Hi lezers, Ben even benieuwd naar jullie mening. Mijn partner en ik kunnen goed met elkaar alleen is het zo dat hij de laatste weken sinds ik zwanger ben wat vreemde opmerkingen heeft geplaatst. Bijv. 1) Voor mij heb je X-aantal mannen gehad; ik ben niet bijzonder en jij bent een slet. 2) Jij hebt voor mij nooit een serieuze relatie gehad met een man. 3) Ik val op vrouwen die hard 2 get zijn en jij bent geen uitdaging meer nu je zwanger van me bent. 4) Jouw vriendin is pot, dat zou pas een overwinning zijn als ik haar in bed zou kunnen krijgen. 5) Jij mag het kind al baren dus ik mag de naam kiezen. Ik zit erover te twijfelen of ik hem het kind wel wil laten erkennen.... De VK weet wel dat hij de verwekker is. Bovendien kan hij bij de rechtbank vervangende toestemming aanvragen. Aan de andere kant wonen we wel samen maar staat het huis op mijn naam en woont hij 'illegaal/onofficieel' bij mij in. Ik wil graag met hem verder maar dit soort opmerkingen doen wel wat met me. Ik sloeg het eerst in de wind maar nu... Hij werkt in Italie, is daar elke 2 weken en komt dan van wo-zo thuis om vervolgens weer 2 weken weg te gaan. Die opmerkingen noemt hij 'grapjes' maar het raakt me enorm. Heb hem verteld dat de grens bereikt is en hij heel blij met mij mag zijn. Als hij wilt 'jagen' op vrouwen die hard2get zijn dan moet hij dat vooral doen. Wat vinden jullie....
Ik snap niet dat je alleen overweegt over het erkennen. Ik zou overwegen om mn tas te pakken.. wat een hork..
Holy shit... ik pakte mn spullen en ging weg . Wat een pipo zeg... Dat kan echt niet. En is niet grappig. .
Ik zou het dan wel andersom doen. Zijn spullen pakken en hem de deur uitzetten. Jeetje wat een sukkel zeg! Dit ivnd ik ook geen grapjes zeg, bah!
Als praten niet helpt, misschien zou je op zondag wat extra klaar leggen (lees al zijn spullen) en dan mag hij even 4 weken wieberen! Jouw huis, wegwezen! Waarom wil je nog bij hem zijn als hij je zo behandelt?
Eh ja, dit zou ook mijn reactie zijn. Waarom wil je bij iemand blijven die je een slet noemt en met je vriendin het bed in wil duiken?
Oh wauw! Ik had z'n spullen voor de deur gezet. Wil hij officieel de vader zijn van het kind? Laat hem maar de moeite doen dan. Daarbij komt ook kijken dat hij dan verplicht alimentatie moet betalen.
Sorry maar ik vind het echt belachelijk dat je hem daarom niet zou willen erkennen als vader.. Jullie zijn beide ouders, dat hij echt te vage opmerkingen maakt dat staat daar helemaal buiten! Hij mag zijn kind alleen erkennen als het gaat zoals jij wil? Je kan kiezen om hem uit jou leven te houden maar toch niet uit het leven van jullie kind.
