Borstvoeding en krampen... Help!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bd81, Aug 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Mijn zoontje is bijna 2 weken oud en krijgt vanaf de geboorte borstvoeding. Dit gaat eigenlijk hartstikke goed, maar hij krijgt steeds meer last van krampen. Tussen de voedingen door ligt hij continue te persen en loopt hij rood aan. Ook huilt hij daarbij en krimpt hij ineen. Hij drinkt nogal gulzig.
    Mijn man kan niet goed tegen melkeiwitten en drinkt daarom bijvoorbeeld ook Soja drink. Ik drink wel gewone melk wat mijn zoontje dus ook binnen krijgt.
    Daarnaast zijn de ontspan momenten ook steeds minder. Het lijkt wel of hij steeds meer last krijgt va die krampen.
    Nu zit er ongeveer 3 uur tussen de voedingen (soms 2, heel soms 4, maar gemiddeld 3)
    Ik wil graag borstvoeding blijven geven maar als mijn zoontje continue krampen heeft lijkt me dit geen goed idee.
    Wat adviseren jullie? Overgaan op flesvoeding om te kijken of dit beter gaat of een bezoek aan de huisarts?
    Hopelijk ontvang ik snel antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

krampen horen er wel bij, de darmen zijn nog niet rijp, dat duurt nog tot hij 12 weken is. Het ene kind heeft er meer last van dan het andere kind. Je zou iets tegen de krampjes kunnen gebruiken, zoals infacol. Ik zou als ik jou was een lactatiekundige bellen, die heeft hier meer verstand van dan de meeste huisartsen. Zij kan ook bij jou aan huis komen. Als je aanvullend bent verzekerd zit dat in je pakket. Zoek Lactatiekundige IBCLC | Particulieren | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding
    Hier zoek je iemand bij jou in de buurt!
    Zeker niet zomaar stoppen met borstvoeding, als je man last heeft van allergie heeft nog veel meer waarde om nu door te zetten! Succes!

Mirjam

Share This Page