Hallo, Ik zit met een aantal dingen en weet niet wat ik ermee aan moet. Misschien komt het allemaal raar over maar ja een beetje advies nu op het ogenblik is bij mij zeker van harte welkom. Het is zo ik heb rond de zesde deze maand mijn eisprong gehad en de achtste was als het goed is de laatste dag. Wat inhoud en wat bij mij ook klopt (vaak in ieder geval)dat ik rond de 26ste ongi word. Ik begon met buikpijn een vreemd soort pijn wat ik niet ken. Dat begon 2 dagen voor de eisprong al dus wist ik dat het er al aan zat te komen. En had ook een lichte steek dan weer rechtsonder en dan weer links onder wat s'maandags te samen ging met ongi pijnen. Heel licht had ik ze maar terwijl ik ze normaal heel hevig heb. Dit heeft om precies te zijn een week aangehouden en nu heb ik dat alleen nog maar tussen door. En het zit precies onder de navel net boven de venusheuvel. Sinds de twaalfde slaap ik steeds slecht ik kom of rot in slaap of ik ben gewoon klaar wakker Ik ben al blij nu op het ogenblik als ik een hele nacht gewoon kan slapen en door kan slapen. Wat deze weken haast niet aan de orde is helaas Wat dus inhoudt dat ik het op mijn hele lieve vriend afreageer wat ik niet wil. Sinds een aantal dagen heb ik er nu dan bij gekregen dat ik een soort van steken aan de venusheuvel heb. En dat vooral als ik even lig en me hoe dan ook toch probeer te ontspannen. En eten tja ik heb de laatste weken ook best vaak trek en ook als ik s'nachts wakker ben. Terwijl als ik is een nacht niet kon slapen niet aan eten moest denken Het gebeurt ook wel als ik iets te lang wacht dat ik dan misselijk word van de trek. En ik blijf ook steeds naar de wc lopen om te plassen kleine beetjes en tis geen blaasontsteking want dan heb je ook een branderig gevoel en dat heb ik niet. Ik heb daar geen symptomen van in ieder geval. En als ik de slappe lach heb normaal duurt het een hele tijd voordat ik dan is pijn in mn buik krijg. Nu is het zo als ik de slappe lah heb nog geen 5 minuten later misschien zelfs wel eerder heb ik een soort van spierpijn in de buik. Ik wil wel een zwangerschaps test doen alleen tja ik wacht dan graag een week tot 2 weken nadat er nog niks is gekomen van de ongi. Dit in verband met dat ik een aantal maanden geleden schijnzwanger ben geweest. Ik kreeg toen in 1 keer een bollere buik en had wisselende emoties veel heftiger dan dat ik nu heb. Was steeds misselijk had eigenlijk best wel wat symptomen van een normale zwangerschap. Test gedaan negatief tot een aantal keer toe. Toen maar langs de huisarts geweest en die constateerde inderdaad dat ik schijnzwanger was. Als het een aantal weken zou aanhouden moest ik terug voor medicijnen maar was gelukkig niet nodig Mijn vraag is wat moet ik met dit alles? Ik word er gek van nu op dit moment kan ik beter wachten inderdaad met een test halen of niet? Ik zit er behoorlijk mee in mijn maag. Ik hoop dat ik advies kan krijgen op dit alles. Groetjes van talletje80
Hoi Talletje 80, wat een verhaal. Ik snap best dat je even niet meer weet wat je moet denken. Ik denk dat je in ieder geval je eisprong deze keer flink hebt gevoeld. Dat gebeurt ook onder invloed van hormonen en misschien reageer je er deze keer sterker op als normaal. Dat je meer trek hebt in eten en dat je niet zo goed kunt slapen, kan ik daar echter niet zo goed mee verklaren. Het kan ook zo zijn dat je, omdat je het al eens hebt meegemaakt, er nu te bewust mee bezig bent en je je daardoor niet lekker in je vel voelt. Onbewust kun je jezelf zo ongerust maken dat het invloed heeft op je leefpatroon. Ik zou je willen adviseren om inderdaad eerst je menstruatie af te wachten en wanneer deze een weekje niet is gekomen, dan een testje tedoen. Wanneer je een regelmatige cyclus hebt, kun je dat vrij nauwkeurig bijhouden. Als die test dan negatief is, moet je het eigenlijk uit je hoofd zetten. Het is wel moeilijk allemaal, dat geloof ik graag, maar je moet jezelf ook niet gek maken. Zorg dat je een goede nachtrust hebt, neem een lekker warm bad of een warme douche voordat je gaat slapen en als je moet plassen of wat moet eten 's nachts doe je dit gewoon en ga je daarna weer slapen. Hopelijk gaat het binnenkort wat beter. Groetjes Brigitte