zijn dit nu gewoon oefenweeen of kondigt meneer zich al aan?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mandytjuh, 20 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hoi hoi...

ik heb even een vraagje
    ik loop nu al een paar dagen met continu harde buiken eerst waren ze niet pijnlijk, maar het lijkt erop dat het nu alleen maar erger word
    ik ben donderdag bij de VK geweest omdat het allemaal niet vertrouwde ook omdat ik dus flinke hoofdpijn heb en misselijk ben...
    moest mijn urine inleveren en daar zat eiwit in ook was voor mijn doen mijn bloeddruk gestegen...
    voor de zekerheid deed ze een inwendig onderzoek en toen zei ze tegen mij dat mijn baarmoedermond al bijna open is het scheeld nog maar een halve cm ongeveer...
    dus moest ik voor de zekerheid naar het ziekenhuis toe om te kijken of ik geen zwangerschaps vergifitging had of zoiets.
    nou daar aangekomen aan de ctg gelegen bloed afgenomen en weer urine onderzocht.
    nou naar 2 uurtjes in totaal zeiden ze dat ik wel naar huis mocht want alles was goed ,maar ik moest wel rustig aan doen mag dus niet veel meer.

sinds dat ik terug ben lijkt het erop dat ik nog meer last van harde buiken heb en ze pijnlijker worden!
    heb een menstruatie achtig gevoel in mijn rug voel me echt niet lekker pffff
    ook heb ik nu dat als ik opsta al een kei harde buik zo heb ik dit nog niet mee gemaakt...
    ben nu sinds vandaag aan de diarree is dat een teken dat ik toch weeen heb of is het loos alarm?
    ik word nu erg onzeker omdat ik bij mijn oudste dochter over de gehele bevalling maar 4 uur over heb gedaan en bij mijn jongste dochter maar 1,5 uur daar mocht ik nog niet eens meer naar het ziekenhuis was al te laat. ondanks ik dus GEEN persweeen heb gehad ben ik toch bevallen
    en nu heb ik dus het idee dat ik niks van die weeen en of ontsluiting zal gaan merken en dat meneer zich heel snel aankondigd...

maar om de vraag iets makkelijker te maken, is meneer zich nu al aan het aankondigen of hoort dit gewoon bij oefen weeen of zo?
    die harde buiken zijn soms echt pijnlijk maar ik kan niet echt regelmaat vinden in pijn of harde buik of iets dergelijks...
    zal ik de 3 maart gewoon redden of zeg je dat ik ook wel is eerder kan gaan bevallen?

ik word echt helemaal gek van mezelf!
    niet dat ik mijn zwangerschap beu ben of zo want van mij mag hij nog wel blijven zitten maar gewoon....

nou ik hoor het graag van je alvast bedankt

groetjes Mandy

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mandy,

Hoe gaat het nu met je?
    Als de pijnlijke harde buiken erger worden moet je je verloskundige bellen hoor! liever te vaak dan 1 keer te laat.
    Het zou absoluut kunnen zijn dat je mannetje zich wat vroeger aankondigt. Ik neem aan dat de verloskudige je nu wat vaker controleerd door dat je bloeddruk wat gestegen was en dat je klachten hebt. En als dat niet zo is dan mag je daar gerust om vragen.
    Maak je je zorgen of zit het je niet lekker of ben je niet lekker bel dan je verloskundige~!

Sterkte Imke

3. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    hoi imke...

ik moest vandaag voor controle na de VK toe en mijn bloeddruk is gelukkig wel gedaald.
    wel is mijn urine nu op blaasontsteking getest vanmiddag krijg ik de uitslag ervan.
    verder heb ik nog steeds last van harde buiken maar zodra ik goed rust dan trekken ze gelukkig wel weer weg.
    ook blijf ik steeds maar misselijk en erge hoofdpijn houden dus iets minder.
    ik mag volgende week vrijdag alweer naar de VK toe want ze vond 2 weken wel te lang...
    wel is mijn ventje volledig ingedaald en zat goed diep riep ze nog!
    maar bij een 3e is dat toch meestal pas veel later?
    wel was ik helemaal vergeten te vragen aan mijn VK hoe nou eigenlijk vruchtwater eruit moet zien ,want ik heb steeds het idee dat ik warme druppeltjes voel ik moet minstens 4x verschonen per dag
    gister zag ik dus ook dat ik wit vocht verloor best veel het druppelde er gewoon uit zeg maar
    is dat gewoon witte vloed of?
    je zou denken dat je het allemaal wel weet bij een 3e maar ik weet het echt niet meer hihihihi

nou imke ik hou je op de hoogte bedankt voor je antwoord
    groetjes en liefs mandy

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    hi mandy,

Dit vochtverlies moet je je verloskundige wel even laten weten.
    Het kan afscheiding zijn, dat is een stuk wateriger.
    Maar als het water blijft komen dan zou het ook vruchtwater kunnen zijn. Vruchtwater is helder en ruikt zoetig, urine is iets geler en ruikt naar urine.
    Indalen is bij elk kindje verschillend, bij een derde vinden we het niet zo belangrijk want dan weten we al hoe hetis verlopen bij je andere kindjes.

