Hoi allemaal Ik ben 34 weken zwanger en mijn kleine (derde) meid is nu ongeveer 1800 gram. Een kleintje dus. Mijn twee dochters waren ook niet heel groot hoor bij de bevalling (2680 en 2780gr) Zelf ben ik ook maar 1.53 en mijn vriend is ook niet super lang. Toch is ze erg klein en op de onderste curve. Het lijkt ook wel alsof ze even stil staat met groeien. Ik ben daarom afgelopen week om de twee dagen naar het ziekenhuis geweest voor een CTG. Alles is verder in orde. Ze beweegt behoorlijk en is nog levendiger dan mijn twee andere meiden bij elkaar. Mijn navelstreng is goed, verder is ze in orde en mijn vruchtwater was niet superveel maar prima. Toch willen ze nu dat ik elke dag kom. Ze wilden me al opnemen zodat ik vanaf morgen thuis een CTG kon doen (thuismonitoren ofzo) Omdat mijn twee vorige bevallingen heel snel zijn gegaan had ik nooit tijd om naar het ziekenhuis te gaan en zitten ze eraan te denken om mij eventueel in te leiden. Zodat ze er zeker van zijn dat ze voor de zekerheid nazorg direct kan ontvangen na de bevalling. Zelf vind ik het een beetje overdreven omdat ik haar zo levendig vind en het gevoel heb dat het wel goed komt. Wij zitten midden in een verhuizing en met twee kids heb je het gewoon ontzettend druk. Na dit weekend gaan we volledig over en heb het gevoel dat ik daarna wel de rust pak en de groeispurt begint. In het ziekenhuis wilden ze me eventueel opnemen tot maandag (5 dagen) zodat ik zeker rust zou gaan pakken en mij niet ging bemoeien met de verhuizing. Ik sjouw niks en voel me verder prima. Ik vind dit erg overdreven maar misschien ben ik dan ook een beetje koppig Wat is jullie ervaring? Hier nog meer moeder met kleine kindjes?
Het ziekenhuis zal je echt niet voor hun lol opnemen. Blijkbaar is er iets waar ze bezorgd over zijn en dat is wss de groei van de kleine. Ik verwijt het dus aan koppigheid. Ik zou dus ook gewoon het advies van de arts opvolgen, en die verhuizing maar even aan anderen overlaten. Succes
Ik lees even mee want dit staat mij misschien ook te wachten Mijn kleintje zit ook tegen de onderste groeicurve aan.
De artsen zullen je idd niet voor niets op willen nemen. Wss toch hier of daar iets gezien op de ctg. Ik ben nu zelf voor de tweede keer opgenomen. Ook ivm groei van de kleine. Ons kleintje is geschat op 1272 gr. Echter zegt een gechat gewicht nog niks hoor, ze kunnen er zo 2 tot 500 gram naast zitten wat erg veel is voor een kleintje. Tevens heeft ons kleintje soms ook dipjes in t hartritme waaar ze niet helemaal blij mee zijn. Ook hier hebben ze t al meerdere keren over inleiden gehad, dan doen ze echt pas op t moment dat ze er echt zeker van zijn dat het beter is voor je kindje. Ik heb nu gister mijn eerste longrijpingsspuit gehad, en vandaag om 12.00 uur de tweede. Erg benieuwd wat de ctg's vandaag voor ons in petto hebben, dan weten we ook meer van hoe of wat en wat er nu verder gaat gebeuren... Ik denk dat jij idd t verhuizen maar lekker aan de anderen moet over laten, en zelf nog meer rust moet nemen. En laat t daarbij lekker op je af komen, ze doen echt wat t beste is voor jullie kindje. En bij vragen, gewoon alles opschrijven en vragen, zeggen dat je goed duidelijkheid wilt over wat jullie nu te wachten staat. Ik wens jullie veel succes toe meid! Liefs.
hmmm hier met 30 weken echo een normale tot iets kleinere baby. daarna bij 32 weken controle bleek er amper groei te zijn met het buikje, was maar 2 dagen gegroeid in die 2 weken. ze zit nu op de P 15 lijn? ze werd geschat op 4 a 5 pond bij de geboorte maar verder wordt er geen actie ondernomen.. geen extra controle geen ctg.. moet met 34 weken weer op controle en dan zouden ze er nog even goed naar kijken... hoop dat ze dan wel is gegroeid weet niet wat ze anders gaan doen in het zkh... succes iig.
