heb inmiddels een colposcopie gehad en daar kwam uit dat er geen kankercellen gevonden zijn. De gyn wil alleen wel nog verdere onderzoeken doen. Geen kanker is natuurlijk fijn, maar pap3b komt wel ergens vandaan. Zeker als dat binnen best korte tijd is. Ik weet dus wel dat pap 3b echt niet persee zorgelijk hoeft te zijn, maar ze nemen die uitslag wel heel serieus. (Gelukkig maar!)
Ik heb ook jaren pap 3a gehad, wat op een gegeven moment pap 3b werd. Dit was omdat ze steeds net te weinig weg haalde vanwege kinderwens. Inmiddels hebben ze het flink weggehaald en ben ik weer hpv vrij en pap 1 (bizar na al die jaren!). Ik ben nu langzaam weer losgelaten in het bevolkingsonderzoek. Eerst een half jaar uitstrijkje, daarna een jaar, daarna 2 jaar en daarna weer terug in het bevolkingsonderzoek. Ik vond dat ook eng, het antwoord van de gynaecoloog was dat ze dit begrijpelijk vond maar dat ik het niet groter/erger moest maken dan dat het was, zeker omdat het ontstaan van die cellen echt een proces van jaren is. Daar moet ik altijd aan denken als ik onzeker ben maar vraag me stiekem toch wel eens af of dat echt altijd klopt..? Succes in elk geval, zoals in de reactie hierboven mooi omschreven, het is echt niet meteen paniek in de tent maar ze nemen het wel serieus.