Help: de pil na bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Steel, Jan 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Steel

Steel Actief lid

Feb 2, 2008
    125
    0
    0
    Hoi,

De verloskundige heeft het me wel verteld na de bevalling maar ik ben het weer vergeten. Wanneer kan ik het beste weer beginnen met de pil na de bevalling?
    Ter info:
    Begin december ben ik bevallen. Ben nog niet ongesteld geweest na de bevalling. Heb ook nog geen pil geslikt na de bevalling.

Slik je de eerste pil weer op 1e dag van menstruatie? Of hoe zat het ook alweer...?!

groetjes

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Steel.

Als je borstvoeding geeft word de gewone pil afgeraden ivm het teruglopen van de borstvoeding. Bij borstvoeding heb je een speciale pil de cerazette, dit is een minipil en bevat alleen progesteron. Via de huisarts te verkrijgen. Mag je nu al mee starten of wachten op je menstruatie en dan op de 1e dag beginnen.

Geef je geen borstvoeding mag je met de gewone pil beginnen. Altijd wachten tot 2 weken naar je bevalling omdat je de eerste weken een verhoogde kans op trombose hebt.
    Of je begint op de eerste dag van je menstruatie. Let op bij beide methodes is 1e strip niet betrouwbaar, dus ook een condoom gebruiken.

Ineke

3. Steel

Steel Actief lid

Feb 2, 2008
    125
    0
    0
    Dank,

Geef flesvoeding. Zal starten op 1e dag menstruatie, en even maandje uitkijken;)

Grtz

Share This Page