Hai allemaal, Ben nu bijna 17 weken zwanger en mijn bloeddruk is 144/89.. verschillende momenten gemeten door zowel de huisarts als de verloskundige. Beiden vinden dit zeker voor mijn termijn erg aan de hoge kant, maar de gynaecoloog zag geen reden mij te zien daar na controle door de vk de baby wel goed is gegroeid en het hartje ook mooi klonk en was het vooral vervelend voor mij.. Heb last van maagpijn , hoofdpijn, braken, misselijk, rugpijn... Ze willen me woensdag nog eens meten (bloeddruk) en geven aan dat het eigenlijk te vroeg is voor pre eclampsie, maar dat mijn bloeddruk wel weer reden is tot zorg.. Iemand die dit ook heeft meegemaakt? (En zo vroeg in de zwangerschap? ) Ik maak me namelijk toch wel zorgen..
Ligt volgens mij wel eraan hoe hoog ne bloeddruk normaal is. Mijn bloeddruk is standaard 143/85 en de vk zegt bij mij dat dat goed is.
Vriendin van mij had ook van zichzelf een hogere bloeddruk en idd halverwege de zwangerschap ging hij omhoog naar boven de 90 (onderdruk) was verder geen pre eclampsie oid Maar ze heeft wel aan de medicatie gezeten de rest van de zwangerschap om d'r bloeddruk laag te houden.
Maar tja hoog.. Maar is niet iets wat je tegen kan doen en is bijna zeker geen zwangerschapsvergiftiging want die treed pas na 27wk en je moet eiwit in urine hebben. Ik zou proberen zo mogelijk zoutloos eten en desnoods arts kan je bloedverdunnen voorschrijven maar als ze dar niet doen dan is niet echt nodig. Ik had zeangerschapsvergiftiging en erna volgende zwangerschapen vonden ze niet nodig bloedverdunners geven maar ik had ook eeb lichte vorm
Vervelend meid als je je zorgen blijf maken gewoon weer aan de bel trekken. Piccolina wat je zeg over zwangerschapsvergiftiging klopt niet hoor! je kan het echt wel voor 27 weken krijgen. Lag zelf met 25weken in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging.
Hoi! Wat is normaal je bloeddruk? Zwangerschaps vergiftiging kan zeker voor 27 weken optreden. En eiwitten in de urine hoeft niet. Ik heb zelf hellp gehad en had zelfs een hele lage bloeddruk ( voor mijn doen was die hoog, normaal 110/60 en voor de bevalling 130/80. Heel veel succes en hopelijk is er niks aan de hand en heb je gewoon een hogere bloeddruk omdat je zwanger bent.
Hoi! Hier normaal gesproken een normale bloeddruk en hartslag. Sinds zwangerschap echter helemaal Op de schop. In het kort: week 8 tm 12: hartkloppingen en benauwd en een hoge bloeddruk met m'n hart die slagen extra doet. Heb er voor in t ziekenhuis gelegen maar na alle controles hebben ze het maar op de hormonen gegooid en het extra bloed wat je ineens Moet rondpompen. Rond de 16 weken waren alle klachten zo goed al weg maar bloeddruk nog steeds hoog (zelfde als jou ong), maar bij mij zeiden ze dat ze pas bij 150 oid gingen doorsturen en dat het idd te vroeg was voor vergiftiging. Ik vroeg ook wat ik kon doen om de bloeddruk te verlagen. Helaas helpt niets omdat het door de zwangersxhap komt. Dus minder zout oid helpt niet zei ze. Omdat het nog niet te hoog was en ik me goed voelde was er geen reden tot directe zorg. Pas rond de 18 weken ineens weer een normale bloeddruk. Ook met de 23 controle bij de vk een normale bloeddruk. En ik mag maandag weer. Gewoon vaker laten controleren en probeer je geen zorgen te maken! Je bent in goede handen, als er echt iets is sturen ze je echt wel Door maar de gyn! Sterkte!
