Baby in onvolkomen stuit laten draaien...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mousie88, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mousie88

mousie88 Nieuw lid

4 mrt 2009
    2
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik heb een vraag: Wie van jullie heeft ervaring met het draaien van jullie kindje vanuit stuit?

Ik ben nu 35 weken, en moet volgende week indien het kindje niet draait, gaan kiezen wat ik wil.
    Persoonlijk lijkt mij het draaien eng, ik heb het idee dat mijn kindje niet voor niets zo ligt in mijn buik.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen..

Groetjes Kim

2. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Toevallig zijn wij gisteren in het ziekenhuis geweest voor een draaipoging. Ik vond het reuze meevallen. Het deed even pijn, maar toen ik dat tegen de gyn zei, stopte hij meteen.
    Helaas heeft onze verloskundige ons helemaal niet goed voorgelicht. Ze heeft ons gewoon doorgestuurd met het bericht dat we ons kindje moesten laten draaien. Maar ik zou het sowieso doen.
    Ons kindje zat muurvast in de bekken en vertikte het om er uit te komen.
    Het loont de moeite om het te proberen. Als je kindje wel mee wil draaien, dan kun je op een normale manier bevallen. Een stuitbevalling of een keizersnede brengen toch ook risico's met zich mee. Ook al zijn deze maar gering.

Zoals gezegt valt het voor jou wel mee. Voor het kindje is het even niet zo leuk natuurlijk (maar een stuitbevalling ook niet).
    Ons kindje was even wat stilletjes in mijn buik, maar sinds vanmiddag spolt ie weer heerlijk rond in mijn buik.

Succes met je keuze! Er is geen goed of fout in deze. Je moet doen waar je je het beste bij voelt

3. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Mijn dochter is met 35 weken gedraaid. Ik kreeg een weeën remmend middel via een infuus en toen heeft de gynaecoloog zo'n 20 minuten naar links en rechts geduwd. Hij duwde naar links aan de onderkant van mijn buik en naar rechts aan de bovenkant.
    Het deed geen pijn maar het voelt niet comfortabel, beetje maffe gewaarwording!

Het werkte prima, ik ben met 42 weken thuis bevallen (binnen 3 kwartier!)
    Ik zou het zo weer laten doen dus!
    Valt echt mee.

Succes!

Deel Deze Pagina