Bruinverlies vanaf begin zwangerschap, onzekermakend...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by juulzon, Mar 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Hoi hoi,

Heb een vraag over bruin/beigeverlies tijdens de (eerste weken van de) zwangersschap. Heb vanaf het begin af aan aan af en toe, twee/ drie keer per dag wat bruin. Met name na 'de moeizame' grote boodschap... (ben inmiddels ad activia, lijnzaadolie en roosvicee laxo en drink voldoende en eet veel vezels...).

Afgelopen maandag hebben we met 6w en 3d een voorzichtig kloppend hartje gezien. Maaaar, dat bruinverlies blijft nog steeds en ik begrijp het gewoon niet...
    Soms is het haast vloeibaar.
    Dat oude bloed moet er inmiddels toch uit zijn zegt mijn logica?
    Ben hierdoor gewoon weer zenuwachtig voor de as echo dinsdag met 7w en 4d.

Hoe verklaren jullie dat bruinverlies nu? Hoe kan het nu nog steeds 'oud bloed' zijn? Heb verder geen pijn of krampen.

Alvast bedankt voor de reactie!

Groetjes!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

De kans op een miskraam als er een hartactie is gezien is nu nog ongeveer 7%. Dat is niet groot dus. In 20-30% van alle zwangerschappen komt wel bloedverlies voor, zonder perse een oorzaak te vinden. Als je perst bij ontlasting kunnen er wat vaatjes springen, hierdoor kan het goed komen.
    Ik zou me niet te veel zorgen maken. Je hebt ook geen buikpijn, wat ook een goed teken is.

Groeten Evelien

3. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Dankjewel Evelien! Het is ook door mijn verleden dat ik gewoon erg onzeker ben en het nog heel moeilijk vind om te genieten!
    Maar jouw bericht stelt me weer wat geruster :). Heb as dinsdag (7w+4) de tweede echo, dus hoop dan weer het mooie hartje van ons wondertje te mogen aanschouwen.

Thnx again!

Share This Page