De meeste mensen weten niet goed wat hun normale bloeddruk is (welke gezonde jonge vrouw laat nu zo mar een keer een bloeddruk meten!), dus het kan zijn dat deze bloeddruk voor jou "normaal" is en dat je altijd wat aan de hoge kant zit... (wat op zich wel een reden is om dit in de zwangerschap maar straks ook daarna even goed te laten controleren, want een te hoge bloeddruk is voor niemand gezond)... Als je ook overgewicht hebt zou ik zeker wat gaan letten op je voeding, niet streng op dieet, maar komende tijd geen snoep koek en chips eten, want een combinatie van overgewicht en een hoge bloeddruk is niet gezond. Extra bewegen is altijd goed voor je lijf, en heeft een gunstig effect op je bloeddruk, dus iedere dag een stuk wandelen, of 1-2 keer per week een uurtje zwemmen, de fiets pakken ipv de auto, enz... Als je (nog) rookt zou ik daar ook meteen mee proberen te stoppen, want roken en een hoge bloeddruk zijn wel dubbele risico's voor je baby! (je kunt de verloskundige of gynaecoloog vragen om hulp bij het stoppen met roken, er is in de meeste ziekenhuizen een "stoppen met roken poli") Verder zou ik al je vragen op een papiertje meenemen naar de volgende controle, en ze aan de verloskunde stellen!! succes
Ik heb normaal een lage bloeddruk en heb sinds de zwangerschap opeens een veel hogere bloeddruk, ook met hoofdpijn en alles erbij. Nu had ik nog in week 19 die hogere bloeddruk, en die is in week 23 eindelijk opeens gedaald naar mijn oude niveau. er zijn een heleboel dingen die invloed hebben op je bloeddruk. Als je hebt gefietst, als je licht gestressed bent, als je net een heel verhaal verteld hebt, als je je net gehaast hebt, etc. Vandaar dat ze het nog een keer willen meten denk ik
Niet zo vroeg in de zwangerschap, maar met 36 weken was hij ineens 150/100. Ik ben toen direct doorgestuurd naar de gyneacoloog en moest toen een nacht ter observatie blijven. Ik kreeg ook medicijnen, die ik nu nog steeds moet slikken. (ben 2 weken terug bevallen) Op de dag voordat ik ingeleid werd is de dosis nog eens verdubbeld omdat hij weer net zo hoog was als met 36 weken. De dag van de inleiding was hij 170/110. Bijna nog aan het infuus gemoeten tijdens de inleiding, maar dat was gelukkig toch niet nodig. ik ben dus ingeleid vanwege mijn hoge bloeddruk. Ik had er verder eigenlijk geen klachten bij als hoofdpijn, tintelende handen, misselijkheid. Ik vind dat toch wel een signaal dat ze je goed in de gaten moeten houden. Tussendoor als ik wel ietsje misselijk was of hoofdpijn had, dan moest ik ook steeds komen voor ctg en bloedcontrole. Ze hielden mij heel goed in de gaten.
Ik had een t hoge bloeddruk later in mijn zwangerschap. Bij mij was het pre eclampsie. Ik zag ook echt sterretjes, een soort lichtflitsen. Misschien goed om hier op te letten? of je dat ook hebt. Hoewel je eigenlijk al genoeg vervelende klachten beschrijft... Weet je ook wat je normale bloeddruk is. Of het nou gevaarlijk is of niet, lijkt me dat je je graag prettiger wilt voelen, dus misschien dat alleen daarom al medicatie wel een optie is? Je wilt ook niet dat het verder gaat stijgen...
Pre eclampsie ontstaat meestal na de 20 weken, maar er kunnen dus uitzonderingen zijn. Gezien je klachten zou ik ervoor zorgen dat je bloeddruk en urine vaak gecontroleerd worden om het in de gaten te houden. Want het zijn toch signalen die je niet moet negeren. Ook als het 'alleen' om een hoge bloeddruk gaat.