Bloeddruk te hoog!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door inge1983, 15 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Hoi,

Heel de zwangerschap is mijn bloeddruk heel mooi geweest (125/75).
    Afgelopen donderdag moest ik na de vk voor controle, was mijn bloeddruk ineens 135/95!
    Urine getest en daar zaten een beetje eiwitten in.
    Toen ben ik doorgestuurd naar de gynaecoloog voor een uitgebreid bloed- en urine-onderzoek. De bloeduitslagen waren verder goed en de urine op dat moment ook.
    Vrijdag moest ik terugkomen in het ziekenhuis en dan zouden ze nog een keer de bloeddruk controleren. Toen was die nog hoger, 149/98.
    Nou dacht ik daar gaan we. Maar er zaten maar een hele kleine hoeveelheid eiwitten in de urine en ik had op dat moment verder geen klachten die zouden kunnen wijzen op zwangschapsvergiftiging. Nog even een echo gehad en ons kindje had nog voldoende vruchtwater.
    Ik moest alleen voortaan de controles via de gynaecoloog laten lopen en hoefde dus niet meer naar de verloskundige.

Nu heb ik heel het weekend in bed gelegen met hoofdpijn en druk achter mijn ogen. Moest vandaag weer op controle komen en heb aan de ctg gelegen. Dat was allemaal goed. Ook de bloeddruk was weer gezakt, 158/88, maar steeds wat aan de hogere kant. Er zaten geen eiwitten in de urine, dus ondanks mijn klachten was de rest gelukkig wel allemaal goed.

Nou, een heel verhaal, maar moest het ff kwijt.
    Ben benieuwd waar het schip strand.
    O ja ik was van plan om thuis te bevallen, maar ook dat mag niet meer, dus dat wordt een ritje ziekenhuis als het zover is.

Groetjes Inge

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nou meid, kalm aan doen dan maar, meer kan je niet doen.

3. Niet meer actief

Ik heb dat bij beide zwangerschappen gehad.....ik ben ingeleidt met 39 weken....gewoon voor de veiligheid.
    Rust is echt de enige remedie, geen drop, niet veel zout enz....

4. Niet meer actief

zo heb ik ook gelopen op het laatst (ik beviel uiteindelijk met 38.6 wkn) erg jammer want je mag niet meer terug onder controle van je VK!

Maar goed, sterkte en rustig aan doen!

Deel Deze Pagina