Groetjes imke

5. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    hoi imke..

wat ben je lekker snel met je antwoorden das wel fijn!
    inmiddels heeft mijn VK mijzelf nog gebeld net en toen stelde ik dus de vraag over dat vocht en ook zij zei dat het eventueel dus vruchtwater kon zijn en mocht ik dus straks echt erg nat zijn na een schone inlegkruisje moest ik gelijk aan de bel trekken want dan was het dus echt vruchtwater!
    het is dus echt wittig en dun ik heb er aan geroken het ruikt dus absoluut niet naar urine!
    ik ga het in de gaten houden vind het eigenlijk wel erg spannend worden nu.

nou je hoort me weer groetjes en liefs van mij

6. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Hi madytjuh,

Nou, ik vind het ook spannend!
    Ik hoor het van je!

Imke

7. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    eej imke...

nou ik ben inmiddels alweer een x bij de VK geweest afgelopen maandag weer voor de zelfde kwaaltjes en ik moet zeggen word er een beetje moe van pfff
    dit keer hoefde ik niet door naar het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk laag was wel weer een spoortje eiwit en mega veel harde buiken die echt pijnlijk waren die ook niet weg wilden trekken, maar daarbij voelde ik mijn mannetje niet veel en moest dat in de gaten houden als ik voor 7u s'avonds hem niet vaker dan 10x gevoeld had moest ik aan de bel trekken...
    nou pas om kwart voor 7 begon meneer te trappen als een bezetene hihihihi ik heb er van genoten echt!

maar goed de dag erop nergens geen last van en nou vannacht heb ik dus echt weeen gehad die ik weg moest zuchten nou ik weet weer precies hoe weeen aanvoelen hoor hahahahahah
    ze waren alleen heel onregelmatig en dus ook niet de moeite waard om mijn man er voor wakker te maken het heeft van 4 tot half 7 geduurd toen de wekker afging had ik ineens nergens last van alleen die vervelende harde buiken!

zou dit nog lang aanhouden?
    word er best een beetje gek van blehhh...

oh ja van die afscheiding daar heb ik niet echt veel last meer van gehad, ja wat ik al had, maar niet erger geworden...

nou je bent weer ffies op de hoogte
    groetjes van mij

8. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Nijmegen
    ja sorry ben ik weer ff, moet toch ff iets kwijt snap er niks meer van

nou ik was vorige week nog op controle geweest en ze heeft alles gecontroleerd...
    maar omdat ik dus zo aan het kwakkelen ben maar nog steeds geen ontsluitng had kreeg ik toch al de instructies mee omdat ze wel verwachte dat meneer zich wel eens eerder kon melden dan verwacht...
    ik moest met spoed een ondersteek in huis halen het bed moet dus al op poten staan en ze vertelde mij dat ik al moest bellen als ik om de 8 min weeen had dit ivm de snelle bevalling van onze jongste dochter! ook vermelde ze met nadruk dat ook als hij voor week 37 zich zou melden en ik had meer dan 3cm ontsluiting mocht ik niet meer naar het ziekenhuis toe omdat ze die risico dus niet wilden lopen dat ik in de auto zou gaan bevallen...
    nou zo gezegd zo gedaan hier gaat het op en af met de weeen maar zet niet door!
    heb me dus ook weer gewoon ingesteld op week 40 zeg maar...

nu kom ik net van de gyne af voor een groei echo en daar bleek dus uit dat hij dus flink voor loopt op schema ( volgens het ziekenhuis ben ik dus 10 maart uitgerekend en volgens de VK en mijn cyclus is dat dus 3 maart) dus het ziekenhuis gaat uit van week 35,3 en als ze de echo bekijkt dan komen ze al uit op 38,6 weken ! de gyne zei al tegen mij... ik mag niks zeggen omdat je onder controle staat bij je VK, maar ik had het wel geweten!
    ook toen ik vroeg of dat die weeen kwam omdat hij nu al zo groot is kreeg ik te horen dat ik dit en dat formulier aan de VK moest overhandigen en de beslissing lag bij de VK
    ik heb gelijk gebeld en alles voorgelegd en uitgelegd
    ze moest ff dat formulier hebben en ze zou me dan terug bellen...
    belt ze me op en zegt dat ze het nog allemaal wel mee vind vallen en hij zat nog netjes binnen de curf!
    nou als ik dat echo papiertje hier thuis zie met die grafiekjes staat er overal ( behalve zijn hoofdje) 38,6 en gewicht gemiddeld 3600gr
    en ook als je naar die puntjes en lijntjes kijkt staan ze achter de lijn zeg maar...
    ze zegt nu dus ook dat ze nog niks doen ( ja natuurlijk snap ik dat omdat hij nog geen 37 week is) maar ik snap er nu werkelijk niks meer van.
    eerst zegt de ene VK van vorige week ik verwacht hem wel eerder en je moet thuis bevallen als je meer dan 3cm ontsl heb en deze zegt gewoon weer nee ik laat hem zitten er is niks aan de hand
    ik ga ff niet van dereactie van de gyne uit, maar toch zij zal het toch niet voor niks zo door laten schemeren?

ik weet het echt niet meer, ik loop zo te klungelen de laatste dagen dan wel weeen dan weer niet mijn buik doet zo'n pijn als ik er al aan kom kan ik wel janken van de pijn!
    moet ik nu echt zo door blijven lopen?
    ik trek dit niet echt niet...

nou sorry dat mijn verhaal toch weer lang is geworden, maar misschien heb jij een antwoord of een advies voor me...
    alvast bedankt
    liefs mandy

Deel Deze Pagina