Bloeddruk!!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by BabyAngel, Sep 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hallo,

Mijn vriendin en ik zijn samen zwanger alleen ben ik 3+ wk verder.
    Ze smste me net dat ze bij de vk was geweest en haar bloeddruk te laag was en als hij nog lager zou worden ze om kan kiepen....flauwvallen neem ik aan dat ze bedoeld:p

Toen vroeg ik wat haar bloeddruk was vandaag en die was 110/60.
    Ik ben gisteren bij de vk geweest en keek even snel op mijn kaart en daar staat bij bloeddruk ook 110/60:(
    En tegen mij zei ze "prima!!"

Nu de vraag: is dit inderdaad een lage bloeddruk of valt het wel mee?
    Ik weet dat hij normaal rond de 120/80 mag zijn..maar verder:)Heb ik er geen verstand van. Hahahaha

Groetjes Melanie

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Geen probleem. Schitterende bloeddruk. Moo laag inderdaad, alleen maar goed voor de baby. Soms wel vervelend omdat je er duizelig van kan zijn en soms flauwvallen als hij nog lager wordt. Maar absoluut niet schadelijk!

groeten evelien

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Bedankt voor het antwoord!:D

Dames waarmee ik klets in het bevallingstopic hebben een bloeddruk van 55/100,waarna hun vk's zeggen dat dat goed is??

Snap er niks meer van..dacht dat dat JUIST telaag was?

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

een bloeddruk is niet snel te laag, als je zo'n lagere bloeddruk hebt is dat alleen maar gunstig voor je zwangerschap. Je kunt er inderdaad wel eerder wat flauwval neiging van hebben.
    Als de onderdruk rond de 40 komt is ie echt wel flauwval- laag, maar met wat trucjes hoef je zeker niet flauw te vallen.
    Overdag vaker kleine beetje eten helpt enorm goed en niet te lang achter elkaar zitten of liggen of staan maar vaak afwisselen.

Mirjam

Share This Page