Bloeddruk op de grens.. nu extra controle.. moet ik me zorgen maken??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door dolfijn1982, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    pff vermoeiend dat je weer naar het ziekenhuis moest voor de ctg scan maar wel goed dat ze je streng onder controle houden!
    bij mij was mijn onderdruk de laatste keer (vorige week) nog steeds 80 dus niet omhoog gegaan en verder geen klachten/symptomen...ben benieuwd hoe hoog die overmorgen is..ik denk dat die mij bij gewoon wat hoger is omdat ik tegen het einde loop..
    Vraagje, heb jij ook een beetje een rooie kop? hoor nu steeds..goh wat zie je er goed/gezond uit zeg!! maarja volgens mij komt dat gewoon doordat ik een hogere bloeddruk heb dan voorheen..

2. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Niet dat ik weet.. heb het wel snel warm dus krijg dan idd snel een 'gezond' kleurtje ;)
    Kreeg vandaag van stiefmams wel te horen dat vocht nu ook duidelijk in gezicht te zien was..

Hoop dat je onderdruk goed blijft en dat je snel je meissie in je armen mag sluiten! Doe rustig aan :p

3. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    haha mijn moeder zei je hebt nu zo'n vollemaansgezicht! gezond! ja vocht..achja haha
    ik hoop ook dat de onderdruk zo blijft hoor!
    En jij ook rustig aan he! komt goed!! nog een weekje voor jou en je mag officieel bevallen..dat gaat wel goed komen!

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Ik hoop het inderdaad! zou zo graag gewoon thuis bevallen, maar ben er beetje angstig voor op het moment ;)
    Gelukkig qua termijn nog een weekje en het zou mogen :)

5. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hey dames,

Ik ben nu 29 weken zwanger en kreeg met 14 weken zwangerschap te horen dat mijn bloeddruk hoog was. Op dat moment kon het een moment opname zijn dus moest een week later weer komen. Weer gestegen.(140/100) Dus me urine werd getest op eiwitten. GEEN eiwitten. Dus gelijk aan de medicijnen.
    Weer een week later moest ik weer komen en was het 125/80. Zoals ik die altijd heb. Dus prima. Laatste controle was het zelfs 120/80:D
    nog steeds slik ik medicijnen en het gaat goed. Heb het met de medicatie onder controle. Slik 3x daags een pilletje.

De baby doet het uitstekend en zelf ben ik ook rustig aan gaan doen met werk. en merk dat dat ook helpt! Neem meer rust.
    En probeer stress zoveel mogelijk te vermijden.

6. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Fijn dat het bij jou met medicatie onder controle is gekomen Spikkeltje!
    en nu maar hopen dat je em netjes kan houden tot het eind maar dat komt vast goed!
    Inderdaad rust en stress vermijden zijn de eerste dingen.. dus knap dat je het rustiger aan kan doen!

7. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    bij mijn eerste kreeg ik met precies 40 wk een te hoge onderdruk (95). Hele zwangerschap verder rond 80-85 gezeten met onderdruk. Vaak zie je dan bij een tweede dat er ook hoge bloeddruk ontstaat maar later in de zw.schap dan bij de eerste (volgens mijn vk dan). Echter....met precies 36 weken had ik de 1e afspraak bij de gyn (vanwege keizersnede bij de 1e). Dag ervoor laatste werkdag gehad. bleek mijn onderdruk ineens 110 te zijn, dus ik kon gelijk in het ziekenhuis blijven. (2 weken eerder bij controle nog onderdruk van 85) Daar in de loop van de dag nog vaak gemeten en onderdruk stabiliseerde op rond de 100. Uiteindelijk mocht ik na 4 dagen met deze onderdruk naar huis met dagelijkse controle vanuit het ziekenhuis. Er kwam dan een VK aan huis die daar een ctg deed, bloeddruk controle, urine controle en om de dag bloed prikken. Dit hebben ze nog 2,5 week gedaan en al die tijd bleef de onderdruk hoog (rond de 100-105) maar geen eiwitten in urine en geen klachten die wijzen op zw. vergiftiging. Uiteindelijk ben ik met 39 weken ingeleid en vervolgens bevallen van mijn zoontje, die wel aan de kleine kant was (krap 2530 gram) maar verder kerngezond.
    T kan dus ook goed gaan. Verklaring voor de hoge bloeddruk ineens is niet echt gevonden. Na de bevalling weer een voor mij normale bloeddruk met onderdruk rond de 85.

8. Herah

Herah Lid

1 sep 2010
    48
    0
    0
    Lees dit topic ook geïnteresseerd mee... Had bij mijn eerste zwangerschap vanaf een week of 35 ineens hoge bloeddruk en eiwit in mijn urine, toen ik met 39,2 dacht dat de bevalling was begonnen (bleken alleen nog maar voorweeen) hebben ze mijn bloed (gelukkig) gecheckt en bleken mijn leverwaarden verslechterd. Ben toen gelijk ingeleid en heb nog best een heftige bevalling gehad.

Nu had ik een week of vier geleden een bloeddruk van 130/85, twee weken geleden 140/80 en vorige week weer 135/90. Toch nemen ze nog geen actie en hebben mijn urine ook (nog?) niet getest. Ben wel benieuwd hoe het dinsdag is, hou er toch elke keer rekening mee dat het wellicht weer de 'foute' kant op gaat... Ik volg jullie ervaringen dan ook met belangstelling...

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Herah,

Ik zou als ik jouw was eisen om een urine en bloedonderzoek, juist omdat je leverwaardes verslechtert zijn, en de hoge bloeddruk is niet goed voor de doorbloeding van de baarmoeder (daarom vaak kleinere kindjes). En dan is een extra controle echt geen overbodige luxe hoor.

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Herah; vraag inderdaad om deze extra controle.. het is een hele kleine moeite maar het geeft veel meer duidelijkheid! hierin moet je geen risico's nemen.. Heel veel succes en ik hoop natuurlijk dat het mee valt!

@Hier; morgen weer naar de VK.. kijken wat bloeddruk dan weer doet.. als ie maar niet hoger is geworden vind ik het prima ;) Hopelijk kan ze strippen en komt er iets op gang zodat het gewoon allemaal thuis mag.. maar goed, we zullen moeten afwachten.. om 16.45u pas afspraak dus moet de hele dag nog door.. Jullie horen het van me!

11. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Bloeddruk was bij eerste meting 135/95 dus zag de bui al hangen.. maar gelukkig bij tweede meting 130/90 dus ik moet donderdag voor extra controle komen.
    Strippen is helaas niet gelukt, er is absoluut nog geen opening en dus had het geen effect :(
    Het wordt weer afwachten..

12. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Het is weer eens niet anders.............
    Bloeddruk was nogsteeds te hoog, dus nu definitief overgedragen naar gyn :(:(
    Maandag afspraak en dan waarschijnlijk inleiden inplannen..
    Had me er min of meer al op ingesteld, maar baal er toch even heel flink van..
    Thuis bevallen mag nu definitief niet meer, dus daar gaat me hele planning ;) Zo zie je maar, niet alles is te plannen..

Deel Deze Pagina