Ik zou me laten opnemen. Kennelijk is er reden tot zorg. Je wordt echt niet zomaar opgenomen of in de thuismonitoring gedaan. En wat het inleiden betreft, het zou kunnen dat je kindje verder ook wat minder rijp is, bv de longen. Mocht er beademd moeten worden, dan wil je dus echt wel in het ziekenhuis zijn als je bevalt. Sterkte.
Ik ben net zo koppig als jij en zou precies hetzelfde denken! Rusten is trouwens helemaal niet bewezen dat dit helpt ook hoor... Als de doorstroming van de placenta verder goed is zou ik me ook niet zo druk maken hoor... Ik heb 3 kleine kindjes gehad... 2405gram, 1190gram en 2240gram... Je hebt nu eenmaal kleine en grote kindjes.. Soms is daar ook geen duidelijke reden voor... Bij mijn 2de was de doorstroming van de placenta slecht, en deed mijn dochter het ook niet goed... Kreeg 2x per dag een ctg en heb toen bij slechte ctg een spoedkeizersnede gehad... Mijn laatste deed het super! Kreeg zelfs een guo echo omdat bij de 20 weken echo al bleek dat ze klein zou zijn... Maar ze groeide wel gewoon pp haar lijntje.. Niet hard, maar wel groei... Doorstroming was perfect! Maar ook al vinden we het dan beetje erg overdreven... Zou die thuismonitoring wel doen hoor! Stelt niks voor... Uurtje per dag dat ze even langs komen.. Bovendien kunnen ze lastig doen als jij hun medische adviezen steeds blijft weigeren... Denken ze dat je niet het beste met je kind voor hebt...
Vaak willen ze graag bedden vrij. Dus heel rot gezegd des te eerder jij oprot des te eerder plek voor een ander Dus als ze je willen houden doen ze dat echt niet zomaar, pak maar goed je rust. Weet niet in welke ziekenhuis je loopt? Maar olvg bijv schijnt nogal en streng beleid te hebben wat dit soort dingen betreft en ja vaak maar goed ook.
Hier een kleintje! 1960 gr, 36 weken ingeleid. Ik moest ook om de twee dagen langs komen voor een echo. Mijn kleintje groeide ook niet meer ondanks dat alles goed was. Nou jah... alles goed. Met mij ging het niet goed. Mijn nieren hadden het te zwaar. Maar verder met de baarmoeder, vruchtwater etc was het allemaal prima. Maar mijn zoontje groeide niet meer. Ik werkte niet, ik had alle rust en die nam ik ook weken lang. Ik at goed, ik had mezelf volledige bedrust gegeven, maar nee.... hij bleef klein. De artsen hebben uiteindelijk een beslissing genomen om met 36 weken in te leiden en gelukkig was ik in het zkh. Mijn kindje ademde niet bij geboorte, heeft daarna een tijdje aan de beademing gezeten en daarna 2 weken in het zkh verbleven. Kleine kindjes hebben extra veel risico en aandacht nodig. Veel sterkte en succes verder!
Ik snap niet dat je zo eigenwijs bent hoor. Blijkbaar maken ze zich zorgen om je baby daar zal een rede voor zijn. Leuk dat je aan het verhuizen bent en druk maar daar heeft het ziekenhuis geen boodschap aan die denken in het belang van je kind.
Dit dus... Waarom het risico nemen dat het ineens niet goed gaat met je kindje... Met alle gevolgen van dien
ik zou die 5 dagen uitzitten in het zh om toch rust te pakken en het eventueel inleiden zou ik wel goed over nadenken pas als het echt nood is...
