Gewrichtsbanden tijdens zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Flower1980, Oct 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flower1980

Oct 9, 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Wij zijn nu enkele maanden bezig zwanger te worden, maar ik ben toch wel bang voor iets waarvan ik graag zou willen weten of mijn angst reeel is.

Ik heb mijn beide knieschijven al een aantal keren uit de kom gehad. Aan 1 knie ben ik zelfs geopereerd om dit minder snel mogelijk te maken. Ondanks dit heb ik deze knie weer uit de kom gehad. De banden rondom mijn knieen zijn te ruim en daarbij is de kom van mijn knie vlakker dan deze zou moeten zijn.

Nu weet ik dat de banden rondom je bekken verslappen tijdens de zwangerschap, maar geldt dit ook voor de banden rondom je knieen?

Zo ja, hoe moet ik mij dit voorstellen bij mensen die, zoals ik, hun knieschijven vrij makkelijk uit de kom krijgen?
    Is het zo dat dit bij het minste of geringste gebeurt tijdens de zwangerschap of valt dit in de meeste gevallen mee en merken de meeste vrouwen hier doorgaans weinig van?
    Kan ik iets doen om problemen te voorkomen tijdens de zwangerschap, of misschien zelfs al voordat ik daadwerkelijk zwanger ben?

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dat dat bij je kniebanden gebeurt is onbekend in de zwangerschap. Maar het zou kunnen.
    Je kunt wel fysiotherapie doen om spieren rondom je gewrichten te verstevigen, dan kunnen die wat opvangen.

Mirjam

Share This Page