Hallo allemaal, Ik heb echt vreselijke pijn in mijn bekken. Het begon vrij onschuldig, maar sinds een paar dagen is het heel erg. Ik ga morgen naar de fysiotherapeut (eindelijk!!) en ik draag zo'n bekkenband. Hebben jullie nog meer tips? Alles is welkom!
Vraag je fysio morgen even om leefregels, tips om alles zo gemakkelijk mogelijk te maken. Bv oppassen met in en uit je auto stappen, in bed draaien door je knieeen bij elkaar te houden, niet op 1 been staan bv tijdens het strijken/koken en dat soort dingen. Ik heb toen ik heel erg last van mn bekken had een krukje beneden gezet waarop ik kon koken, strijken en afwassen. Tillen laat ik zo veel mogelijk mn man doen, dus ik zet de wasmand bovenaan de trap zodat hij hem mee naar beneden kan nemen. Boodschappen verdeel ik als ik alleen boodschappen doe in kleinere tassen van ongeveer hetzelfde gewicht ( Dus niet alle flessen in je linker hand en de chips en 't brood rechts ) Waarschijnlijk zal je toch ook wel aanpassingen moeten doen qua werk. Ik ben zelf met 22 weken uit de zorg gegaan en werkte toen alleen nog onbelast, dus ondersteunend aanwezig. Toen ook dat teveel werd, hele dagen werken ben ik op geleide van de pijn gaan werken. Sinds week 28 vd zwangerschap zit ik eigenlijk voornamelijk thuis. Sinds ik 't rustiger aan doe gaat 't echt beter met mn rug/bekken en sinds het kleintje ingedaald is voelt het als een wereld van verschil. Hoewel mn bekken gisteren nog wel even scheef geschoten is en ik dus een nacht heb gehad met tranen in mn ogen van de pijn
Bedankt voor je reactie, Suusjeuh! Bedankt voor de tips. Ik doe gelukkig zittend werk, dus hoop het nog even vol te houden. Straks even kijken of ik kan fietsen, dat ging tot nu toe nog heel lekker. Want anders kan ik niet op het werk komen (mijn man heeft zijn leaseauto nodig en naar het station lopen, gaat helemaal niet).
Doe alles rustig aan en op je gemak. Als je je haast, krijg je sneller ergere pijn. Ik moest van mijn fysio regelmatig een klein stukje lopen. Heel rustig lopen. Van het vele zitten wordt je bekkenpijn niet minder. Bij het aankleden gaan zitten. Slapen met een voedingskussen tussen je benen. Als je vanuit het liggen gaat staan eerst op je zij langzaam omhoog zitten en dan rustig gaan staan. Je laten masseren door je partner 'Gedoseerd' bewegen (echt niet te veel, maar niet hele dag stil zitten) Dat waren dingen die voor mij hielpen, maar de laatste weken heb ik sowies in de rolstoel gemoeten kon niks meer.
Bedankt, Desiree! Heb inmiddels gemerkt dat alles heel rustig aanmoet. Fietsen gaat gelukkig goed. Ik ben ook bij de fysio geweest en heb tips gehad. Daardoor ging het beter, maar vandaag is het weer minder.