Zou wel gaan maar zet ook mijn vraagtekens bij het inleiden als de CTG's, vruchtwater, placenta en groeicurve nog goed zijn. Dan heeft de baby het kennelijk prima in je buik, neem ik aan?
Hier werd vanaf 32 weken al geroepen dat ik met 34 weken moest stoppen met werken omdat de groei niet super was. Maar ging ook niet slechter dus tot 36 weken doorgewerkt, met peuter thuis en de nodige kluswerkzaamheden die nog gedaan moesten worden. En ja, dat moest af want anders ging ik voor mijn gevoel sowieso niet bevallen. Mijn gevoel zei dat met de rust van de laatste 4 weken en met name de laatste 2 weken het echt wel goed ging komen. Met 38 weken toch een groeiecho laten doen op advies van de vk, op dat moment 3000 gram gemeten (dochter was met 40+3 nog net geen 3 kg) en dinsdag was de schatting van de vk 7 pond. Mijn gevoel klopte dus wel, de vraag is of jij voldoende rust kan nemen als je nog moet verhuizen en daarna er ook nog genoeg te doen is. Ik heb met klussen etc wel voor mezelf aangehouden om evenveel tijd te rusten als ik daarvoor geklust had, en 's avonds niet meer te doen dan een wasje ophangen of opvouwen. Wees eerlijk naar jezelf toe en en je na dit weekend de rust op kan brengen lijkt het me niet zo'n punt. Per slot van rekening heb je nog een week of 6 te gaan. En inleiden vind ik wel een beetje gek, wanneer willen ze dat dan doen? Gezien de groei van je kind zo laat mogelijk, met het risico dat je toch spontaan endus thuis bevalt, maar te vroeg inleiden is ook niet wenselijk, tenzij de groei heelmaal stil komt te staan. Ik zou er nog maar even over doorvragen hoe ze dat dan precies zien.
niets is overdreven als het om de veiligheid van je kindje gaat, een ziekenhuis doet dit echt niet snel hoor, dus wees blij dat ze de gezondheid van je kindje zo serieus nemen!
Dit dus. Is inleiden echt beter voor het kindje zou ik daar zeker in mee gaan, maar voor nu eerst gewoon even alles controleren etc. Beter iets te veel controleren als iets te weinig.
Ik ben nu 33 weken zwanger van de derde. Krijg ook om de dag ctg en iedere week doppler en eens in de twee weken een groeiecho. Ook mijn grootste angst is om opgenomen te worden. Bij mij is de dopplermeting iedere keer niet goed. Ze hebben het hier ook al over inleiden gehad. Nou van mij mogen ze met 37 weken, want ik ben het spuugzat! Daarnaast krijg je van iedere gyn een ander advies. Ik werk al tijden niet door bloedverlies en rust daardoor al best veel. Bij mijn andere twee kinderen heb ik volledig gewerkt en ben nog verhuisd. Kinderen waren 3200 en 3300 gram.
Ik herken je situatie niet. Ik ben wel zelf hartstikke eigenwijs en liep ook te verhuizen met een gekneusde enkel terwijl ik gewoon moest zitten en mn been omhoog moest doen. Maar goed, dat is dan nog een keus van iets wat ik mezelf aan doen. Het doet pijn, duurt een paar weken langer, en that's it. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat met mijn kindje mis zou zijn. Ook al zou ik niet de garantie hebben dat het door mijn eigenwijzigheid zou komen, dan zou ik het mezelf nog kwalijk blijven nemen. Kies voor je kindje. Die meubels komen wel naar de andere kant. Desnoods door een verhuisbedrijf, als je geen vrienden/kennissen hebt die kunnen helpen. Ga op een stoel zitten, zeg waar het naartoe moet, of maak een lijstje. Echt, je woont daar nog wel even, die spullen komen wel op de juiste plek. Je kleintje gaat nu voor. Jij en hij moeten gezond deze periode doorstaan. Gezondheid voor alles!