Bloeddruk te hoog

Discussion in 'Zwangerschap' started by missouri, Nov 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi ik ben bijna 36 weken zwanger ,ik had altijd een keurige bloeddruk maar sinds gister was hij opeens 150/90 mijn verloskundige heeft mij gelijk doorgestuurd omdat ik normaal 120/70 heb.......gister een ctg gehad eb is mijn bloed en urine nagekeken dat was inorde.....,.ook hebben ze elke 10 minuten bloeddruk opgemeten die zakte wel wat maar bleef hoog voor mij doen!mrg weer terug voor controle!!ik hoop dat ik niet moet blijven ........zit er iemand in het zelfde schuitje?en vanaf wanneer moet je blijven in het ziekenhuis?

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

Sep 10, 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Had je verder nog klachten of werd het tijdens de controle geconstateerd?

Succes met de laatste loodjes!

3. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Heej:)

Ik zit nu niet in hetzelfde schuitje maar bij mijn vorige zwangerschap wel in een vergelijkbare situatie gezeten..

Onderdruk altijd netjes tussen de 70-75 en met de controle van 38 weken opeens 94. Bloed en urine in orde maar bij de controle waarbij ze om de tien minuten checken bleef mn onderdruk tussen de 90-92.
    Ik moest toen blijven en ben de volgende dag ingeleid.
    Maar, ik was dus 38 weken zwanger van een groot kindje en had al 2cm ontsluiting...

Mijn vriendin die op dat moment ook zwanger was had met 36 weken al een te hoge bloeddruk. Zij is toen nog twee weken naar huis gestuurd met medicijnen.. Toen haar onderdruk met 37,5 week over de 100 liep is zij alsnog ook ingeleid.
    Maar ze hebben haar dus veel langer laten lopen aangezien ze nog minder ver zwanger was..

Ik denk dus dat ze jou nog even gaan laten lopen tot je verder bent, tenzij je bloed of urine verslechteren/je klachten krijgt/je bloeddruk opeens nog veel verder stijgt.

Al verschilt het protocol ook nog wel eens van ziekenhuis tot ziekenhuis hoor:)

Probeer je in elk geval zo rustig mogelijk te houden.. Stress is nu niet echt aan te raden ;)

En mocht het toch uitlopen op een ziekenhuis opname en bevalling inleiden: inleiden hoeft niet altijd naar te zijn!! Ben toen binnen vijf uur bevallen en was mn eerste kindje.. Was bang dat inleiden altijd tot een drama bevalling van drie dagen leidt maar dat hoeft dus absoluut niet zo te zijn!!

Succes :)

4. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou eigenlijk niet ...ik schrok er dan ook van!dat hoort echt niet bij mij zo een bloeddruk!gek he dat ik dan geen klachten heb

5. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe nu in iedergeval rustig aan!ja ik weet het als je verder in de zwangerschap bent gaan ze geen risico's nemen,ik hoop dat het geen ziekenhuisopname word ......je ziet maar kan het opeens anders lopen!

6. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Ik was precies 36 weken, maar had ook eiwitten in de urine.. En in verband met zwangerschapsvergiftigingen in mijn vorige zwangerschappen ben ik toen meteen ingeleid...

Bij mijn eerste had ik het met 37 weken, toen is er nog een week gewacht, was toen 38 weken en had ook al 2cm ontsluiting..

Bij mijn 2de was het al met 28 weken, dus dat was een heel ander verhaal...

Misschien dat je dus inderdaad medicijnen zult krijgen, verder zul je vaker op controle moeten en je zult uiteindelijk misschien wel ingeleid worden... Maar dat zal nu nog niet het geval zijn.. zeker niet nu je urine en bloed nog goed zijn...

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als er verder geen anwijzingen zijn voor zwangerschapsvergiftiging, dan is de kans groot dat je 'gewoon' medicatie krijgt en weer naar huis toe mag. Geen zorg.
    Enige... weet niet of je thuis had willen bevallen, maar dit maakt je 'opeens' wel medisch en je zult dus in het ziekenhuis moeten bevallen.
    Sterkte!

8. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Ik had ook totaal geen klachten verder hoor.. Een hoge bloeddruk merk je zelf niet.
    Een zwangerschapsvergiftiging is natuurlijk een ander verhaal, daar wordt je hartstikke beroerd van dus dat geeft absoluut klachten.. Maar puur een hoge bloeddruk merk je inderdaad niet!

En je moet nu inderdaad in het ziekenhuis bevallen.. Maar wanneer je je verder goed blijft voelen hoef je misschien niet perse ingeleid te worden.

Hopelijk blijf je je goed voelen en kan je toch nog wat genieten van de laatste weekjes of daagjes van je zwangerschap :)

9. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    Hoeft niet ziek te worden van zwangerschapsvergiftiging hoor! Heb het 3x gehad en alleen bij de laatste keer had ik last van hoofdpijn en sterretjes zien... En niet eens ziek ervan... Andere keren had ik nergens last van, voelde me kiplekker... Hellp daar wordt je geloof ik wel hartstikke ziek van...

10. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    En ik had geen zwangerschapsvergiftiging, maar was wel degelijk vreselijk beroerd van m'n hoge bloeddruk, haha.
    Zo zie je maar, het zegt allemaal weinig.

11. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee iedereen is verschillend!ben wel benieuwt als mijn bloeddruk nog hoger is geworden ik moet zeggen dat ik me wel zorgen maak nu!gelukkig is mijn kindje druk en was de ctg prima....morgen nog een groeiecho..go zo had ik de laatste weekjes niet ingedeeld zeg!merah had jij enkel een hoge bloeddruk?en hoe hoog wast die dan?

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,474
    4,930
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zat altijd rond de 110/65 en toen ineens op 145/95.
    Met medicatie heb ik het nog 6 weken gered. Toen ging m'n bloeddruk, ondanks de medicatie toch weer naar de 140/90.
    Voelde me echt beroerd. Hele zwangerschap ging met twee vingers in de neus en toen ineens was echt de lol er meer dan vanaf.
    Toen ben ik ingeleid. Maar was toen al 39 weken.

13. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké ik vind dat raar dat een bloeddruk opeens zo hoog word!weet jij hoe zoiets kan?dat snap ik .ik heb dat ook ik krijg er opeens een zorg bij...

14. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en een ctg gehad alles ging prima maar bloeddruk blijft te hoog! Nu bloeddrukverlagers hmmmm vervelend dit....

15. Jori

Jori Bekend lid

Nov 6, 2012
    864
    0
    16
    Balen zeg! Heb ze ook al iets gezegd over inleiden?

16. cat2

cat2 Niet meer actief

Vervelend zeg. Hoe hoog was je bloeddruk nu dan?

17. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zeker balen...mijn bloeddruk is normal 120/60
    En nu 115/90. Met ons meisje gaat alles oké maar bloeddruk vonden ze echt te hoog!ze gaan haar zo lang mogelijk laten zitten zolang het goedgaat!!ik ben nu 36 weken......wel word het medisch en gaat het ziekenhuis debevalling overnemen!!ooh wat baal ik hiervan :(

18. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Ik had hetzelfde, met 37 weken. Medicatie gekregen en mocht weer naar huis. Na een week terug en toen ingeleid. Ze wachten als het even kan liever tot na de 38 wk met inleiden.

19. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat idee heb ik ook....had jij ook opeens een hoge bloeddruk?en hoe ging dat dan inleiden hoe heb jij dat ervaren?en hielden ze je ook om de 2 dagen in de gaten?

20. missouri

missouri Actief lid

Jun 11, 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar lig ik dan in het ziekenhuis...bloeddruk blijft ondanks de medicatie hoog.....wie heeft dat ook gehad

Share This Page