Bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Danielle1982, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Hallo,

Bij onze zoon had ik last van een hoge bloeddruk, randje vergiftiging.
    Dat begon zo rond deze periode. (zw.duur van 31 weken)
    Nu bij deze zwangerschap is hij verbazend laag... 100/60.

Is dit nu eigenlijk niet weer het andere uiterste? Vind voornamelijk bovendruk vrij laag?
    Ik ben er heel blij hoor, dat hij nog mooi laag is, laat dat duidelijk zijn.. :) Maar vraag het me gewoon af?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik schommelde altijd zo rondom 100-65 tot 110-80.

3. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Ik zat bij mijn zoontje steeds rond de 90/50 of 95/55 en ondanks dat dat voor mij natuurlijk wel vervelend was (duizelig, snel moe enzovoort) maakte de verloskundige zich er geen zorgen over. Liever te laag dan te hoog!

4. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Nou, dat is het dus ook, ik voel me ook wat licht en duizelig
    Maar dat kan dus ook wel komen door bovendruk?
    Nogmaals; dertig keer liever dit dan andersom hoor!

5. Blays

Blays Niet meer actief

Hier standaard niet hoger dan 80/45..
    Volgens de vk fijner en beter dan een te hoge bloeddruk. Maakt zich nergens zorgen over, dus ik ook niet :)

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij de eerste ook een hoge bloeddruk een dag voor de bevalling zelfs 173/113

maar bij evy een hele lage ik voelde me daardoor ook beter

7. Bri

Bri Niet meer actief

100/60 is niet extreem laag, maar als je een hogere bloeddruk gewend bent, kun je je er wel duizelig en licht in je hoofd van gaan voelen. Een bovendruk van 100 is geen reden in zichzelf om je niet lekker te voelen.
    (voor mij is 90/60 normaal, in m'n zwangerschap ben ik wel eens naar een onderdruk van 45 gegaan, toen viel ik bijna flauw als ik lang moest staan).

Het is dus maar wat je gewend bent. Voel je je er niet lekker door, dan heb ik de volgende tips voor je:
    - niet lang stil staan, zeker niet in een warme ruimte
    - neem de tijd met opstaan (van lig naar zit, en van zit naar staan)
    - veel drinken (water, thee)
    Milde bloeddrukverhogers zijn er ook wel (drop, zoethout, bouillon), maar met jouw voorgeschiedenis durf ik je die niet aan te raden.

Voor je baby is het uitstekend, dat jij een lage bloeddruk hebt. Voor jezelf kan het lastig zijn, maar zolang je niet flauwvalt zitten er geen risico's aan. Kalm aan dus, dat is het voornaamste advies.

8. Danielle1982

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Dank voor je adviezen. En nee, ik ga zeker geen milde bloeddrukverhogers gebruiken, ben hier al super blij mee!
    En idd; ik merk wel met douchen dat ik wat uit moet kijken en dergelijke..
    Normaal had ik zo 120-130 om 65, dus vandaar mijn vraag. Ach gewoon nogmaals; ik ben dit helemaal niet gewend, ging van het ergste uit gisteren voor de controle, en dan gelukkig dit! :)
    VK zei er ook niets van verde rhoor!

9. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn bloedruk is ook erg laag. Een tijdje gelden was het 90/50, ddarvoor 105/55. Nu is het iets hoger 105/63. Er werd mij verteld door de huisarts en later de verloskundige dat dit gewoon gezond is. Er is niets mis mee, alleen is het af en toe wat lastig, omdat je daardoor sneller duizelig ben. Dus als ik heb gelegen moet ik rustig op staan, anders voel ik mij draaierig.

10. Calypso

Calypso Lid

25 mrt 2012
    31
    0
    0
    NULL
    België
    Ik heb van nature uit al een lagere bloeddruk, en ook nu ik in de 10de week ben, is mijn bloeddruk aan de lage kant. Ik heb gemiddeld 90/50, waardoor ik (zeker nu) snel duizelig word als ik recht sta of al een tijdje rondloop.

Ik heb voor de zekerheid altijd een zakje zoute chips in huis, voor het geval dat mijn bloeddruk te snel daalt. Het zout helpt bij mij beter en sneller dan iets zoets. Teveel is natuurlijk ook weer niet goed, dus ik gebruik het alleen als ik echt niet op de been blijf.

Deel Deze Pagina