Ik overweeg ook om weg te gaan bij hem... Alleen ik ken hem al vanaf de Middelbare school... Best lang dus. Ik heb zo erg het gevoel dat hij niet wordt voorbereid op het vaderschap doordat hij zoveel weg is. Hij mist natuurlijk ook mijn hormonen die hem voorbereiden op het vaderschap. Overigens is hij heel blij met de zwangerschap hoewel dit in het begin wel anders was... Eerst was hij blij; na vertellen aan zijn ouders die boos reageerden en riepen 'abortus abortus' heeft hij die mening een weekje gedeeld. Toen ben ik weggegaan uit het huis en bij mn vader ingetrokken. Dit was van week 4-5. Daarna belde hij dat hij er toch blij mee is en geen abortus wilt; absoluut niet. Ik moest weten dat dat de woorden van mijn vader waren en niet van hem. Ik heb veel lesbische vriendinnen... Waarvan een paar hele knappe, maar ook een paar mannelijk-ogende. Een mannelijk-ogend stel wilt mijn vriend gebruiken om zwanger te worden. Dat hebben ze hem op app gevraagd en toen ik dat las ben ik super boos geworden. Zoiets vraag je toch niet??? Dat overleg je toch eerst met je vriendin... Toen zei mijn vriend; nou hun zou ik echt niet willen, maar die andere vriendin van je (N. de knappe lesbische dame) dat zou pas een overwinning zijn als ik haar over kon halen tot seks. Die zou ik wel doen.... Voel me gwn verrot en in de steek gelaten door zowel mn beste vriendinnen als mn partner. Weet niet zo goed wat ik moet doen.
Zo die durft! Ik begrijp dat sommige mannen moeten wennen aan het aanstaande vaderschap. Dit geval klinkt meer alsof hij nog moet wennen aan het hebben van een relatie. Wat mij betreft had hij het jachtseizoen mogen openen, ik hoefde hem niet meer.
En dit is precies waar ik mee worstel!! Want ik denk diep vanbinnen dat hij niet voorbereid wordt op het vaderschap. Hij is in Italie en ziet mij sporadisch. Het is ook allemaal heel nieuw en we zijn nog jong. 24 en 25 Hij staat nu dit officieel ingeschreven op adres in Italie, dus als hij terugkomt is hij officieel 'dakloos' Hij wilt wel zijn opgeven voor dit kind. Hij moet daar tot eind Augustus werken maar zal dan eind Juni al terugkomen. Bovendien ben ik in februari een studie begonnen (of eigenlijk voortgezet na halfjaar pauze) en hij vindt het wel belangrijk dat ik die studie af kan maken... daarom wilt hij een jaar huisvader worden. Er zijn zoveel goeie kanten aan hem, maar soms.... Ik denk ook dat het zijn eigen onzekerheid is die hij op mij projecteert. Praten de beste oplossing? Aan de telefoon zei hij dat hij op zijn grapjes zou gaan letten..
Hallo zeg... waarom in hemelsnaam een kind krijgen met zo'n vent? Of was hij voor je zwanger werd heel anders? Kan ik mij haast niet voorstellen dat iemand zo om kan slaan. Wennen aan vaderschap, wat een onzin. Je bent 9 maanden zwanger, tijd genoeg. 1 ding weet ik wel, mijn man hoeft mij maar 1x een slet te noemen en ik ben weg.
Ik denk dat ik hem het kind wel zou laten erkennen, als hij dat zelf zou willen. Hij is en blijft de vader. Als hij het kindje wil zien, heeft hij daar wel recht op.
Erkennen zou ik wel laten doen, hij is en blijft de vader, had je dat niet gewild had je eerder dingen anders moeten aanpakken.
Moeilijke situatie hoor, zou ook die opmerkingen niet accepteren. En eerlijk gezegd zelfs terug pakken op die manier. Ben dan wel bitchtie daarin. Over vaderschap is ook niet veel over te zeggen niemand is er klaar voor tot er een kleine is. Dan pas kan je daar over oordelen. Misschien is hij wel de super beste vader die je maar kan wensen. Hij zou werkelijk zijn gedrag en opmerkingen moeten veranderen want jij heb ook gevoel. Doet ie dat niet zou ik mijn Biezen pakken. Maar zeker hem wel de kans geven, als je daarvoor open staat uiteraard. Gevoel ligt bij jou daar kan ik niet over oordelen. Sterkte he
Wat een onzin, er zijn genoeg papa's die er wel klaar voor zijn en wel interesse tonen, meegaan naar afspraken, zwijmelen over de baby en winkelen tot ze erbij neervallen. Papa's die hun toekomst instellen op hun kind en die alles in hun leven zouden aanpassen.