Het verschilt echt per persoon, bij de een stijgt het, bij de ander blijft hij laag en bij weer een ander wisselt het of is het eerst laag en daarna hoger. Ik zou gewoon met je VK overleggen en als je er last van hebt aan de bel trekken.
Vergeet ook niet dat bloeddruk meten vaak niet heel betrouwbaar is. Wanneer het met de hand gebeud, doe je het vaak 2 keer om een gemiddelde te nemen. Of het nu 100 of 120 is maakt niet echt uit, het gaat erom of het nog in de normaalwaarden valt. Zelfs wanneer je tijdelijk stress hebt kan hij omhoogschieten (veel mensen hebben dat dus wanneer ze een dokter zien). Heb je structureel een hoge bloeddruk geef het even aan bij de verloskundige. Maar zij zullen het zelf ook meten. Mijn advies voor alle thuissetjes om je bloeddruk te meten, vetpercentage, hartslag of hartslag baby. Doe ze de deur uit wanneer je een normaal gezond persoon bent, je jaagt jezelf alleen maar in de stress. Dat is wel slecht (cortisol afgifte)
De gyn en vk kijken eigenlijk alleen naar je onderdruk, als die hoger dan 85/90 is (meerdere keren achter elkaar) zullen ze verder gaan kijken of je geen beginnende zwangerschapsvergiftiging hebt en ze zullen op eiwit in je urine testen, maar deze bloeddruk is prima. Als jij je zo'n zorgen gaat maken gaat je bloeddruk alleen maar omhoog en dat is voor jou en voor je kindje niet goed. Gewoon genieten en niet stressen om je bloeddruk (ik weet het; makkelijker gezegd dan gedaan, want heb het zelf ook gehad)
Hoi hoi, Wat ik zo lees vind ik eigenlijk dat een nette bloeddruk hebt hoor. Onderdruk is sowieso belangrijker dan de bovendruk. Wat hierboven al staat; Pas bij een onderdruk van 85 a 90 wat langer aanhoud word er pas actie ondernomen. Ik ben nu zelf bijna 14 weken en sinds vorige week zit ik aan de bloeddrukverlagers. Mijn onderdruk begon steeds meer te stijgen. Ik zat voor de zwangerschap altijd zo rond de 125/75 . Vorige week werd er 155/105 gemeten (daarvoor al een keer 85 en 90 onderdruk) Geniet lekker van je zwangerschap, en je verloskundige houd dit echt wel in de gaten! X Marleen