Bloeddruk te hoog

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missouri, 18 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat balen meid! Hier hielp de medicatie in eerste instantie dus wel, maar na een paar weken ging ie alsnog weer stijgen.
    Hoop dat ze de boel onder controle weten te krijgen. Misschien met andere medicatie?
    Anders heel veel sterkte! Ik ben toen ook ingeleid en ik heb dat niet als vervelend ervaren of zo.

2. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Ah jammer.. dacht even topic checken in de hoop dat de medicijnen zijn aangeslagen maar dat is dus niet het geval. Misschien dat andere medicijnen inderdaad beter werken?
    Geen ervaring met echt opgenomen worden dus (ja, voor een nachtje omdat ik de volgende dag ingeleid zou worden.. maar niet voor langere tijd).
    Vond het ingeleid worden opzich ook niet een vervelende ervaring.

Nouja, ik hoopte eigenlijk dat je bloeddruk weer gezakt was maar dan maar gewoon sterkte meid! Meer kan ik er even niet van maken.. Het is gewoon balen.. Maar je zal in elk geval niet tot 42 weken door moeten lopen;) Dat vond ik zelf dan een klein voordeel aan de hoge bloeddruk en het ingeleid worden..

Succes dus en ik hoop dat je straks gewoon een gezond kindje in je armen hebt en dat je bloeddruk daarna weer snel daalt naar normaal niveau!

3. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!de gyneacoloog is net geweest!ze houd me even in de gaten nu....de medicijnen helpen niet gelijk zegt ze...Ooh zo had ik het me niet voorgesteld zeg hoop dat ik een beetje kan slapen nu....wat voor medicijnen heb jij toen der tijd gehad merah

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik slikte methyldopa. Volgens mij had het ook nog een andere naam, maar die weet ik niet meer... Ik zal eens zoeken.
    Klopt idd wel dat het niet gelijk werkt. Hopelijk bij jou toch snel!

5. Sarah294

Sarah294 Actief lid

3 mrt 2014
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook gehad vanaf 37+5 medicatie had geen zin meer volgens gyn, bloed en urine steeds gewoon goed en ik voelde me ook goed, ze wilde me toen met 38+1 inleiden maar daar was ik zelf nog even niet klaar voor dus weten te rekken. Met 38+3 ballon gekregen en met 38+4 ingeleid en bevallen. Inleiding is me mee gevallen, had graag thuis willen bevallen, maar met een hoge bloeddruk nemen ze echt geen risico heb ik wel gemerkt!

6. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ik kreeg opeens een hoge bloeddruk met 26 weken. Door middel van medicatie nog een aantal weekjes kunnen rekken. Maar na 6 weken kreeg ik wekelijks een hogere dosis omdat de bloeddruk bleef stijgen. Mijn onderdruk zat constant boven de 105. Ben ook een paar keer opgenomen geweest en uiteindelijk met 37 weken ingeleid. Op dat moment had ik een bloeddruk van 165/ 115 en slikte ik al 14 tabletten ( 12 x aldomet en 2 labetalol per dag )

7. Kacheltje

Kacheltje Bekend lid

8 mrt 2013
    929
    92
    28
    Ook moest ik 3x per week op controle. Ik kreeg dan een uur ctg en bloeddrukmeting en urine controle. Zolang je urine goed blijft, zullen ze het blijven rekken.
    Succes meid !!!

8. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Ik had ook vanuit het niets ineens een onderdruk van 104 en moest meteen blijven. Alleen was ik toen 40+6, dus wel ietsje anders. Gelukkig zonder medicatie gedaan, volgende dag was onderdruk alweer 90. Wel ingeleid toen.

Had ook een hele normale zwangerschap, geen klachten en een perfecte bloeddruk. Tot dat moment dus.

Heel veel sterkte! Hoop dat de meds alsnog aanslaan!

9. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dat was een lekker nachtje 😣heb amper geslapen straks weer een ctg en hoop op een goede bloeddruk...mijn kindje trapt me bijna door midden zo druk is ze...ik denk dat dat door de situatie komt ook.....zoals ik lees gebeurd dit heel vaak met die bloeddruk!ik hoop dat dit gauw onder controle is

10. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Bij mij bleef de bloeddruk ook te hoog... Kreeg toen infuus met medicijnen, dat hielp beter... Daarna nog een infuus gehad met weer een ander medicijn...

Had toen dus 2 infusen met medicijnen en daarnaast nog pilletje... Maar mijn bloeddruk was ruim boven de 100... Zat op onderdruk van 115...

11. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.713
    4.037
    113
    Overijssel
    Hier ook een 'lotgenoot' ben ingeleid met 36+6 omdat m'n bloeddruk bleef oplopen. In totaal vanaf week 30 4 keer opgenomen geweest.denk dat ze je niet meer laten gaan :(

Deel Deze Pagina