Bloeddruk te hoog, iemand ervaring?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Roos123, Apr 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. woef78

woef78 Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,170
    0
    0
    Hier vanaf 34 wkn te hoge bloeddruk,kindje groeide ook niet meer goed 2 keer opgenomen geweest en uiteindelijk ingeleid met 38 wkn.

2. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    he ik heb niet alles gelezen hoor.

hier bij de eerste hoge bloeddruk vanaf 36 weken.
    regelmatiger komen en met 39,4 hebben ze me ingeleid tijdens de bevalling heb ik medicatie gehad voor hoge bloeddruk en moest na de bevalling op de verloskamers blijven. het was wel even kritisch.

2e kindje hoe bloeddruk vanaf 13 weken. maar ze hadden het niet meteen in de gaten want het schommelde nogal. was op een gegeven moment bij de gyn en toen was mn bloeddruk 200/110
    om die 110 mocht ik niet meer weg en moest ik blijven.

ik ben die zwangerschap met 16 weken gestopt met werken. ik kon ook niks meer zat aan de medicijnen en al mn energie werd weggevaagd. het was niet een leuke zwangerschap. 2 dagen na de bevalling voelde ik me beter dan dat ik de hele zwangerschap gedaan heb.

het gevaar van hoge bloeddruk is dat je organen niet meer goed werken en je zwangerschapsvergiftiging kan krijgen.
    het is niet goed in elk geval .

ik ben nu 7 weken zwanger van de derde en ben met 4 weken bij de vk geweest en toen was mn bloeddruk erg mooi.

we wachten het deze keer af. zodra hij stijgt gaan we weer naar de gyn. moet in elk geval met 36 weken naar de gyn ivm medische indicatie

3. n1986

n1986 Actief lid

Jul 30, 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    De controles waren afgelopen maandag goed. Blijf nu 3x per dag de medicijnen slikken.
    Gister voelde ik me niet helemaal fit maar dacht als ik de gyn bel moet ik langs komen. (Ik kan eigenlijk niks meer ivm m'n bekkeninstabiliteit en moet dan weer iemand regelen om te rijden) Dus heb ik iemand gevraagd die in de zorg werkt om mn bloeddruk te meten;)
    Die was gister 145/90. Nu vraag ik me af of dat acceptabel is aangezien ik 3x per dag de medicijnen slik, hoort ie dan niet lager te zijn?
    Had vanaf begin zwangerschap steeds 120/60 en vorige week (voor de medicatie) 155/115.
    Iemand ervaring? ;)

4. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Ik heb ook last van hoge bloeddruk.. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik toen zwangerschapsvergifting ontwikkeld.. En tijdens mijn 2de zwangerschap weer alleen heftiger en al vroeg in de zwangerschap.. Nu slik ik medicijnen, maar heb vooralsnog alleen last van hoge bloeddruk.. Geen vergiftigingsverschijnselen...

Er is wel een verschil tussen hoge bloeddruk veroorzaakt door de zwangerschap, en hoge bloeddruk in de zwangerschap.. Wanneer het echt door de zwangerschap komt begint dit pas vanaf 24 weken ongeveer.. Dan heb je verhoogd risico op pre eclampsie... Bij hoge bloeddruk voor dit termijn heb je hier minder kans is aangezien de hoge bloeddruk bij je lijkt te horen... Moet ook goed in de gaten gehouden worden...

5. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

Dec 29, 2012
    438
    0
    0
    Toevallig zelf een topic hierover geopend.
    Ben morgen 19 weken. De hele week moest ik al braken, was misselijk, oedeem in benen, ik bedacht me dat ik mijn tensie weleens op zou kunnen laten meten. Op mijn werk zit de medische dienst dus dat is handig.
    Bleek mijn tensie 160/90 te zijn. Terwijl bij alle andere controles het 130/70 was. Dus was ineens sterk verhoogd.
    Heb de verloskundige gebeld en die zei dat ik rust moet nemen de aankomende dagen. Heel lastig als je volgende week gaat verhuizen. Maar goed, gezondheid baby is belangrijker.
    Gisteren overmatig moeten braken.
    Maandag ga ik naar de verloskundige. Dan wordt mijn tensie weer gemeten. Als hij dan niet lager is, krijg ik het advies dat ik minder moet gaan werken of wellicht aan de medicatie.

Share This Page