Hi, Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en heb sinds twee weken soms dagen dat ik het liefst de hele dag op de WC zit in verband met enorme aandrang om te plassen. 's Avonds en 's ochtends gaat dit gepaard met een mega strakke buik. Ik weet niet zeker of dit harde buiken zijn, maar de buik voelt wel hard aan en mijn buikspieren staan dan zowat op knappen. Dat strakke gevoel blijft ook lang, dus niet enkele minuten. Ik hoop dat iemand zich hierin herkent en hoop kan bieden dat dit slechts fases zijn en niet een voorbode voor nog 20 weken ellende ! Urine staat inmiddels op kweek trouwens, want met de 'gewone' blaasontstekingstest komt er niets uit.. Ben benieuwd!
Ik denk dat het toch een blaasontsteking is, want dit is toch wat extreem voor "gewoon wat vaker moeten plassen". Maar ja, alles kan in een zwangerschap, dus ook veel aandrang. Waarschijnlijk trekt het ook wel weer weg, zoals bijna alle kwaaltjes komen en weer gaan tijdens de zwangerschap.
Dat denk ik dus ook! Maar de simpele test (staafje in urine) wijst niks uit, staat nu dus op kweek. Afwachten maar..
ik zou je ook even laten testen voor blaasontsteking. ik heb het wel vaker gehad tijdens de zwangerschap, bij mij was er steeds geen blaasontsteking, maar heb geloof ik wel een stuk of 3x laten testen.
En ging het gevoel wel over na een paar dagen? En had je ook die strakke buiken of komt je dat niet bekend voor?
was bij mij ook toen ik 32 weken was. met 34 weken toch een blaas ontsteking. gelukkig met antibiotica was het snel weg.
Herken het ook wel grotendeels. Rond die tijd paar keer blaasontsteking gehad (kwam niet altijd meteen uit de testen) maar weet niet of dat het was. Heb het nu nog met vlagen. Buik keihard, opeens en ook opeen shet gevoel dat ik moet plassen (en gevoel van op knappen staan qua buik) maar gaat meestal wel weer over als ik geplast heb. Maar niet eerder.
Hoi, Ik heb zelfs een blaaskatheter gehad met 8 weken zwangerschap. Ik gewoon helemaal niet meer plassen. Begin zwangerschap kon ik steeds slechter plassen maar uiteindelijk lukte het wel. Tot ik 8 weken zwanger was en die dag steeds aandrang om te plassen maar het totaal niet lukte. Die dag moest ik naar de hap en heb ik in het ziekenhuis een blaaskatheter gekregen met een plaszak ineen. Ik heb deze 3 dagen gedragen en sinds toen totaal geen problemen meer gehad met plassen, gelukkig. Bij mij konden ze ook geen blaasontsteking vinden en ook niets in de kweek. Moet jij de hele tijd plassen? Of kan je soms ook niet goed plassen? Volgens de verloskundige komt dit heel soms voor.